BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Gezocht: Prijslijst E60/E61 2004-2007 t.b.v. BPM aangifte
Moderator: Moderator Team
Gezocht: Prijslijst E60/E61 2004-2007 t.b.v. BPM aangifte
Ben een newbie, maar hoop dat dit forum ook voor mij nuttig zal blijken! Heb vorige week na een poosje zoeken een 530dA Touring met M-Paket in CarbonSchwarz aangeschaft en ga hem 1 december a.s. naar de RDW brengen en zal dan ook de BPM moeten gaan aftikken. Om dit drama binnen de perken te houden, wil ik graag zo gedegen mogelijk mijn BPM berekening aanbieden. De kortingsberekening mag op 3 manieren: taxatierapport, koerslijst of leeftijdskortingstabel. Heeft iemand ervaring met de 'beste' manier? Voor mij lijkt gewoon de tabel het voordeligst, maar wellicht heeft iemand een betere manier.
Ik zou erg veel baat hebben bij het verkrijgen van de originele prijslijst van de 5serie (E60/E61) model 2004-2007. Deze is ook lange tijd gewoon online geweest als pdf, kan iemand mij aan deze prijslijst helpen? Hierin kan ik de originele accessoire/optieprijzen terugvinden. Alvast veel dank!!
Zal als hij eenmaal op de stoep staat met NL kenteken wat fotootjes posten.
Cheers,
Maarten
Ik zou erg veel baat hebben bij het verkrijgen van de originele prijslijst van de 5serie (E60/E61) model 2004-2007. Deze is ook lange tijd gewoon online geweest als pdf, kan iemand mij aan deze prijslijst helpen? Hierin kan ik de originele accessoire/optieprijzen terugvinden. Alvast veel dank!!
Zal als hij eenmaal op de stoep staat met NL kenteken wat fotootjes posten.
Cheers,
Maarten
Re: Gezocht: Prijslijst E60/E61 2004-2007 t.b.v. BPM aangifte
Zelf heb ik de prijslijsten (en folders) via Marktplaats gevonden. Er zijn een paar handelaren die zich specifiek op BMW folders richten, die hebben vaak wel wat je zoekt.
Zorg wat prijslijst betreft liefst, dat je die van de juiste periode hebt: ze zijn in principe een half jaar geldig. Als de auto erg recent is, kan je ook eens bij een dealer vragen: misschien heeft die de iets oudere folders nog liggen.
Zorg wat prijslijst betreft liefst, dat je die van de juiste periode hebt: ze zijn in principe een half jaar geldig. Als de auto erg recent is, kan je ook eens bij een dealer vragen: misschien heeft die de iets oudere folders nog liggen.
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Er was een site voor de nieuwpijs te bepalen die koste iets van 10euro voor de aanvraag ervan maar was wel een goeie.
Ik zoek meestal de nieuwprijs erbij en rij dan naar RDW toe dat de belastingdienst douane het maar uitzoekt hun zijn er toch voor.
En die doen toch alles aan de hand van de sticker waar de opties opstaan of de opties die bij het chassisnummer horen.
Ik heb me ene keer de moeite genomen ervoor daarna niet meer gedaan. Hun worden ervoor betaald en niet ik
Ik zoek meestal de nieuwprijs erbij en rij dan naar RDW toe dat de belastingdienst douane het maar uitzoekt hun zijn er toch voor.
En die doen toch alles aan de hand van de sticker waar de opties opstaan of de opties die bij het chassisnummer horen.
Ik heb me ene keer de moeite genomen ervoor daarna niet meer gedaan. Hun worden ervoor betaald en niet ik
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
325i
- 4e Versnelling
nieuwprijs kan je snel bepalen door de carbase va autoweek te raadplegen 
Ben ook nogal eens in de weer geweest met rekenen om zelf auto en motor bij de buren te halen, ik gebruikte daar gewoon deze site voor ;
https://www.unive.nl/auto/premieberekenen
als je deze gegevens gebruikt, zit je er niet ver naast volgens mij
https://www.unive.nl/auto/premieberekenen
als je deze gegevens gebruikt, zit je er niet ver naast volgens mij
De douane trekt zich toch niet veel van je berekening aan. Ze gaan toch uit van hun eigen informatie.
Ik heb een auto import bedrijfje, en als ik de afschrijvingstabel gebruik voor de BPM, dan neem ik vaak niet eens meer de moeite van het uitschrijven en uitrekenen op aangifteformulier. Ze berekenen hem keurig, en je krijgt nog wel is wat opties kado als je altijd alles eerlijk invult en aangeeft.
Het is wel handig om het even na te rekenen, fouten maken doet iedereen. Maar je kan naderhand nog bezwaar maken tegen de BPM.
