tenzij je een gat hebt in je uitlaat er vlak onder mag die warme lucht daarvan niet echt veel zijn.
zou idd in dit geval dus wel iets kunnen zijn zoals o.a. inderdaad de verwarming, hoewel... k kan me niet voorstellen dat je met de verwarming aan rijdt in dit weer ( toen je poste ) dus daar zal het dan waarschijnlijk ook niet van komen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Pookhoes wordt warm
Moderator: Moderator Team
-
Fredvanvliet
- Neutraal
Ik zal even een aantal dromen uit de wereld halen!!!! s'avonds schijnt de zon niet, zo s'nachts ook niet maar toch wordt de hoes en pook flink warm.. Als ik de hoes los haal zie ik dat rubber maar die ziet er nog goed uit. daar is hij ook het warmste. Mijn kachel is kapot dus doet het niet. Moet binnenkort mijn dashboard eruit halen om de kachel te maken dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik denk persoonlijk dan toch de uitlaat! hoop ik
maar toch bedankt!!! 
-
DeepBass909
- 1e Versnelling
Bij mijn Compact wordt na een rit (ook 's nachts) de middelconsole warmer dan de rest van het interieur. De pookhoes kan bij wegrijden koud voelen, en na een half uurtje toch echt warm. De verwarming werkt bij mij goed (2 maanden terug helemaal uit elkaar geweest voor een lekkage). Aangezien de katalysator dicht tegen de tunnel aan ligt, verdenk ik die als belangrijkste bron. Vergeet niet dat een katalysator op bedrijfstemperatuur een paar 100 graden is (na een bergrit afgelopen vakantie kon je de warme lucht erom heen zien trillen). Bij die temperatuur is warmte overdracht door de lucht niet de enige bron meer, maar gaat ook stralingswarmte meespelen, en die laat zich niet beïnvloeden door rijwind (hooguit dat de onderdelen er omheen een beetje gekoelt worden).
Ook genereerd de cardan-as warmte door wrijving in de lagers en via warmte overdracht vanuit de versnellingsbak. Het is vrij normaal daardoor dat een achterwiel aangedreven auto een warme middentunnel heeft.
En warmte/geluidsisolatie houdt wel wat tegen, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat een dag boven warm asfalt rijden (in Italië, asfalt temperatuur ruim boven de 40 graden) de warmte daarvan overal doorheen dringt, zelfs een volgepakte achterbank die volledig in de schaduw ligt. De isolatie heeft dan ook als primair doel geluid tegen houden, niet warmte.
Ook genereerd de cardan-as warmte door wrijving in de lagers en via warmte overdracht vanuit de versnellingsbak. Het is vrij normaal daardoor dat een achterwiel aangedreven auto een warme middentunnel heeft.
En warmte/geluidsisolatie houdt wel wat tegen, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat een dag boven warm asfalt rijden (in Italië, asfalt temperatuur ruim boven de 40 graden) de warmte daarvan overal doorheen dringt, zelfs een volgepakte achterbank die volledig in de schaduw ligt. De isolatie heeft dan ook als primair doel geluid tegen houden, niet warmte.