BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Keuze eerste auto

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Iska
Neutraal

Keuze eerste auto

Post by Iska »

Hey allemaal,

'K heb me net aangemeld omdat dit forum mij de meest geschikte pleek leek voor mijn vraag.
In mei 2009 word ik 18 en hoewel ik nooit echt een passie heb gehad voor auto's begint dat nu opeens wel sterk te komen met mijn rijbewijs in het zicht. Ik was eerst van plan om alleen mijn rijbewijs te halen maar toen ik beetje keek hoeveel een auto per maand kost viel het me toch allemaal wel sterk meevallen. Vandaar dus dat ik alvast een beetje ben gaan kijken.

Mijn eerste gedachte was iets van een volkswagen Polo, maar toen ik daarnaar aan het zoeken was kwam ik erachter dat je voor iets meer bijvoorbeeld ook een BMW 3-serie uit ongeveer hetzelfde bouwjaar (1994-1998) kan krijgen (2e hands).
Na enige tijd reviews lezen en beetje rondkijken was ik erachter gekomen dan de BMW 318i (1996) een goede e, redelijk snelle auto is (als je het tenminste vergelijkt met de Mitsubishi Space Star 1.6 van mijn ouders) en vooral erg mooie auto is die je al voor zo'n 2000-3000 kan krijgen met 150.000 - 200.000km op de teller. Nu blijkt uit de reviews dat dit niet zo'n probleem moet zijn omdat deze auto heel lang meegaat (300.000+).

Zoals jullie al wisten is mijn kennis op het gebied van auto's niet erg groot dus vandaar dat ik jullie wilde vragen of ik straks niet een vreselijke miskoop doe.. misschien dat ik wel elke maand naar de garage moet voor reparaties of zijn er andere dingen die ik over het hoofd heb gezien. Of misschien kan ik wel veel beter voor een ander model gaan...

In ieder geval zal ik niet zo heel veel gaan rijden (denk niet meer dan 20.000km p/j), maar ik wil wel graag een comfortable auto met een beetje power.

Mijn budget is nu zo'n 2000,- maar als freelance programmeur kan ik naast mijn (full-time)studie redelijk makkelijk zo'n 1000,- p/m verdienen.

Alvast bedankt,
Jasper
Last edited by Iska on 28 Aug 2008 13:13, edited 2 times in total.

Topic Author
Iska
Neutraal

Post by Iska »

Nog een vraag... is het een stuk gunstiger om een 316I uit 1996 te halen (1500,- tot 3000,-) of toch maar een uit 1998 (3000,- tot 6000,-)

Richard
Neutraal

Post by Richard »

Heb je al eens op marktplaats en speurders gekeken? Daar staan veel leuke bimmers maar wees wel voorzichtig wat heel veel daar is afgetrapt e.d. Ik ben ook student en ik ben aan het kijken voor een 316i compact omdat deze licht zijn ( 1150 kilo ) en de 318i is toch al zo'n 1450kilo als ik me niet vergist. Dus dan betaal je toch al zo'n 60 euro meer.

Reparaties kunnen wel duur zijn maar het ligt er ook aan wat er kapot is, zoals bij elke auto. Ik wel heb begrepen dat je met een gebruikte bmw niet langs de bmw dealer kan gaan. Maar zelf heb ik mijn mensen daarvoor :P

Als beginnende chaffeur en je wilt een bmw zou ik toch de 316i halen maar dat is iets wat je zelf moet bepalen.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Ik heb nog een mooie 316i van 96 staan die goed netjes en goedkoop is :wink:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Iska
Neutraal

Post by Iska »

Heb je daar misschien pic's / webpagina van?

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Kijk even op www.supercars-hoensbroek.nl daar staat die op dat is het bedrijf waar ik voor werk.
Als je intresse hebt doen we nog wel wat met het prijsje :wink:

Topic Author
Iska
Neutraal

Post by Iska »

Da's wel een erg mooie in vergelijking met wat je in het algemeen op marktplaats vind! Zeker als er nog wat van dat prijskaartje af kan :P
Maare... ik neem aan dat je hem niet tot mei 2009 kan blijven reserveren ;) Maar als het zou kunnen stap ik op 10 mei 7:30 meteen op de trein naar Hoensbroek (god bless the OV-kaart)

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Mei is uiteraard te lang maar ach wellicht staat die er dan nog (niet te hopen natuurlijk voor m`n baas)
Maar ik heb meestal wel wat staan hier tegen die tijd :wink:

eshy

Post by eshy »

website wrote:Type: 316i
Model: E36 Sedan
Cilinderinhoud in cc: 1796 cm³
316 met 1800 motor :?: Of klopt dat wel?

Topic Author
Iska
Neutraal

Post by Iska »

Aan de andere kant kan je ook dit krijgen wat wel weer een stuk voordeliger is: http://www.2dehands.nl/bmw-3-serie-316i ... sort=prijs
Last edited by Iska on 31 Aug 2008 14:26, edited 1 time in total.

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

eshy wrote:
website wrote:Type: 316i
Model: E36 Sedan
Cilinderinhoud in cc: 1796 cm³
316 met 1800 motor :?: Of klopt dat wel?
Nee foutje idd goed opgemerkt alleen bij een E46 is het een bijna 1900cc auto
Het zal aangepast worden maar het is gewoon een 1.6

Apae01
1e Versnelling

Re: Keuze eerste auto

Post by Apae01 »

Bedenk goed wat je wilt...een 3-serie is een mooie auto, maar voor de prijs die je noemt is er veel mogelijk.
Denk eraan, dat de aankoop niet je grootste kosten zijn: houderschapsbelasting en verzekering hakken er stevig in. Met een BMW helemaal: risico-categorie voor de verzekering, en relatief zwaar dus duur in belasting.

Onderhoud valt wel mee, mits je een goed exemplaar koopt: het aantal afgetrapte exemplaren ben je al voor gewaarschuwd. Dat is met minder sportieve auto's toch duidelijk minder het geval.

Op onderhoud kan je ook nog aardig bezuinigen door te leren een aantal dingen zelf te doen: beginnen met kleine klusjes, en als je het leuk vind komt daar vanzelf meer bij.

Mikey
3e Versnelling

Re: Keuze eerste auto

Post by Mikey »

zoals veelal hierboven opgemerkt wordt...

kosten van onderhoud vallen mee met een goed exemplaar, is je exemplaar gaar getrapt dan heb je wel wat onderhoud eraan...

houdt er ook rekening mee dat een 318 een graag gezien model is binnen een bepaalde doelgroep net als de 325 welke daardoor meer afgetrapte modelen veroorzaakt ( die je dus tegen komt op marktplaats e.d. ).

sja... kijken even wat je wilt... zorg dat je iemand meeneemt die er wat vanaf weet EN lees goed de lijst door hier met tips e.d. over aanschaf nieuwe bmw.
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================
Post Reply

Return to “Algemeen”