Ik heb een auto import bedrijfje, en als ik de afschrijvingstabel gebruik voor de BPM, dan neem ik vaak niet eens meer de moeite van het uitschrijven en uitrekenen op aangifteformulier. Ze berekenen hem keurig, en je krijgt nog wel is wat opties kado als je altijd alles eerlijk invult en aangeeft.
Het is wel handig om het even na te rekenen, fouten maken doet iedereen. Maar je kan naderhand nog bezwaar maken tegen de BPM.
Audi S2 Coupe -- BMW 540iA Touring -- Mercedes E300 (500E body)
De prijzen in Carbase kloppen ook meestal wel aardig.
Audi S2 Coupe -- BMW 540iA Touring -- Mercedes E300 (500E body)
Dank allemaal voor jullie reacties. De auto is overigens uit 2005. Via Carbase van autoweek kun je inderdaad wel redelijk wat 'historische prijzen' achterhalen, en ik denk ook dat ik er wel voor 90% uitkom, maar bijvoorbeeld voor het Navigatiesysteem (Navi-Professional) vind ik meerdere prijzen bij meerdere bronnen; wat toch een paar honderd euro uiteindelijk scheelt in de BPM... Net als de prijs van het M-Paket in 2005 (Iemand een idee?)... Bluetooth handy voorbereiding en spraaksturing kan ik uberhaupt nergens vinden. Maar op deze accs en ops na ben redelijk klaar. Als iemand deze historische prijzen weet: heeeel graag.
Je kunt sinds jaren alle brochures, prijslijsten etc. gewoon downloaden van de BMW site, maar ik heb dat (uiteraard) niet elk kwartaal gedaan voor elk type. Misschien is er iemand die toevallig de borchure/prijslijst van de E60/E61 uit begin 2005 gedownload heeft...
Voor alle mensen met ervaring bij de douane: ze checken de accessoirelijst nav chassisnummer, maar zien ze bijvoorbeeld dakdragers (die echt behoorlijk standaard zijn: hoewel ik liever geen dakdragers gehad had: mooier) of spraaksturing wel eens over het hoofd? Of checken ze gewoon op 'code' en vinken ze stuk voor stuk af?
Dank in elk geval so far voor jullie reacties! Cheers, Maarten
Je kunt sinds jaren alle brochures, prijslijsten etc. gewoon downloaden van de BMW site, maar ik heb dat (uiteraard) niet elk kwartaal gedaan voor elk type. Misschien is er iemand die toevallig de borchure/prijslijst van de E60/E61 uit begin 2005 gedownload heeft...
Voor alle mensen met ervaring bij de douane: ze checken de accessoirelijst nav chassisnummer, maar zien ze bijvoorbeeld dakdragers (die echt behoorlijk standaard zijn: hoewel ik liever geen dakdragers gehad had: mooier) of spraaksturing wel eens over het hoofd? Of checken ze gewoon op 'code' en vinken ze stuk voor stuk af?
Dank in elk geval so far voor jullie reacties! Cheers, Maarten
En dan zoeken ze het dus in jouw nadeel uit... voorbeeld: een vriend van me importeert een topmodel-Volvo, en krijgt een berekening voor meerprijs van metallic lak. Terwijl die in Nederland (conform prijslijst) een optie zonder meerprijs was op die specifieke auto! Idem voor een aantal andere accessoires, die soms zelfs gewoon standaard waren bij de nederlandse uitvoering.325i wrote:Ik zoek meestal de nieuwprijs erbij en rij dan naar RDW toe dat de belastingdienst douane het maar uitzoekt hun zijn er toch voor.
Mijn ervaring is dus, dat je maar beter goed beslagen ten ijs kan komen, zeker als particulier. Als handelaar geldt natuurlijk: tijd=geld, dus dan wil je niet zoveel hoeven utizoeken en betaal je liever incidenteel teveel.
Web heeft netjes met de correcte prijslijst en accessoirelijst het formulier staan invullen bij de douane,en is met een keurig BPM-bedrag, geheel volgens zijn melding, weer naar buiten gekomen, zonder dat er gecontroleerd is of hij misschien opties had overgeslagen. Het formulier bood dan ook geen ruimte meer voor verdere opties: alle regels opgebruikt... Het schijnt wel dat er grote verschillen zijn tussen een aantal douane-stations: het ene is strikter dan het andere.
