BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Help, rookie zoekt een BMW!
Moderator: Moderator Team
Help, rookie zoekt een BMW!
Hoi mensen.
Ik heb nou 6 maanden mijn rijbewijs en al een beetje gespaart, en ik heb BMW's altijd mooie auto's gevonden en nu ik geld heb en 6 maanden rijervaring, het is niet veel maar ik heb ook al een baantje als chaffeur dus die ervaring komt er snel bij.
Maar nu wil ik dus ook een BMW rijden, nou is mijn vraag aan jullie: Wat is een leuke BMW voor een beginner met minimum cash.
De aanschaf van een 2e handse BMW kan ik makkelijk betalen maar ik praat over de benzine, welke BMW's rijden goedkoop en zijn goed te betalen voor een jong persoon?
Zelf vond ik de 318I een mooie bak en de 320I ook wel maar deze zijn toch al vaak in uitvoeringen van 2/4 deurs. ik zoek liever een coupe.
en omdat de 2/4 drs ook al wat zwaarder zijn lijkt mij en dus ook meer wegenbelasting.
Ik hoop dat iemand mij kan verlichten met deze vragen.
Alvast bedankt,
Richard
Ik heb nou 6 maanden mijn rijbewijs en al een beetje gespaart, en ik heb BMW's altijd mooie auto's gevonden en nu ik geld heb en 6 maanden rijervaring, het is niet veel maar ik heb ook al een baantje als chaffeur dus die ervaring komt er snel bij.
Maar nu wil ik dus ook een BMW rijden, nou is mijn vraag aan jullie: Wat is een leuke BMW voor een beginner met minimum cash.
De aanschaf van een 2e handse BMW kan ik makkelijk betalen maar ik praat over de benzine, welke BMW's rijden goedkoop en zijn goed te betalen voor een jong persoon?
Zelf vond ik de 318I een mooie bak en de 320I ook wel maar deze zijn toch al vaak in uitvoeringen van 2/4 deurs. ik zoek liever een coupe.
en omdat de 2/4 drs ook al wat zwaarder zijn lijkt mij en dus ook meer wegenbelasting.
Ik hoop dat iemand mij kan verlichten met deze vragen.
Alvast bedankt,
Richard
Hey nog een limburger erbij.
Zijn al meerdere topics over.
Wil je zuinig rijden en niet teveel wegenbelasting en verzekering betalen neem dan een 4 cilinder. 316 of 318.
De coupe is een stuk duurder als de sedan en in tegenstelling tot je veronderstelling niet zwaarder als de coupe. De sedan is zelfs lichter.(e36)
Zijn al meerdere topics over.
Wil je zuinig rijden en niet teveel wegenbelasting en verzekering betalen neem dan een 4 cilinder. 316 of 318.
De coupe is een stuk duurder als de sedan en in tegenstelling tot je veronderstelling niet zwaarder als de coupe. De sedan is zelfs lichter.(e36)
Mag ik vragen wat je budget is?
Dat maakt het zoeken wel wat makkelijker.
Als het budget het toelaat zou ik gaan voor een 6cil (dus 2L of meer) bij de BMW's van de jaren negentig. Reden: een 6cil rijdt wel zo fijn... eenmaal 6cil gereden wil je niet meer terug op 4 pitten.
Als het budget het niet toelaat dan zijn er wat mij betreft andere argumenten waar je naar moet kijken.
Kijk anders eens op http://www.autoweek.nl en dan occasions.
Vul in 320i met een prijs range en kijk eens wat je daarvoor kan krijgen.
Afhankelijk van je prijsrange kan er veel junk tussen zitten. Je ziet het vaak aan de aangepaste lichten en "goodies" in de auto zoals disco ledjes en andere jappen troep (stomme dingen die niet op een bimmer horen te zitten). Als die zooi erop zit kan je er vergif op innemen dat het een afgetrapte bak is. Zoek dus voor een originele bimmer, goed zoeken en letten op de details!
Dat maakt het zoeken wel wat makkelijker.
Als het budget het toelaat zou ik gaan voor een 6cil (dus 2L of meer) bij de BMW's van de jaren negentig. Reden: een 6cil rijdt wel zo fijn... eenmaal 6cil gereden wil je niet meer terug op 4 pitten.
Als het budget het niet toelaat dan zijn er wat mij betreft andere argumenten waar je naar moet kijken.
Kijk anders eens op http://www.autoweek.nl en dan occasions.
Vul in 320i met een prijs range en kijk eens wat je daarvoor kan krijgen.
Afhankelijk van je prijsrange kan er veel junk tussen zitten. Je ziet het vaak aan de aangepaste lichten en "goodies" in de auto zoals disco ledjes en andere jappen troep (stomme dingen die niet op een bimmer horen te zitten). Als die zooi erop zit kan je er vergif op innemen dat het een afgetrapte bak is. Zoek dus voor een originele bimmer, goed zoeken en letten op de details!
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé
[ external image ] leadfoot syndrome
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé
Mijn budget is ongeveer zon 3000 euro er kan nog wel wat bij als het moet.
