BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 530D 2001 ,naar schurend /krakend geluid
Moderator: Moderator Team
BMW 530D 2001 ,naar schurend /krakend geluid
mijn bmw 530D 2001 maakt wanneer ik s,morgens weg rij en een bocht naar recht maakt een raar schurend geluid gelijktijdig lijkt het of er onder de motorkap een pompje of zo lawaai gaat maken een hard zoemend geluid.Na aantal kilometers gaat het meestal weg . Kan dit ook te maken hebben met de stuurbekrachtiging?? Een half jaar geleden gebeurde dit ook en na een week was het weg.
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Koolstoffilter die maakt `s morgens altijd geluid en ik heb wel eens gehad bij een bmw dat het kapje niet helemaal perfect sloot waardoor het net leek of de hele moter rammelde.
Wellicht is dit bij jou ook het geval op het moment dat je een bocht maakt.
Deze koolstoffilter hoort wel altijd rustig te zoemen op het moment dat de moter koud is.
Na enkele minuten stop die ermee
Wellicht is dit bij jou ook het geval op het moment dat je een bocht maakt.
Deze koolstoffilter hoort wel altijd rustig te zoemen op het moment dat de moter koud is.
Na enkele minuten stop die ermee
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Schurend/krakend geluid
Hoi, ik lees net je vraag. Ik heb zelf een 530D uit 2001 gehad. Probleemloze auto. 250D km. Net ingeruild voor een 535D uit 2005. Met mijn vorige auto had ik hetzelfde probleem. Oplossing: check de olie (TFN?) van de stuurbekrachtiging, bleek bij mij onder niveau en veroorzaakte vooral 's morgens bij bochten naar links het geluid wat je beschrijft. Uiteindelijke trad dit ook op bij 'stevige' bochten naar rechts als de auto warm was.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik was blij met de oplossing. Beetje olie voor 2,50 en geen probleem meer.
Succes. Laat me weten of het werkt.
groet,
H
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik was blij met de oplossing. Beetje olie voor 2,50 en geen probleem meer.
Succes. Laat me weten of het werkt.
groet,
H
Re: BMW 530D 2001 ,naar schurend /krakend geluid
ja klopt is een zo rolz rode olie stuurolie komt door dat denk ik