-
325i
- 4e Versnelling
Ik heb tot nu toe alleen nog maar geluk gehad en heb mezelf alleen maar genaaid als ik alle opties deed invullen.Apae01 wrote:En dan zoeken ze het dus in jouw nadeel uit... voorbeeld: een vriend van me importeert een topmodel-Volvo, en krijgt een berekening voor meerprijs van metallic lak. Terwijl die in Nederland (conform prijslijst) een optie zonder meerprijs was op die specifieke auto! Idem voor een aantal andere accessoires, die soms zelfs gewoon standaard waren bij de nederlandse uitvoering.325i wrote:Ik zoek meestal de nieuwprijs erbij en rij dan naar RDW toe dat de belastingdienst douane het maar uitzoekt hun zijn er toch voor.
Mijn ervaring is dus, dat je maar beter goed beslagen ten ijs kan komen, zeker als particulier. Als handelaar geldt natuurlijk: tijd=geld, dus dan wil je niet zoveel hoeven utizoeken en betaal je liever incidenteel teveel.
Web heeft netjes met de correcte prijslijst en accessoirelijst het formulier staan invullen bij de douane,en is met een keurig BPM-bedrag, geheel volgens zijn melding, weer naar buiten gekomen, zonder dat er gecontroleerd is of hij misschien opties had overgeslagen. Het formulier bood dan ook geen ruimte meer voor verdere opties: alle regels opgebruikt... Het schijnt wel dat er grote verschillen zijn tussen een aantal douane-stations: het ene is strikter dan het andere.
En dan voer ik toch ca 4 autos per jaar in.
En de douane controleerd toch wat je ingevult hebt en indien nodig wordt het bedrag verhoogd of verlaagd alleen als hun het bij voorbaat controleren en ze moeten de auto nakijken heb je kans dat ze opties helemaal niet zien en dat is al vaak gebeurd bij me
Vanochtend bij de RDW/Douane geweest. Afspraak van 08:20 en was om 10:00 weer thuis (wel behoorlijk wat armer!). Kenteken komt donderdag, verder is de auto APK gekeurd (moest want diesel na 3 jaar) en heb ik BPM mogen aftikken. Ik had viavia de prijslijst van eerste kwartaal 2005 op de kop getikt en op basis daarvan de berekening gemaakt. De douane kwam iets voordeliger uit; zij gebruiken Autotelex, en alles wat niet in het Autotelex overzicht voorkomt kunnen ze ook niet bijvoegen (met als gevolg dat bijv. skifoedraal, bekerhouders, hifi audiosysteem, e.d. niet op de lijst komen!). Douane was zo'n 300 euro voordeliger dan mijn eigen calculatie. Om het geheel af te ronden: Heb nu een dikke 530dA Touring met M-Paket en 'the works' op de stoep staan voor minder dan de goedkoopste 525d kaal, handschakel, etc. in Nederland... Het blijft een aanrader.
P.S. Zeker in deze tijden (crisis) waarin de dealers van hun voorraad af MOETEN is het nog meer de moeite waard om een auto uit Duitsland te halen. Meer dan 150.000 nederlanders hebben het dit jaar al gedaan en terecht natuurlijk.
P.S. Zeker in deze tijden (crisis) waarin de dealers van hun voorraad af MOETEN is het nog meer de moeite waard om een auto uit Duitsland te halen. Meer dan 150.000 nederlanders hebben het dit jaar al gedaan en terecht natuurlijk.
Gefeliciteerd met de succesvolle invoering van jouw mooie auto! Na twee motoren ingevoerd te hebben heb ik afgelopen week een E61 525D gekocht in Duitsland. Ook deze moet nu ingevoerd worden.mmaarten wrote:Vanochtend bij de RDW/Douane geweest. Afspraak van 08:20 en was om 10:00 weer thuis (wel behoorlijk wat armer!). Kenteken komt donderdag, verder is de auto APK gekeurd (moest want diesel na 3 jaar) en heb ik BPM mogen aftikken. Ik had viavia de prijslijst van eerste kwartaal 2005 op de kop getikt en op basis daarvan de berekening gemaakt. De douane kwam iets voordeliger uit; zij gebruiken Autotelex, en alles wat niet in het Autotelex overzicht voorkomt kunnen ze ook niet bijvoegen (met als gevolg dat bijv. skifoedraal, bekerhouders, hifi audiosysteem, e.d. niet op de lijst komen!). Douane was zo'n 300 euro voordeliger dan mijn eigen calculatie. Om het geheel af te ronden: Heb nu een dikke 530dA Touring met M-Paket en 'the works' op de stoep staan voor minder dan de goedkoopste 525d kaal, handschakel, etc. in Nederland... Het blijft een aanrader.
Zou ik van jou evt. een kopie van de 2005 prijslijst kunnen krijgen zodat ik ik eens kan zien wat nu echt alle opties waren?