maar als je een goede auto wilt waarom vraag je niet de bmw 328icoupe van david m3???
weet je in ieder geval zeker dat je een goede en perfecte onderhoudde bmw hebt!
Moderator: Moderator Team
Maar als ik even 75 pk pak en dat x 1.4 doe(om 40% erbij te krijgen) dan zit ik op 105 en dan is 130 toch teveel.schomouse wrote:Als je cilinder aantal hetzelfde blijft dan hoef je m niet om te keuren,en als je niet meer dan 40% vermogen erbij krijgt.(hebben we hier nagevraagd bij de rdw)
En de politie ziet het verschil niet hoor tussen een 1.4 8v en een 2.0 8v,tenzij ze m meenemen voor een keuring.
En er zitten remmen van een astra 2.0 16v op dus dat is ook wel aangepast.
En zwaarder is ie niet geworden hoor want een 1.4 8v motor weegt 120 kg en de 2.0 8v die er nu in ligt weegt 100 kg!!!
Dus weegt m,n auto nu nog maar 740 kg!!
Ik weet dat t goed bedoelt is maar voor dat ik m kocht hebben we de rdw gebeld of dit zo mocht zonder dat ie omgekeurd was.Ikke wrote:Maar als ik even 75 pk pak en dat x 1.4 doe(om 40% erbij te krijgen) dan zit ik op 105 en dan is 130 toch teveel.schomouse wrote:Als je cilinder aantal hetzelfde blijft dan hoef je m niet om te keuren,en als je niet meer dan 40% vermogen erbij krijgt.(hebben we hier nagevraagd bij de rdw)
En de politie ziet het verschil niet hoor tussen een 1.4 8v en een 2.0 8v,tenzij ze m meenemen voor een keuring.
En er zitten remmen van een astra 2.0 16v op dus dat is ook wel aangepast.
En zwaarder is ie niet geworden hoor want een 1.4 8v motor weegt 120 kg en de 2.0 8v die er nu in ligt weegt 100 kg!!!
Dus weegt m,n auto nu nog maar 740 kg!!
Daarbij komt dat ik zelf als (auto)importeur werkzaam ben geweest en ik dus elke dag bij de RDW over de vloer kwam.De door jouw genoemde regel gaat alleen op bij dezelfde motor. Dus het is 40% bij dezelfde motorinhoud. Dus mag je er een 1.4 inleggen die 40% meer vermogen levert. Als je een veranderd van motorinhoud moet je opnieuw op keuring. Bel anders zelf even: 0900 07 39 . Zij kunnen het bovenstaande bevestigen.
Ik zeg je dit niet om je te pesten, alleen om je te waarschuwen zodat je weet wat je staat te wachten mocht je auto ooit in een technische keuring vallen.