Ik was inderdaad ook niet van plan om een afgetrapte bmw te kopen.
Ik geloof je meteen dat een 6cil veel fijner is dan een 4cil maar 6cil slurpt ook als een gek of niet dan?
en naar Ikke:
Ik heb auto's vergeleken en toch zie ik dat de Coupe 11xx kilo weegt en de sedan 12xx kilo.
p.s. idd een limburger
Ik was inderdaad ook niet van plan om een afgetrapte bmw te kopen.
Ik geloof je meteen dat een 6cil veel fijner is dan een 4cil maar 6cil slurpt ook als een gek of niet dan?
en naar Ikke:
Ik heb auto's vergeleken en toch zie ik dat de Coupe 11xx kilo weegt en de sedan 12xx kilo.
p.s. idd een limburger
Die 100 kg gaat je misschien 20 euro in de 3 maanden schelen aan wegenbelasting, daar zou ik dus cker niet naar kijken.
6 cilinder zal inderdaad beter rijden dan een 4, maar aangezien je beginnend bestuurder bent zou ik het toch eerst eens proberen met een knappe 1600 moter. Je 6 cilinder zal sneller optrekken etc, de topsnelheid ga je in Nederland toch niet halen, tenminste hier in de randstad niet, misschien in Limburg wel
Ga eerst eens een jaartje/1,5 jaar met een 1600/1800 rijden tegen die tijd kun je bepalen of het je bevalt en kun je eventueel een zwaardere moter nemen. (ik heb zelf een zeer knappe 316i E30, en dat is al een wereld van verschil ivm me vorige auto's (205 en een Fiesta) en ik denk dat ik nooit meer iets anders zal rijden dan bmw, maar eerst maar een tijdje met deze wagen)
Puur advies dit hoor, al koop je morgen een M5 hoor je mij niet
6 cilinder zal inderdaad beter rijden dan een 4, maar aangezien je beginnend bestuurder bent zou ik het toch eerst eens proberen met een knappe 1600 moter. Je 6 cilinder zal sneller optrekken etc, de topsnelheid ga je in Nederland toch niet halen, tenminste hier in de randstad niet, misschien in Limburg wel
Ga eerst eens een jaartje/1,5 jaar met een 1600/1800 rijden tegen die tijd kun je bepalen of het je bevalt en kun je eventueel een zwaardere moter nemen. (ik heb zelf een zeer knappe 316i E30, en dat is al een wereld van verschil ivm me vorige auto's (205 en een Fiesta) en ik denk dat ik nooit meer iets anders zal rijden dan bmw, maar eerst maar een tijdje met deze wagen)
Puur advies dit hoor, al koop je morgen een M5 hoor je mij niet
De BMW zescylinders (24kleppers zoals E36) zijn nog behoorlijk zuinig... maar inderdaad een 1600/1800 is zuiniger. En een 318 is in de stad nog best pittig dus goed mee te leven denk ik zo. Maar echt slurpen doen de zespitters niet, al blijft het natuurlijk afhankelijk van hoe je rijdt.
E39 540i6 Touring arktissilber
-
darkhammer
- Neutraal
- Posts: 12
- Joined: 15 Nov 2007 19:37
-
SpacePatrol
- Neutraal
- Posts: 37
- Joined: 19 May 2008 18:56
ik rij zelf 91er 320i. heb laatst de auto ff verse olie en filters gegeven, paar nieuwe pitjes en weer een flesje injector cleaner ( op halve tank gedaan, word het lekker sterk) nieuwe rollen en riem. motor loopt nu alweer een stuk soeleper en rustiger stationair. soms lopen de 6pittertjes wat ruw als ze al wat kilometers gemaakt hebben zoals de mijne (318dkm)
ik weet zeker dat een suzuki swift 1300 GTI me bij het stoplicht eruit trekt, maar op de snelweg komt de 320i helemaal tot zijn recht. je merkt gelijk dat de auto hier thuis hoort. doortrekken in de 5 gaat al super vanaf 110km/h en voor je het weet passeer je de 200km/h grens. die swift gti zal dan nix meer dan een stipje in je achteruitkijk spiegel zijn.
ik krijg vaak als commentaar dat 2 liter erg klein is voor een zespitter. ik vind dat 2 liter meer dan genoeg is. ik rij 90% snelweg en kan dan 1 op 11 halen. (moet je wel heel goed je best doen trouwens) en gemiddelt rij ik 1 op 10. zeer acceptabel voor een auto van 1285kg. "dynamisch" gas geven in stadsverkeer word echter zwaar gestraft met een verbruik van +/- 1 op 4. ook met lage snelheden is de 320i niet het toppunt van efficientie, maar in een auto als een peugeot 106 daar wil ik niet eens dood in gevonden worden
ik heb de auto verzekerd via independer.nl en betaalt slechts €51 euro per maand verzekering (WA, 20.000km) met mijn 21 jaartjes en 2 jaartjes rij ervaring 8) wegenbelasting zou ik per maand betalen, anders krijg je een blauwe envelop die 141 euro's moet kosten op de mat.
