BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Ook maar even voorstellen...
Moderator: Moderator Team
-
Roberto *M3*
- Neutraal
Ligt eraan. In Duitsland komen ze je vaak genoeg voorbij.Roberto *M3* wrote:en wat vinden jullie dan van iemand die met 250!! langskomt, als ik vragen mag.
Kijk, heb je 3 banen, alleen verkeer op meest rechter baan, en op de meest linker baan rijdt iemand 250, geen problemen mee. Je hebt dan altijd nog een baan ertussen als buffer.
Maar heb ze ook wel eens 250+ zien rijden op een stuk met 2 banen, terwijl op de rechterbaan veel verkeer reed, waaronder vrachtwagens............mocht een ervan jouw snelheid niet goed inschatten en besluit zijn voorligger te gaan inhalen, dan rem jij het nooit meer voor.
Zulke gasten mogen ze van mij meteen levenslang van de weg af houden.
circuit is zeker een plek om te driften als je het kan 
zijn speciale track days alleen om te gaan driften...
hell... op het cricuit wordt niet voor nix D1 gehouden !!!
en idd dat soort dingen bevestigen voor veel mensen alleen maar het stereo typ bmw rijders.....
het imago van iedere auto rijder en auto merk is minder afhankelijk van optische tuning ( hoe lelijk het ook is ) dan aso weg gedrag.....
bij de een wordt het bijna altijd gezien als individu, terwijl bij aso weg gedrag het geassocieerd wordt met het algeme merk.
zijn speciale track days alleen om te gaan driften...
hell... op het cricuit wordt niet voor nix D1 gehouden !!!
en idd dat soort dingen bevestigen voor veel mensen alleen maar het stereo typ bmw rijders.....
het imago van iedere auto rijder en auto merk is minder afhankelijk van optische tuning ( hoe lelijk het ook is ) dan aso weg gedrag.....
bij de een wordt het bijna altijd gezien als individu, terwijl bij aso weg gedrag het geassocieerd wordt met het algeme merk.
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Ik kan redelijk driften maar toch vind ik de ring geen plek om te driften.
Als je op het circuit wilt driften moet je idd een driftdag gaan uitzoeken maar niet tijdens een Touristenfarht.
Maargoed zoals ik het hier hoor bouwen mensen een turbo op een 318i en gaan dan de hele dag rustig rijden
En wat is aso rij gedrag.
Die 316i rijder met dikke brom uitlaat die met 50 langskomt in de 2e gang vind ik meer aso dan roberto die met z`n m3 met 250 km/h over de autobaan vliegt om 1uur in de nacht.
Maargoed ieder z`n eigen ideëen en opvattingen maar mij maak je niet wijs dat iedereen altijd even rustig rijd.
Sterker nog ik denk als diverse mensen hier de skills hadden om te driften-racen dat ze het dan zeker zullen doen.
Maarja met een 316i zonder vermogen en zonder driftskills zou ik het ook niet proberen
Als je op het circuit wilt driften moet je idd een driftdag gaan uitzoeken maar niet tijdens een Touristenfarht.
Maargoed zoals ik het hier hoor bouwen mensen een turbo op een 318i en gaan dan de hele dag rustig rijden
En wat is aso rij gedrag.
Die 316i rijder met dikke brom uitlaat die met 50 langskomt in de 2e gang vind ik meer aso dan roberto die met z`n m3 met 250 km/h over de autobaan vliegt om 1uur in de nacht.
Maargoed ieder z`n eigen ideëen en opvattingen maar mij maak je niet wijs dat iedereen altijd even rustig rijd.
Sterker nog ik denk als diverse mensen hier de skills hadden om te driften-racen dat ze het dan zeker zullen doen.
Maarja met een 316i zonder vermogen en zonder driftskills zou ik het ook niet proberen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
hahaha...
had het niet over roberto met z'n M3 maar over jouw met driften op de public road
verder...
zal iemand die skills heeft ook gemakkelijk kunnen driften met een 316
overgings voor je over andere oordeelt
er zijn ers een aantal die op driftdagen op het circuit zijn geweest, en een foto report ervan is te lezen her 'n der op het forum!
Ikzelf drift niet op de openbare weg uit princiepe en de eventuele onvoorziene gevaren, ik ga wel eens met een paar vrienden naar duitsland & belgie toe. Daar zijn wel eens van die dagen dat speciale plekken afgesloten zijn om te kunnen / mogen driften...
weet je teminste zeker dat het veilig gebeurd
Verder, Iedereen rijdt wel eens te hard. Maar ook daar zijn grenzen...
Jij zegt 1 uur 's nachts 250 niet erg ?
ik zeg ligt aan de situatie....
Ik kwam zaterdag terug uit a'dam waar ze op de snelweg aan de weg aan het werken waren om half 3 's nachts, 250km/h is dan dus gewoon een moordpoging in mijn ogen !
Verder, doe 250km/h waar het kan en mag dus in duitsland op de ( 3 baans ) Autobahn of op circuit en nergens anders....
Maar goed dit waren My 2 Cents !!
had het niet over roberto met z'n M3 maar over jouw met driften op de public road
verder...
zal iemand die skills heeft ook gemakkelijk kunnen driften met een 316
overgings voor je over andere oordeelt
er zijn ers een aantal die op driftdagen op het circuit zijn geweest, en een foto report ervan is te lezen her 'n der op het forum!
