BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
levensduur 330d
Moderator: Moderator Team
levensduur 330d
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, ben 36 jaar en ben voornemens om een BMW te kopen.
Medio 2009 kan ik de BMW 330d Touring exec aut (aug 2000)van mijn vader overnemen. De auto is nieuw gekocht, gegarandeerd schadevrij, 100% dealeronderhouden en met extreme tederheid bereden. Bij iedere rammeltje of rommeltje heeft de dealer de auto gemaakt.
Ik verwacht dat de auto medio 2009 ongeveer 270dkm zal hebben gereden (waarvan 70% snelweg). Ik wil deze auto wel overnemen, aangezien deze representatief, superdeluxe is en ontzettend lekker rijdt. Ik verwacht de auto te kunnen overnemen voor 7000 euro (de nieuwprijs was 148.000 gulden). Ik heb echter een aantal vragen:
Wat kan ik NORMAAL GEZIEN aan kosten verwachten bij 35 dkm per jaar over 2009 en 2010? Ik ga ervan uit dat ik bij de dealer blijf aangezien ik op de auto wil blijven vertrouwen.
Zijn er bepaalde zwakke punten van deze auto bekend, waar ik nu al rekening mee moet houden?
Zo ja wat zijn deze dan?
Stel dat de motor het begeeft? Wat kost een andere (goede) motor inclusief degelijke montage? (dit hoeft dan niet meer bij de dealer, maar wel bij een superbetrouwbaar adres)
Graag een degelijke reactie van ervaren kenner.
Hartelijk dank.
Ik ben nieuw op dit forum, ben 36 jaar en ben voornemens om een BMW te kopen.
Medio 2009 kan ik de BMW 330d Touring exec aut (aug 2000)van mijn vader overnemen. De auto is nieuw gekocht, gegarandeerd schadevrij, 100% dealeronderhouden en met extreme tederheid bereden. Bij iedere rammeltje of rommeltje heeft de dealer de auto gemaakt.
Ik verwacht dat de auto medio 2009 ongeveer 270dkm zal hebben gereden (waarvan 70% snelweg). Ik wil deze auto wel overnemen, aangezien deze representatief, superdeluxe is en ontzettend lekker rijdt. Ik verwacht de auto te kunnen overnemen voor 7000 euro (de nieuwprijs was 148.000 gulden). Ik heb echter een aantal vragen:
Wat kan ik NORMAAL GEZIEN aan kosten verwachten bij 35 dkm per jaar over 2009 en 2010? Ik ga ervan uit dat ik bij de dealer blijf aangezien ik op de auto wil blijven vertrouwen.
Zijn er bepaalde zwakke punten van deze auto bekend, waar ik nu al rekening mee moet houden?
Zo ja wat zijn deze dan?
Stel dat de motor het begeeft? Wat kost een andere (goede) motor inclusief degelijke montage? (dit hoeft dan niet meer bij de dealer, maar wel bij een superbetrouwbaar adres)
Graag een degelijke reactie van ervaren kenner.
Hartelijk dank.
-
- 1e Versnelling
Re: levensduur 330d
Als alles zo goed is onderhouden en bereden als je verteld hoef je je geen zorgen te maken .
De diesel kan makkelijk 5 ton en verder halen dus dat is geen probleem.
Als de dealer de auto goed kent zal hij je wel beter kunnen adviseren als wij hier op afstand denk ik zo.
Hij kan je een indicatie geven wanneer je bijv. schokbrekers,remmen,draagarmen enz. aan vervanging toe zijn aan de hand van de staat waarin ze nu zijn.
De prijs van de auto is iig heel netjes .
De diesel kan makkelijk 5 ton en verder halen dus dat is geen probleem.
Als de dealer de auto goed kent zal hij je wel beter kunnen adviseren als wij hier op afstand denk ik zo.
Hij kan je een indicatie geven wanneer je bijv. schokbrekers,remmen,draagarmen enz. aan vervanging toe zijn aan de hand van de staat waarin ze nu zijn.
De prijs van de auto is iig heel netjes .
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Tja, de beste koop doe je immers van je vader
Tenminste dat is mijn ervaring.
Wat betreft de motor, daar hoef je je geen zorgen over te maken, die blijft wel lopen....
De schokbrekers, draagarmen en de rest wat er omheen hangt gaan vaak eerder zoals zojuist vermeld.
Meer kosten dan gebruikelijke slijtage en onderhoud zal je waarschijnlijk niet hebben denk ik zo.
Een juiste inschatting van de werkelijke kosten daarvan kunnen we natuurlijk op afstand niet geven.
Als de auto werkelijk is bereden zoals beschreven zal je niet voor rare/hoge kosten komen te staan.
Aan de andere kant....Het blijft allemaal materiaal wat op de gekste momenten kapot kan gaan natuurlijk.
Maar dat blijf je houden met auto's en andere techniek.