kortom; heb de auto nu +/- 9 maanden, ben er nogsteeds gek mee. heb er nu bijna 15k bij opgezet en de auto heeft me slechts 2 keer laten staan, beide mijn schuld omdat ik weer de sub vergeten was uit te zetten. had toen geen remote wire aan de bekabeling van de radio zitten.
de meeste autos deed ik na 2 of 3 maanden omdat ik er dan nix meer aan vond. te sloom of te lelijk. deze is wat mij betreft een blijver
Klik hier voor mijn voorsteltopic + picsvan de auto
ik weet zeker dat een suzuki swift 1300 GTI me bij het stoplicht eruit trekt, maar op de snelweg komt de 320i helemaal tot zijn recht. je merkt gelijk dat de auto hier thuis hoort. doortrekken in de 5 gaat al super vanaf 110km/h en voor je het weet passeer je de 200km/h grens. die swift gti zal dan nix meer dan een stipje in je achteruitkijk spiegel zijn.
ik krijg vaak als commentaar dat 2 liter erg klein is voor een zespitter. ik vind dat 2 liter meer dan genoeg is. ik rij 90% snelweg en kan dan 1 op 11 halen. (moet je wel heel goed je best doen trouwens) en gemiddelt rij ik 1 op 10. zeer acceptabel voor een auto van 1285kg. "dynamisch" gas geven in stadsverkeer word echter zwaar gestraft met een verbruik van +/- 1 op 4. ook met lage snelheden is de 320i niet het toppunt van efficientie, maar in een auto als een peugeot 106 daar wil ik niet eens dood in gevonden worden
ik heb de auto verzekerd via independer.nl en betaalt slechts €51 euro per maand verzekering (WA, 20.000km) met mijn 21 jaartjes en 2 jaartjes rij ervaring 8) wegenbelasting zou ik per maand betalen, anders krijg je een blauwe envelop die 141 euro's moet kosten op de mat.
kortom; heb de auto nu +/- 9 maanden, ben er nogsteeds gek mee. heb er nu bijna 15k bij opgezet en de auto heeft me slechts 2 keer laten staan, beide mijn schuld omdat ik weer de sub vergeten was uit te zetten. had toen geen remote wire aan de bekabeling van de radio zitten.
de meeste autos deed ik na 2 of 3 maanden omdat ik er dan nix meer aan vond. te sloom of te lelijk. deze is wat mij betreft een blijver
Klik hier voor mijn voorsteltopic + picsvan de auto
-
eshy
Niet om het een of ander, maar ik ben dus echt smoorverliefd op de latere generatie 106 (met heldere lampen)!
Als je een budget hebt van €3000,- zou ik die eerlijk gezegd niet volledig spenderen... Heb je inderdaad een mooie auto voor, maar na een half jaar autorijden wordt het helaas wel een keer tijd voor schade, als dat jouw schuld is, ben je wel even €3000,- lichter...
Als je een budget hebt van €3000,- zou ik die eerlijk gezegd niet volledig spenderen... Heb je inderdaad een mooie auto voor, maar na een half jaar autorijden wordt het helaas wel een keer tijd voor schade, als dat jouw schuld is, ben je wel even €3000,- lichter...
Ik heb wat auto's vergeleken met specificaties.
Waaronder de 316I, 318I, 320I en de 323I.
Nou vindt ik dat de 316I en 323I meer in mijn catogorie liggen.
Het gemiddeld gebruik van de 316I is 8,0 l/100km
en die van de 323I 9,0 l/100km is, nou valt het redelijk mee. 1 liter op de 100 kilometer.
De 323I is wel iets zwaarder en komt op €135 - €157 per kwartaal.
Maar de 318, 320 vallen ook onder deze categorie.
Alleen zijn er veel minder 323I's te koop dan de 316I en de aanschaf van de 323I zal wel iets duurder zijn.
Wat denken jullie hierover?
Waaronder de 316I, 318I, 320I en de 323I.
Nou vindt ik dat de 316I en 323I meer in mijn catogorie liggen.
Het gemiddeld gebruik van de 316I is 8,0 l/100km
en die van de 323I 9,0 l/100km is, nou valt het redelijk mee. 1 liter op de 100 kilometer.
De 323I is wel iets zwaarder en komt op €135 - €157 per kwartaal.
Maar de 318, 320 vallen ook onder deze categorie.
Alleen zijn er veel minder 323I's te koop dan de 316I en de aanschaf van de 323I zal wel iets duurder zijn.
Wat denken jullie hierover?
-
eshy
p.s. de provinciale opcenten zijn per provincie verschillend.eshy wrote:Voor een beginnend bestuurder blijf ik erbij dat een 323F () een slimmere keuze is dan een 323i... met een 318i mag je inderdaad elke 3 maanden €125,- overmaken aan dhr. Bos...
Uitkomst berekening
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 127,00
