BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

heey

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

BmwFreakie
2e Versnelling

Re: heey

Post by BmwFreakie »

Welkom op het forum! weer een leeftijdsgenoot erbij :lol:

En even om te reageren op de discussie :

Wat dennis zegt tegen mike, Het klopt wat dennis zegt, het ligt eraan hoe je zelf bent.
Als je een 325i hebt en beheerst rijd [ logish als je net je rijbewijs hebt ] zou ik iig wel doen.

Maar de kosten zitten er ook aan vast idd, een bmw kost veel :lol:

Maar wel hardstikke leuk om met een 325i te binnen natuurlijk! :mrgreen:

Veel plezier op het forum!

Met vriendelijke groet,
Rodney
http://www.bmwe90forum.nl - Het perfecte forum voor het nieuwe model 3 serie

Topic Author
Prawesh
Neutraal

Post by Prawesh »

hmm,
hoeveel zou je per maand aan wegenbelasting moeten betalen ??
de verdere vaste lasten zijn dan de verzekering rond de 100 euro en eigenlijk benzine,
maar dat zijn ze toch ??

Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Ik zit met m'n 316 op 98 euro per 3 maanden. Let wel: Noord Holland is de goedkoopste provincie.
Weet niet uit m'n hoofd waar Bergschenhoek ligt, maar het is dus sowieso duurder. En aangezien je een 325i wilt, zal je (als ik het goed gok) tussen de 110-120 per 3 maanden zitten? De 325i jongens weten het vast wel. :wink:

Let wel: als beginnend bestuurder zal je een flinke verzekeringspremie moeten betalen. Voor mijn auto (14 jaar oud, 316i) kom ik rond de 60 euro per maand. Als ik dan nog eens jouw geboortejaar invul kom je bij een aantal maatschappijen niet eens in aanmerking voor een verzekering. Laat staan als je een 325i wilt verzekeren.
Let wel: dit is slechts WA. Ik neem aan dat jij WA+ wil verzekeren.

Dus ja, reken op een flinke maandelijkse bijdrage aan verzekering. Benzine: met een 325i, reken op een verbruik van max 1 op 9 ofzo als je mazzel hebt. En let ook op dat onderdelen duur zijn. Als je het treft net als ik ben je zo 2000 euro in een half jaar kwijt.

Ik wil je echt niet van het idee afpraten, maar denk heel goed na over de kosten. Want ik zie genoeg van die Sjonnies die kopen wel even een BMW, maar daarna wordt het een aftanse bak omdat ze hem niet kunnen onderhouden.
Dat laten we liever over aan andere merken. :wink:
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars

Ik zoek leden ;)

BmwFreakie
2e Versnelling

Post by BmwFreakie »

Benzine? ja idd benzine! :mrgreen: let erop dat een 6 pitter zuipt, erg veel zuipt

Wegenbelasting is duur voor een 6 pitter..

Het is allemaal duur, nederland is duur :mrgreen:

Topic Author
Prawesh
Neutraal

Post by Prawesh »

:shock:
zo dan,
2000 euro per half jaar
dat is idd heel veel ja
bergschenhoek is trouwens vlakbij rotterdam dus zuid holland...

Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Ja, in het slechtste geval he? En dan is mijn auto altijd netjes onderhouden, alleen gingen alle slijtage onderdelen tegelijk naar de onderdelenhemel. :x
Het scheelt wel als je veel zelf kan doen, maar je blijft altijd met de aanschaf van onderdelen zitten. En dan kan je beter wat duurder spul kopen dan goedkope rommel.
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars

Ik zoek leden ;)

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Om de wegenbelasting te berekenen, kijk je op http://www.belastingdienst.nl/reken/mot ... nbelasting
Wil je het gewicht van een bepaalde auto weten, dan is http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php een prima bron. Weet je het kenteken van de auto, dan kan je het natuurlijk opzoeken op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx.

