BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

driften

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team


325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: driften

Post by 325i »

Geef hem mij maar eens een uurtje mee wel niet zeuren over kale achterbanden he :mrgreen:

Als je zo graag wilt leren driften doe het dan op een driftschool of zorg dat je ervaren drifters naast je heb zitten bij het leren (net als ik)
Ik kan best een aardig stukje driften maar zelfs ik doe volgend jaar een driftschooltje op circuit zolder waarschijnlijk.
En waarom,om net die kleine extra kneepjes te leren kennen :mrgreen:

Maare een 330i is niet zo lastig voor me aangezien het me nog netjes lukt met een 330d automaat :stupid:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

PaulGTR
Neutraal
Posts: 16
Joined: 31 Aug 2008 10:13

Re: driften

Post by PaulGTR »

GRappig de mannetjes die het proberen met met een 316i zonder sper... suc6


SPER kopen en een klein beetje vermogen en its easy!

Topic Author
omega
Neutraal
Posts: 16
Joined: 04 Aug 2008 15:16
Location: pekela

Re: driften

Post by omega »

hoe werkt een sper dan?

kan je dat ook uitschakelen dan?

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 44
Contact:

Re: driften

Post by dB-Mike »

Een sper locked allebei de achterwielen
Dus de wielen draaien beide dezelfde omtreksnelheid
In een bocht krijgt hij daardoor automatisch al de neiging 1 wiel te laten slippen
Dat is afhankelijk van het gewicht op de wielen
De ene keer het binnenwiel en ander keer het buitenwiel
Dat is door de snelheid
Omdat je in een bocht een korte bocht en een lange bocht hebt door je wielbasisbreedte
Die bepalen ook de omdraaisnelheid

Door hen te sperren beginnen ze te slippen en verliezen ze tractie
Daardor kan je makkelijker driften

Ze sperren ook 4x4's omdat ze dan meer grip hebben in los grond
Als het ene wiel grip heeft en ineens verliest neemt de ander het over

Resultaat je kan door ruiger gebied rijden offffffffffffff beter driften :mrgreen:

En sommige systemen zijn instelbaar
Maar dat is alweer een stuk duurder
There's no place like the carseat...!!!

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 44
Contact:

Re: driften

Post by dB-Mike »

Je kunt je diff lassen
Daardoor sper je hem ook
Maar ik heb geen idee hoe dat te doen
Maar er zijn hier vast mensen die dat kunnen :lol:
There's no place like the carseat...!!!

hmetin50
Neutraal
Posts: 23
Joined: 05 Sep 2008 17:58

Re: driften

Post by hmetin50 »

doe het zelf soms met een 530d (1999)gechipt

en ja je leert het vanzelf
ga een keertje naar een lege plek en oefen zou ik zeggn :P :ja:

E46 330i
Neutraal
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2008 17:34
Location: Nuenen
Age: 38

Re: driften

Post by E46 330i »

Ik heb ook wel is een poging gewaagd met m'n 330i sedan e46 op een grasveld, maar dat is een automaat...als ik de ESP uitzet dan wil deze nog steeds ingrijpen, alleen dan wat later..weet iemand daar nog iets van??

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 55

Re: driften

Post by Apae01 »

dB-Mike wrote:Je kunt je diff lassen
Daardoor sper je hem ook
Alleen wil je dat niet, bij een auto voor de openbare weg. En eigenlijk denk ik dat het ook niet is toegestaan.
Dat differentieel zit er niet voor niets, dat dient onder andere om ervoor te zorgen dat je een bocht om kunt sturen. In een bocht heeft namelijk het wiel aan de binnenkant een kortere afstand af te leggen dan het wiel aan de buitenkant. Het differentieel vangt daarbij het verschil in draaisnelheid op.
Als je het diff vastlast, dan verdwijnt dat effect, en hoor je je banden knerpen bij elke bocht die je neemt. Kom maar eens kijken (of meerijden) op een slalomdagje van http://www.wimedo.nl, dan zijn er altijd wel bij met vastgelast diff. En dat kan je eenvoudig vaststellen bij elke bocht die ze maken in de paddock...

