BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
e36 318i trilt bij remmen
Moderator: Moderator Team
e36 318i trilt bij remmen
Als ik rem trilt m'n stuur erg. Waar ligt dit aan?
Groeten,
Romin
Groeten,
Romin
-
- 1e Versnelling
- Posts: 211
- Joined: 17 Apr 2008 16:34
- Type Auto: bmw e30 316
- Location: Deurne
- Age: 37
Re: e36 318i trilt bij remmen
remschijven krom misschien??
-
- 1e Versnelling
- Posts: 213
- Joined: 11 Aug 2008 15:59
- Location: zeg ik lekker niet
- Age: 46
Re: e36 318i trilt bij remmen
Als het echt alleen bij remmen is dan zijn het waarschijnlijk je remschijven die idd die krom zijn .
-
- Neutraal
- Posts: 44
- Joined: 25 Mar 2008 12:35
- Location: Maassluis
Re: e36 318i trilt bij remmen
Als 1e optie zou ik ook zeggen: de remschijven zijn krom. Dit kan je verhelpen door nieuwe te kopen, maar dan word geadviseert om ook nieuwe blokken te kopen omdat het op elkaar inslijt en dat gaat je ook een paar euries kosten. je kan er ook voor kiezen om je schijven recht te laten slijpen (ik ken het exacte woord er niet voor). dit is veel goedkoper dan een nieuwe schijven en blokken te kopen!
2e optie zou kunnen zijn dat je banden niet goed zijn gebalanceerd. dit heb ik uit ervaring mee gemaakt. mijn schijven en blokken waren gloednieuw maar tijdens het remmen trillde mijn stuur nog steeds. nadat al mijn banden waren goed gebalanceerd was het trillen compleet tijdens het rijden maar vooral tijdens het aanremmen.
2e optie zou kunnen zijn dat je banden niet goed zijn gebalanceerd. dit heb ik uit ervaring mee gemaakt. mijn schijven en blokken waren gloednieuw maar tijdens het remmen trillde mijn stuur nog steeds. nadat al mijn banden waren goed gebalanceerd was het trillen compleet tijdens het rijden maar vooral tijdens het aanremmen.
BMW E36 316i Coupe
-AC Schnitzer Short-Shift
-Pipercross sportluchtfilter
-Autostyle einddemper
-Pilot Xenon 8000k
[ external image ]
-AC Schnitzer Short-Shift
-Pipercross sportluchtfilter
-Autostyle einddemper
-Pilot Xenon 8000k
[ external image ]
Re: e36 318i trilt bij remmen
goede dag
de remschijven kan je inderdaad laten afdraaien echter moeten de remschijfen dan wel in heel goede staat zijn anders is het de moeite niet
ik zou gewoon nieuwe remschijven en blokken kopen als je nog even met die auto wil blijven rijden dit zijn gewoon slijtage delen en dit hoort bij het auto rijden
als je wielen niet goed gebalanceerd zijn dat zal je auto niet gaan trillen met remmen maar met een constante rij snelheid bijv bij de 80 km per uur
wat wel kan is dat je banden er gecupt zijn en je dit in het stuur voelt
ik heb bij een e38 ook gehad dat de draagarm rubbers voor eruit liggen en hij dan onwijs trilt met afremmen rubbers vv en trilling weg
als je schijven versleten zijn moet je gewoon nieuwe monteren het is notebene voor je eigen veiligheid kies dan voor immitatie onderdelen als het niet te veel mag kosten vaak heb je hierbij wel last van piepende remmen
wat je eventueel nog kunt doen is het remblok die er nu inzit mits nog in zeer goede staat vlak schuuren en op je nieuwe remschijven gebruiken maar dan moeten ze nog wel erg goed zijn dus de moeite waard minimaal 8mm mij mening
ik zou er zelf niet voor kiezen maar het kan wel
groetjes en succes
de remschijven kan je inderdaad laten afdraaien echter moeten de remschijfen dan wel in heel goede staat zijn anders is het de moeite niet
ik zou gewoon nieuwe remschijven en blokken kopen als je nog even met die auto wil blijven rijden dit zijn gewoon slijtage delen en dit hoort bij het auto rijden
als je wielen niet goed gebalanceerd zijn dat zal je auto niet gaan trillen met remmen maar met een constante rij snelheid bijv bij de 80 km per uur
wat wel kan is dat je banden er gecupt zijn en je dit in het stuur voelt
ik heb bij een e38 ook gehad dat de draagarm rubbers voor eruit liggen en hij dan onwijs trilt met afremmen rubbers vv en trilling weg
als je schijven versleten zijn moet je gewoon nieuwe monteren het is notebene voor je eigen veiligheid kies dan voor immitatie onderdelen als het niet te veel mag kosten vaak heb je hierbij wel last van piepende remmen
wat je eventueel nog kunt doen is het remblok die er nu inzit mits nog in zeer goede staat vlak schuuren en op je nieuwe remschijven gebruiken maar dan moeten ze nog wel erg goed zijn dus de moeite waard minimaal 8mm mij mening
ik zou er zelf niet voor kiezen maar het kan wel
groetjes en succes
-
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Re: e36 318i trilt bij remmen
Setje remmen plus blokken zijn nou niet onoverkomelijke kosten, ligt het hier niet aan kun je altijd verder zoeken.
Gewoon nieuw kopen, dan weet je zeker dat je het uit kunt sluiten.
Gewoon nieuw kopen, dan weet je zeker dat je het uit kunt sluiten.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 57
Re: e36 318i trilt bij remmen
je kunt de slingering van de remschijf ook meten.
te veel slingering,vervang de schijven voor een goed set,orgineel/brembo/ate
is de schijf recht,zoek het dan in de wielophanging.
afdraaien is de struisvogel methode.
slechte(te dunne) schijven kunnen de temparatuur niet meer aan en trekken krom.
afdraaien is de schijf nog dunner maken waar door deze ook weer kromtrekken.
geef wat meer uit voor goed remmen,is vele malen belangrijker dan die audio systemen.
te veel slingering,vervang de schijven voor een goed set,orgineel/brembo/ate
is de schijf recht,zoek het dan in de wielophanging.
afdraaien is de struisvogel methode.
slechte(te dunne) schijven kunnen de temparatuur niet meer aan en trekken krom.
afdraaien is de schijf nog dunner maken waar door deze ook weer kromtrekken.
geef wat meer uit voor goed remmen,is vele malen belangrijker dan die audio systemen.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
-
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Re: e36 318i trilt bij remmen
@ Ronald 2002 (OFF TOPIC):
Daar heb je zeer zeker een heel goed punt!!!!!Er gaan hier bedragen over het forum voor geluidsinstallaties en toebehoren waar je duizelig van wordt, echter een setje remmen, of andere basisbehoeften word over gezeurd en op beknibbeld....
Gaat idd nou eerst eens zorgen dat die auto veilig en APK waardig is.
Ik erger mezelf dood aan wrakken die rijp zijn voor de sloop, maar waar wel 500 of 1000 watt uit knalt met een audiosysteem wat de waarde van de auto 3x overtreft
Daar heb je zeer zeker een heel goed punt!!!!!Er gaan hier bedragen over het forum voor geluidsinstallaties en toebehoren waar je duizelig van wordt, echter een setje remmen, of andere basisbehoeften word over gezeurd en op beknibbeld....

