BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

[E36] Welke speakers?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

[E36] Welke speakers?

Post by Enrico »

In mijn E36 zitten nog de originele NOKIA speakers waarmee hij geleverd werd (en zelfs de originele radio met cassettedeck :lol: )
Maar aangezien ik er een nieuwe radio in ga zetten, wil ik weten welke speakers er nou goed klinken in deze auto.
Op een ander forum las ik regelmatig dat de akoestiek erg nauw luistert in de E36.

Ik hoor graag welke speakers jullie er in hebben zitten en hoe jullie ze vinden klinken. :)

stef
1e Versnelling
Type Auto: bmw e30 316

Post by stef »

Ik had er eerst goedkope pioneer speakers in zitten en nu wat duurdere van hertz... moet zeggen je merkt natuurlijk wel verschil maar het viel me van die pioneer echt niet tegen hoe ze speelde...

en het is maar net wanneer ben je zelf tevreden. iemand die dag en nacht muziek inbouwt of net wat hoort ook veel eerder verschil tussen 2 verschillende speakers dus.

ik ben tenminste tevreden over wat erin zit...klinkt lang niet slecht...

eshy

Post by eshy »

Ik was er ook tevreden mee, maar ik (nee, waarschijnlijk een kameraad) heeft de linkerachter set opgeblazen... Raadt je dan aan om deze (beide) te vervangen door een versterkte set speakers (pioneer) of kan ik toch beter een nieuwe originele halen bij de sloop o.i.d.?

Had hiervoor altijd versterkte speakers, maar vond het absoluut niet nodig in deze bimmer! Subwoofer is wel aangesloten, btw!

stef
1e Versnelling

Post by stef »

ik zou er dan voor kiezen om nieuwe te halen gewoon bij een audio zaak. hoeft ze in principe niet te versterker. vind ik vaak wel mooier klinken. maar als je al tevreden bent met een beetje muziek in de auto zou ik niet al het werk nemen om er een versterker in te leggen.

eshy

Post by eshy »

Nee, dat ligt er al in, zoals ik al aangaf (Subwoofer aangesloten)

stef
1e Versnelling

Post by stef »

als je er alles verder al hebt inliggen zou ik er andere versterkte speakers ingooien

maar subwoofer aangesloten of voorspeakers versterken zit nogal wat verschil in kwa kabels leggen...

Benne
Neutraal

Post by Benne »

Ik heb er een MTX setje inliggen. Twee tweaters(hoge tonen)voorin en twee kickers(middentonen)achterin. Met een sub(MTX) in de bak. Gebrugt aangesloten op een driekanaals versterker(JBL). Klinkt erg goed, zeker als je nog wat finetuned op de radio zelf. Kabels leggen viel ook erg mee. Achterbank heb je er zo uitgeklikt, dan via de handrem console de kabels naar je radio trekken. Had het nog nooit eerder gedaan en was binnen een middagje klaar(vergeet wel niet je kabels te labellen, anders weet je voorin niet meer welke, welke is :lol: )

stef
1e Versnelling

Post by stef »

is inderdaad ook niet veel werk. ik heb mijn kabels aan de zijkant lopen is wel iets verder om maar kreeg ze niet makkelijk bij de bank omlaag. en natuurlijk de accu achterin liggen :D scheelt weer werk. als je deze voorin hebt zitten moet je alsnog langs 1 zijkant en voedingskabel leggen.

heb er bij mij ook 1 composet voorin zitten 2 subs in de kofferbak en 2 versterker erbij.

het nadeel is als je een kabeltje bent vergeten of net wat en je moet alles weer lost en vast gaan maken vooral aan de zijkanten met die klik dingen. gaan nog wel eens kapot blijkbaar :?

eshy

Post by eshy »

Mijn vraag mag je vergeten. Zie het topic slecht lopen

stef
1e Versnelling

Post by stef »

das wel klote... hoop dat je binnenkort weer een mooie goede bmw tegen het lijf loopt...

beat
Neutraal

Post by beat »

maaruh hoeveel inch zijn die speakers voorin? 4'' ofso?

stef
1e Versnelling

Post by stef »

13cm speakers zitten er voor bij je voeten

MartinZ
1e Versnelling

Post by MartinZ »

Hoi Enrico,

Watvoor radio heb je er momenteel in zitten?? Ik zoek namelijk een OEM radio voor mijn E36 dus als je hem wilt verkopen dan heb ik er misschien wel interesse in.
Echte mannen rijden RWD!!

^ joshua ^
1e Versnelling

Post by ^ joshua ^ »

ik heb setje je van ciliber der voor bij de voete en achter in zonder versterker wel schijdings filter der tusse en klinkt gewoon zuiver
aangenaam kennis te make

nsrracer
1e Versnelling

Post by nsrracer »

k heb:

voorin een jbl composet 80watt rms
achter de jbl limiteds 150watt rms
versterker jbl 4 kanaals 4 x 110 watt rms
dit zit achter een alpine radio. erg mooi af te stellen en erg zuiver geluid :D
djimbo :D
Locked

Return to “Archief”