BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Wielkasten uitrollen!!!
Moderator: Moderator Team
-
stef
- 1e Versnelling
- Type Auto: bmw e30 316
Wielkasten uitrollen!!!
hoi,
ik heb een probleem bij mijn bmw.
het is een bmw e36 sedan uit '92
Ik heb afgelopen maand mijn auto laten verlagen. nou is deze voor 30 en achter 15mm verlaagd. het probleem is nu alleen dat als ik een drempel of iets dergelijks afrij dat af en toe mijn velgen aanlopen. zitten trouwens 18 inch velgen onder? is de wielkasten laten uitrollen een idee of is dit af te raden. andere iedeeen zijn ook welkom
Alvast bedankt voor de reacties
mvg stef
ik heb een probleem bij mijn bmw.
het is een bmw e36 sedan uit '92
Ik heb afgelopen maand mijn auto laten verlagen. nou is deze voor 30 en achter 15mm verlaagd. het probleem is nu alleen dat als ik een drempel of iets dergelijks afrij dat af en toe mijn velgen aanlopen. zitten trouwens 18 inch velgen onder? is de wielkasten laten uitrollen een idee of is dit af te raden. andere iedeeen zijn ook welkom
Alvast bedankt voor de reacties
mvg stef
-
18inch of rims
- Neutraal
he, ik denk dat je velgen alleen achter iets aanlopen? zo ja, is het het makkelijkst om de binnenste rand van je wielkast plat te drukken, dit is een werkje van niks en bij een goeie bandenboer is dat zo gebeurd.meestal is dit al voldoende om het aanlopen te vermijden. (was het bij mij wel met 18 inch)
of lopen ze echt flink aan? en welke bandenmaat heb je?
of lopen ze echt flink aan? en welke bandenmaat heb je?
Ik zou ze nooit laten uitrollen, is bij mijn huidige auto gedaan door de vorige eigenaar maar de kasten beginnen nu te roesten omdat het vuil er niet goed meer weg kan.
Dus kan binnenkort de kasten opnieuw laten doen, en word je ook niet echt vrolijk van...
Stuggere vering zou eerder een oplossing zijn
Dus kan binnenkort de kasten opnieuw laten doen, en word je ook niet echt vrolijk van...
Stuggere vering zou eerder een oplossing zijn
Bmw ///M
-
cabrio-tim
- Neutraal
beste kun je de randen gewoon laten rollen. maar van te voren wel laten bewerken dat vergeten heel veel mensen. die rollen met de rotzooi ertussen zeg maar. en bij zo een half werk krijg je indd roest na een tijd.
alles zeer goed schoonmaken.
dan goed insmeren met bitum. (antiroest)
randen laten omrollen.
randen dicht kitten met die zwarte auto-kit.
zo gaat het nooit meer roesten en kan er geen vuil inkomen. zo heb ik het al een paar keer gedaan en nooit last gehad van roest.
randen laten omrollen.
zo gaat het nooit meer roesten en kan er geen vuil inkomen. zo heb ik het al een paar keer gedaan en nooit last gehad van roest.
-
18inch of rims
- Neutraal
dit is DE manier en ben je van heel t gezeur af; en zoals tim al aangeeft; alles echt brandschoonmake en goed insmeren met antiroest zooi dan ben je helemaal klaar... succescabrio-tim wrote:beste kun je de randen gewoon laten rollen. maar van te voren wel laten bewerken dat vergeten heel veel mensen. die rollen met de rotzooi ertussen zeg maar. en bij zo een half werk krijg je indd roest na een tijd.
randen laten omrollen.
Heb je de auto verlaagd op standaard schokdempers?
Dan komt dat 'doorzakken' van drempels af waarschijnlijk door gare standaard dempers die de verlaging niet aankunnen.
Veel gemaakte fout door mensen die alleen voor de looks verlagen...
Zet je er goeie dempers op, rijdt het opeens een stuk strakker en loopt vaak ook niet meer aan...
Ga ik er wel even vanuit dat de velgen de goeie ET hebben...
Dan komt dat 'doorzakken' van drempels af waarschijnlijk door gare standaard dempers die de verlaging niet aankunnen.
Veel gemaakte fout door mensen die alleen voor de looks verlagen...
Zet je er goeie dempers op, rijdt het opeens een stuk strakker en loopt vaak ook niet meer aan...
Ga ik er wel even vanuit dat de velgen de goeie ET hebben...
E39 540i6 Touring arktissilber
-
stef
- 1e Versnelling
- Type Auto: bmw e30 316
er zitten inderdaad alleen andere veren onder. ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen? natuurlijk altijd beter om het compleet te vervangen dat wel. maar scheelt natuurlijk weer een aantal 100 euro
de et waarde durf ik zo nie te vertellen welke dat is van de velg maar meen wel dat dat goede is.
-
DeepBass909
- 1e Versnelling
Bij verlagen moet je natuurlijk ook dempers monteren die overeen komen met de veer weg. De standaard dempers zijn gemaakt om over een langere afstand te dempen, waardoor ze te zacht zijn voor kortere veren. Kortere dempers zijn stugger en zullen daarom de veerweg meer beperken.stef wrote:er zitten inderdaad alleen andere veren onder. ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen? natuurlijk altijd beter om het compleet te vervangen dat wel. maar scheelt natuurlijk weer een aantal 100 eurode et waarde durf ik zo nie te vertellen welke dat is van de velg maar meen wel dat dat goede is.
Bij een kleine verlaging (4cm of minder) is het niet altijd nodig om KORTERE dempers te monteren, maar verlagingsveren zijn wel altijd stugger en daar horen ook stuggere dempers bij. Je originele dempers trekken dat alleen misschien (!) als ze net nieuw zijn. Als je op half versleten originele dempers rijdt schieten die opeens wel erg tekort.
"ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen" -> ze kunnen beter zeggen dat het "soms wel eens goedgaat" en dat de meesten het toch niet merken als ze op slechte/verkeerde dempers rijden, omdat ze alleen geinteresseerd zijn in looks en geen verstand hebben van wegligging
Als het aan de verlaging of de velgen(maat) zelf ligt, dan loopt ie niet alleen op drempels maar ook bij stevig bochtenwerk aan.
"ze hebben mij wel verteld dat het eigenlijk wel moet kunnen" -> ze kunnen beter zeggen dat het "soms wel eens goedgaat" en dat de meesten het toch niet merken als ze op slechte/verkeerde dempers rijden, omdat ze alleen geinteresseerd zijn in looks en geen verstand hebben van wegligging
Als het aan de verlaging of de velgen(maat) zelf ligt, dan loopt ie niet alleen op drempels maar ook bij stevig bochtenwerk aan.
E39 540i6 Touring arktissilber