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 55

Re: driften

Post by Apae01 »

E46 330i wrote:als ik de ESP uitzet dan wil deze nog steeds ingrijpen, alleen dan wat later..weet iemand daar nog iets van??
Afhankelijk van het ESP in kwestie. Bij sommige BMW-systemen bestaat er een aan-, uit- en half-uit mode. Die laatste is vaak niet officieel gedocumenteerd maar kan je op de gespecialiseerde forums van jouw auto wel terugvinden.

Topic Author
omega
Neutraal
Posts: 16
Joined: 04 Aug 2008 15:16
Location: pekela

Re: driften

Post by omega »

je moet de3 esp knop ingedrukt houden dan blijft hij helemaal uit

E46 330i
Neutraal
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2008 17:34
Location: Nuenen
Age: 38

Re: driften

Post by E46 330i »

knop inhouden heb ik gedaan..kon nog steeds niet spele :( . k zal 't nog s proberen als ik mn auto weer heb en ook ff kijken of er meer specifiekere forums zijn idd.
Ik heb trouwens ook gehoord dat het slecht voor 't diff is, als deze niet gesperd is, om te driften :? . zou ik opmerkelijk vinden gezien t feit dat er een hoop mensen lijken te zijn die driften met een normaal diff??

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: driften

Post by 325i »

Mwa het is ook slecht als je diff gespert is en wat is slecht het zal niet zo zijn dat die na 3 drifts als kapot is.
Denk eerder dat je ophanging zo krom is dankzei de klappen wat de auto krijgt bij het leren driften.
Bij het terug komen altijd proberen te zorgen dat je wielen recht staan zo voorkom je zware klappen na het terug komen van het voertuig ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Robinadriaensen
1e Versnelling
Posts: 85
Joined: 16 Nov 2005 15:35
Location: Zundert
Contact:

Re: driften

Post by Robinadriaensen »

moet zeker gaan in 2.

probeer het jusite moment van remmen, sturen gas geven te vinden.

makkelijkste is voor de bocht snelheid minderen, vus veel druk/grip op de voorwielen
dan insturen, en dan gas erop.

op klinkers ed. gaat het makkelijker dan op asvalt. probeer dat eerst. nat wegdek is ook handig om te oefenen, maar je bent sneller controle kwijt.

eergisteren: velg, wielophanging en aandrijf-as van de 325 coupe naar de klote gereden :duh: dus PAS OP!! :goofy:
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro

Topic Author
omega
Neutraal
Posts: 16
Joined: 04 Aug 2008 15:16
Location: pekela

Re: driften

Post by omega »

ben je tegeen een stoeprand oggeklapt dan?

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: driften

Post by 325i »

Achjah je leert het niet als je nooit schade rijd
Of heb je ook leren lopen zonder te vallen :mrgreen:

Mijn is het ook al een hele tijd terug gebeurd

[ external image ]

En wat zeggen we dan vallen en opstaan crashen en doorgaan :mrgreen:

Leren driften is naar mijn smaak het makkelijkste en het veiligste op nat wegdek dit omdat de gemiddelde drift snelheid stukken lager ligt waardoor het dus juist minder snel fout gaat.
Driften moet je zowiezo leren in de 2 als je dat goed kunt moet je de 3 eens proberen.
Ik durf het nu pas een klein beetje, het driften in de 3 het gaat toch echt een stuk harder vooral met een redelijk krachtige auto.
Maar ik denk dat er binnenkort weer een sierra bij me voor de deur staat de eiffel is hier immers erg in de buurt en het wordt toch langzaam kouder.

Snowtouren in een sierra is altijd dikke fun [ external image ]
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Algemeen”