///Ramon
1e Versnelling

Post by ///Ramon »

Ik sluit me helemaal aan bij Mikey.
te vaak heb ik die jonge gasten al in de berm zien liggen omdat ze de 192pk van een 325 met achterwiel aandrijving onderschatten.. en of de discussie gaat over kunnen, kan en kennen..
feit blijft zeker.. er is nog geen rijervaring. En de eerste auto waar je dan in stapt met 192pk en achterwiel aandrijving op een nat landweggetje..

een kind met lucifers laten spelen kan ook goed gaan.. maar vaak ook niet. Advies van mikey lijkt me dan ook goed bedoeld.. en als ervaringsdeskundige in de verzekeringsbranche spreken de harde cijfers voor zich.

Owja.. Prawesh.. welkom hier! En succes met je zoektocht. Het is niet makkelijk.. maar zodra je bimmer voor de deur staat.. damn.. dan ben je wel trots
Bad Boyzz, Bad Toyzz
[ external image ]

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Post by Mickroz »

welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

Hey jongelui (voel me nu oud :mrgreen: )

Heb zelf ooit ergens een start gemaakt
Een honda CIVIC 91er B16A1T V-TEC met 270 BHP op de voorwielen
Dan denk je ja kijk hij heeft het ook gedaan
EN ja ik heb hem bijna helemaal in puin gereden
En waarom
Als je het vermogen hebt "GEBRUIK JE HET"

Ik ben zelf ook 18 geweest en ja ik weet er alles van
Iedereen zie je rijden met de 6 pitter
Dus wil jij m ook

Geloof mij

Ik heb nu heel wat km's gereden (± 1,9 Miljoen) en heb echt spijt met haar op me kop dat ik zo gestart ben

Had ik namelijk een lichter motortje gehad dan had ik een maatje van me niet kreupel gereden
Die zit nu in een rolstoel en ik moet er elke dag nog voor boeten

Daarnaast

Een 6 pitter krijg jij niet zomaar verzekerd
Je dient minimaal 2 jaar verzekerd te zijn
En dan nog is het maar de vraag of ze je accepteren

Ik heb zelf een 328i gehad en ik was per maand na 5 jaar no-claim en 24 jaar oud verzekerd en wegenbelasting p/m 254 euro kwijt
En dat is ex de brandstof
Een 328i is zuiniger als een 325 gezien het hoge koppel en dus minder hoeft te werken

De eerste leden van dit fora weten welke ik gehad heb en als je zoekt kun je die van mij vinden in mijn voorstel topic

Daarom zeg ik je alvast
Kijk voor een 4 cylinder
Om de volgende redenen:

Goedkoper wegenbelasting
Goedkoper verzekering
Goedkoper in brndstof
Goedkoper in onderhoud
Mogelijk ongelukken risico is lager
Zelfde genot zoals elke andere BMW (RWD he :) )

Its just my advice to you

Succes
Mike
There's no place like the carseat...!!!

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Helemaal ben ik het er toch nog niet mee eens. In principe is vrijwel elke auto van de afgelopen 15 jaar snel genoeg om je in de problemen te brengen, als je dat uitlokt.
Ja, met achterwielaandrijving sta je wat sneller achterstevoren dan met voorwielaandrijving. Je leert ook beter autorijden ermee, omdat de auto net wat meer aangeeft wat je fout doet. En op nat of glad wegdek heb je dat net zo goed met een 316: ga je onbehouwen op het gas staan, dan kunnen er rare dingen gebeuren.

De eerste auto waarmee ik op de openbare weg onverwacht achterstevoren ging was een simpele Volvo 340. Ik had toen al zo'n half miljoen kilometers erop zitten, onder andere met snelle achterwielaandrijvers, en liet me toch verrassen door een combi van glad asfalt, regen na lange droogte, etc. Gelukkig was ik alleen, en was er verder geen schade behalve m'n ego...

BmwFreakie
2e Versnelling

Post by BmwFreakie »

Beste leden, ik weet dat het goed is bedoelt, maar dit is een voorstel topic, en geen discussie topic, a.u.b verder gaan via een andere post!

Bij voorbaat dank
Rodney
- BmwfreakieNL
Post Reply

Return to “Stel je even voor”