Hey,
Ik heb een vraagje i.v.m. speakers,
Als men speakers inbouwt heeft er ook dan mee te maken wat voor soort muziek je in je auto afspeelt. of maakt dit niks uit voor de speakers?
Want ik luister graag rock en weet daarom niet wat voor een speakers het beste zijn om te gebruiken. Ik heb momenteel een Pioneer radio en Pioneer speakers maar deze zijn eigenlijk op. En wil dus nieuwe speakers. Iemand een idee?
Alvast bedankt.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Audio genre
Moderator: Moderator Team
Re: Audio genre
Het maakt wel een beetje verschil, omdat je bij verschillende typen muziek andere eisen stelt aan wat de speakers moeten benadrukken.
Bij rock (hardrock? classic rock?) wil je in ieder geval aardig wat dynamiek, een behoorlijke basweergave, en vooral ook een goed en snel hoog. Een afzonderlijke versterker in plaats van de standaard van de radio levert je een veel betere dynamiek, waarschijnlijk zelfs met je huidige speakers.
Om je een goed advies te geven, post eens voor welk type BMW je zoekt, en of daar de standaard audio in zit of de high end standaard? Of maakt het je niet uit en hoeft het niet origineel te lijken?
Bij rock (hardrock? classic rock?) wil je in ieder geval aardig wat dynamiek, een behoorlijke basweergave, en vooral ook een goed en snel hoog. Een afzonderlijke versterker in plaats van de standaard van de radio levert je een veel betere dynamiek, waarschijnlijk zelfs met je huidige speakers.
Om je een goed advies te geven, post eens voor welk type BMW je zoekt, en of daar de standaard audio in zit of de high end standaard? Of maakt het je niet uit en hoeft het niet origineel te lijken?
Hard rock 
Ik was van plan om een 316i compact te kopen, maar het hoeft niet orgineel te lijken, het is geen must voor mij.
Maar wat is het verschil tussen standaard audio en high end standaard?
bedankt voor je snelle reactie btw
Ik was van plan om een 316i compact te kopen, maar het hoeft niet orgineel te lijken, het is geen must voor mij.
Maar wat is het verschil tussen standaard audio en high end standaard?
bedankt voor je snelle reactie btw
Standaard is wat het lijkt, standaard... in veel types van BMW was optioneel een beter speakersysteem leverbaar, met meer plaatsen voor speakers, hogere kwaliteit speakers, extra versterker, etc. Dat bedoel ik met high end standaard.
Overigens, met opwaarderen van de standaard speakers zijn al heel mooie successen te bereiken, ik zal eens op zoek gaan naar wat linkjes daarvoor.
Overigens, met opwaarderen van de standaard speakers zijn al heel mooie successen te bereiken, ik zal eens op zoek gaan naar wat linkjes daarvoor.
-
Robinadriaensen
- 1e Versnelling
www.showyoursound.nl = een site waar heel veel kennis over auto en audio aanwezig is.
voor de keuze van de juiste speakers is er maar een mogelijkheid:
Neem een paar eigen cd's mee, en ga naar de lokal audio shop.
klik vervolgens op alle rode knopjes op de wand binnen jou budget en dan kom je er wel uit welke speaker bij jou soort muziek het beste klinkt.
Groeten Robin
voor de keuze van de juiste speakers is er maar een mogelijkheid:
Neem een paar eigen cd's mee, en ga naar de lokal audio shop.
klik vervolgens op alle rode knopjes op de wand binnen jou budget en dan kom je er wel uit welke speaker bij jou soort muziek het beste klinkt.
Groeten Robin
Groeten Robin
[ external image ]
Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro
[ external image ]
Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro
Een amerikaanse lecverancier, waarover ik op http://www.bimmerfest.org heel gedetailleerde recensies heb gelezen die me erg aanspreken, is http://www.bavariansoundwerks.com. En ook voor de E36 compatc hebben ze een en ander ontwikkeld, misschien dat je daarover ook op bimmerfest een mening kunt vinden.
Gezien de lage stand van de dollar neit een verkeerde keus denk ik, al kan je het niet tevoren luisteren. Voor mijn E34 staat wel een complete set speakers van deze jongens in de planning!
Gezien de lage stand van de dollar neit een verkeerde keus denk ik, al kan je het niet tevoren luisteren. Voor mijn E34 staat wel een complete set speakers van deze jongens in de planning!