Ikzelf drift niet op de openbare weg uit princiepe en de eventuele onvoorziene gevaren, ik ga wel eens met een paar vrienden naar duitsland & belgie toe. Daar zijn wel eens van die dagen dat speciale plekken afgesloten zijn om te kunnen / mogen driften...
weet je teminste zeker dat het veilig gebeurd
Verder, Iedereen rijdt wel eens te hard. Maar ook daar zijn grenzen...
Jij zegt 1 uur 's nachts 250 niet erg ?
ik zeg ligt aan de situatie....
Ik kwam zaterdag terug uit a'dam waar ze op de snelweg aan de weg aan het werken waren om half 3 's nachts, 250km/h is dan dus gewoon een moordpoging in mijn ogen !
Verder, doe 250km/h waar het kan en mag dus in duitsland op de ( 3 baans ) Autobahn of op circuit en nergens anders....
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Er zijn genoeg tweebaans stukken zonder limiet, die nagenoeg niets verschillen van de Nederlandse weg. Er is niet echt een reden (behalve dat het HEEL ERG duur is) om het niet te doen, op de lange stille stukken in bv. Friesland ofzo...Mikey wrote:Verder, doe 250km/h waar het kan en mag dus in duitsland op de ( 3 baans ) Autobahn of op circuit en nergens anders....
Asociaal rijgedrag vind ik vooral HOE je rijdt... dus bumperkleven, overal tussendoor schieten enzovoort, niet zozeer de snelheid. Een opdringerige ongeduldige rijstijl dus. Als je op stukken waar dat kan 250 rijdt moet je dat wat mij betreft zelf weten, zolang je de snelheidsverschillen niet idioot laat oplopen als er wel verkeer is, en niet gaat drammen, maar een beetje normaal afstand houdt. Rekening houden met andere mensen dus - voor sommige mensen erg moeilijk... wat je doet als je alleen op de weg bent zoek je maar uit, wat mij betreft.
Driften is een geval apart... op zich niet zo erg op een uitgestorven industriegebied mits de bochten een beetje overzichtelijk zijn, maar het geeft nogal lawaai en is dus meestal kilometers ver te horen. En wie dan gaat kijken... "jahoor, heb je weer zo'n bmw-rijder". Dus ja... toch maar liever op driftdagen. Circuits liggen niet voor niets altijd zo ver van de bewoonde wereld... (geluidsoverlast)
Burnouts zijn sowieso lomp, dat kan iedere boer en is allang niet stoer meer, tenzij je 18 bent, je vrienden liefst nog jonger zijn, en je natuurlijk een petje op hebt.
E39 540i6 Touring arktissilber
het is wat je zelf al aangeeft...
als er maar geen verkeer is op een 2baans of de verschillen niet ver oplopen...
en aangezien er op de autobaan altijd wel auto's te vinden zijn.....
besides doe het gewoon op de stukken waar het voor bedoeld is... dan weet je dat er niet ( veel ) kan gebeuren.
als er maar geen verkeer is op een 2baans of de verschillen niet ver oplopen...
en aangezien er op de autobaan altijd wel auto's te vinden zijn.....
besides doe het gewoon op de stukken waar het voor bedoeld is... dan weet je dat er niet ( veel ) kan gebeuren.
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
[ external image ]
ik drift nooit.
hier in zeeland hebben we buiten het toeristen seizoen alle ruimte om te driften.
en ja ik drift met 17inch.
ik zie liever iemand met wagenbeheersing driftend en hard rijden dan de gespoilerde tupperware(ik vind het niets met tuning te maken hebben)bak met herrie uitlaat liggend achter het stuur met de radio loeihard zijn 316I voorbijkomen.
ik drift nooit.
hier in zeeland hebben we buiten het toeristen seizoen alle ruimte om te driften.
en ja ik drift met 17inch.
ik zie liever iemand met wagenbeheersing driftend en hard rijden dan de gespoilerde tupperware(ik vind het niets met tuning te maken hebben)bak met herrie uitlaat liggend achter het stuur met de radio loeihard zijn 316I voorbijkomen.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
-
Roberto *M3*
- Neutraal
jep!!! je hebt zeker gelijk. dat zou inderdaad gekkenhuis zijn op snelwegen met 2 en ook soms 3 banen. (soms is het wel mogelijk op een 3 baans)MikeE36T wrote:Ligt eraan. In Duitsland komen ze je vaak genoeg voorbij.Roberto *M3* wrote:en wat vinden jullie dan van iemand die met 250!! langskomt, als ik vragen mag.
Kijk, heb je 3 banen, alleen verkeer op meest rechter baan, en op de meest linker baan rijdt iemand 250, geen problemen mee. Je hebt dan altijd nog een baan ertussen als buffer.
Maar heb ze ook wel eens 250+ zien rijden op een stuk met 2 banen, terwijl op de rechter baan veel verkeer reed, waaronder vrachtwagens............mocht een ervan jouw snelheid niet goed inschatten en besluit zijn voorligger te gaan inhalen, dan rem jij het nooit meer voor.
Zulke gasten mogen ze van mij meteen levenslang van de weg af houden.
BMW 4 life and There's Noyhing You Can Do About It!!
-
Roberto *M3*
- Neutraal