Wat betreft de motor, daar hoef je je geen zorgen over te maken, die blijft wel lopen....
De schokbrekers, draagarmen en de rest wat er omheen hangt gaan vaak eerder zoals zojuist vermeld.
Meer kosten dan gebruikelijke slijtage en onderhoud zal je waarschijnlijk niet hebben denk ik zo.
Een juiste inschatting van de werkelijke kosten daarvan kunnen we natuurlijk op afstand niet geven.
Als de auto werkelijk is bereden zoals beschreven zal je niet voor rare/hoge kosten komen te staan.
Aan de andere kant....Het blijft allemaal materiaal wat op de gekste momenten kapot kan gaan natuurlijk.
Maar dat blijf je houden met auto's en andere techniek.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Met het foute inlaat spruitstuk is het een rampzalige motor en zal je niet veel plezier ervan hebben.
Die dingen hebben een inlaatspruitstuk erop daar komt 1 of ander wormwieltje van los dat wordt aangezogen door de motor en daardoor totale motorschade gat in de zuiger ,zuiger door de kop heen z`n onzin.
BMW heeft hier echt nooit een terugroep ctie op gehouden en trekken zich de vingers ervanaf als dat gebeurd.
Hier op het forum heeft laatst een verhaaltje over een 530d op gestaan die dit had 1000euro schade.
Ik d8 dat dit een uniek geval was maar niets is minder waard ik heb inmiddels al zeker 10mensen gesproken die dit meegemaakt hebben
oa.
X5
X3
5serie
3 serie
Allen 3.0d
tevens zijn fusee`s nog sneller kapot als bij een E36 net als het diff wat eronderuit rot echter neem ik aan dat die van je pa wel in orde is op dat vlak.
Je zal in ieder geval niet moedwillig bezeken worden door je vader
Maar het zijn wel gevaarlijke dingen die E46`s
Die dingen hebben een inlaatspruitstuk erop daar komt 1 of ander wormwieltje van los dat wordt aangezogen door de motor en daardoor totale motorschade gat in de zuiger ,zuiger door de kop heen z`n onzin.
BMW heeft hier echt nooit een terugroep ctie op gehouden en trekken zich de vingers ervanaf als dat gebeurd.
Hier op het forum heeft laatst een verhaaltje over een 530d op gestaan die dit had 1000euro schade.
Ik d8 dat dit een uniek geval was maar niets is minder waard ik heb inmiddels al zeker 10mensen gesproken die dit meegemaakt hebben
oa.
X5
X3
5serie
3 serie
Allen 3.0d
tevens zijn fusee`s nog sneller kapot als bij een E36 net als het diff wat eronderuit rot echter neem ik aan dat die van je pa wel in orde is op dat vlak.
Je zal in ieder geval niet moedwillig bezeken worden door je vader

Maar het zijn wel gevaarlijke dingen die E46`s
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
goede dag
der kunnen inderdaad wervelklepjes afbreken van de 3liter diesel motor en grote schade aan de motor maken
dit ook meegemaakt bij een bmw dealer met een nieuwe e60 530d aantal jaren terug
tevens gaan de turbo's ook nog wel eens stuk ook wel iets wat flink geld kost en vaak vervangen ze er een hoop extra dingen bij zoals lmm en intercooler en dit kost bij mekaar veel geld
verder goede auto's en lekker pittig voor een diesel
groetjes en succes
der kunnen inderdaad wervelklepjes afbreken van de 3liter diesel motor en grote schade aan de motor maken
dit ook meegemaakt bij een bmw dealer met een nieuwe e60 530d aantal jaren terug
tevens gaan de turbo's ook nog wel eens stuk ook wel iets wat flink geld kost en vaak vervangen ze er een hoop extra dingen bij zoals lmm en intercooler en dit kost bij mekaar veel geld
verder goede auto's en lekker pittig voor een diesel
groetjes en succes
-
- Website Beheerder
- Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
[ external image ]
Beste heren,
Hartelijk dank voor de berichten.
Ik zal bij de volgende beurt aan de dealer vragen, welke zaken volgens hen kritisch zijn.
Jullie advies hierbij inachtnemend.
Graag tot een volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Hartelijk dank voor de berichten.
Ik zal bij de volgende beurt aan de dealer vragen, welke zaken volgens hen kritisch zijn.
Jullie advies hierbij inachtnemend.
Graag tot een volgende keer.
Met vriendelijke groet,
-
- 2e Versnelling
Hey!
Welkom op bmwforum
Groetjes,
Freakie
Welkom op bmwforum

Groetjes,
Freakie
http://www.bmwe90forum.nl - Het perfecte forum voor het nieuwe model 3 serie
goede dag
graag gedaan succes met de aankoop
groetjes
graag gedaan succes met de aankoop
groetjes
-
- Neutraal
doe maar niet chippen i.i.g.! ,heb ze bij bosjes om zien vallen op die manier! voor de rest kan je niet echt stuk voor 7k lijkt mij