Ik erger mezelf dood aan wrakken die rijp zijn voor de sloop, maar waar wel 500 of 1000 watt uit knalt met een audiosysteem wat de waarde van de auto 3x overtreft

BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Re: e36 318i trilt bij remmen
tsja helaas zie je dit veel te vaakD@NNY wrote:@ Ronald 2002 (OFF TOPIC):
Daar heb je zeer zeker een heel goed punt!!!!!Er gaan hier bedragen over het forum voor geluidsinstallaties en toebehoren waar je duizelig van wordt, echter een setje remmen, of andere basisbehoeften word over gezeurd en op beknibbeld....Gaat idd nou eerst eens zorgen dat die auto veilig en APK waardig is.
Ik erger mezelf dood aan wrakken die rijp zijn voor de sloop, maar waar wel 500 of 1000 watt uit knalt met een audiosysteem wat de waarde van de auto 3x overtreft
net als idd afdraaien kom op daar begin je toch niet aan

Setje brembo max schijven met lucas blokken kost inkoop 175euro dus boeiend ik ben toch blij als ik stop kom, met een dikke audio kom je helaas niet stop
Maar ik zie dus dagelijks mensen die op de gekste dingen willen besparen en het aan de andere kant over de balk gooien

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
- 1e Versnelling
- Posts: 81
- Joined: 24 Aug 2008 11:30
- Age: 36
Re: e36 318i trilt bij remmen
Gezien ik het zelfde probleem heb haak ik hier maar even op in.
Staat van de schijven is vrij slecht.
Was al een aandachtspunt op het APK lijstje.
Dus ga de schijven en blokken vervangen aan de voorkant.
Wat mij opvalt dat wanneer ik op onderdelen zoek bij een materiaal zaak in de buurt, is dat er slijt indicatoren in de lijst staan.
Is het nodig om deze ook te vervangen of zijn de blokken en schijven genoeg?
De bedoeling was om deze set te bestellen.
Iemand ervaring met deze remmen?
Materiaal moet wel goed zijn, maar als ik kan besparen zou dat wel mooi zijn.
Staat van de schijven is vrij slecht.
Was al een aandachtspunt op het APK lijstje.
Dus ga de schijven en blokken vervangen aan de voorkant.
Wat mij opvalt dat wanneer ik op onderdelen zoek bij een materiaal zaak in de buurt, is dat er slijt indicatoren in de lijst staan.
Is het nodig om deze ook te vervangen of zijn de blokken en schijven genoeg?
De bedoeling was om deze set te bestellen.
Iemand ervaring met deze remmen?
Materiaal moet wel goed zijn, maar als ik kan besparen zou dat wel mooi zijn.
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Re: e36 318i trilt bij remmen
Slijt indicators willen nog wel eens kapot gaan doordat ze vaak lang vast zitten.
wat betreft die schijven met blokken wat te koop staat lijkt me niet dat je er veel van kan verwachten.
Orginele remblokken zijn nog duurder
www.autoteilemann.de krijg je zimmermans die zijn best goed en kosten ook niet veel
En als remblok gewoon de TRW/LUCAS is allemaal samen iets duurder dan 60euro maar je komt er ook stil mee
wat betreft die schijven met blokken wat te koop staat lijkt me niet dat je er veel van kan verwachten.
Orginele remblokken zijn nog duurder
www.autoteilemann.de krijg je zimmermans die zijn best goed en kosten ook niet veel
En als remblok gewoon de TRW/LUCAS is allemaal samen iets duurder dan 60euro maar je komt er ook stil mee

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Re: e36 318i trilt bij remmen
Mooiste is als je zelf een beetje handig bent.....Gewoon origineel BMW bestellen en eronder knallen. ik was 100 euro kwijt.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Re: e36 318i trilt bij remmen
Ja dat er onder zetten is geen probleem.
Zal eens kijken wat origineel mij moet kosten.
100 euro is nog wel te overzien.
Ik neem aan bij de lokale onderdelen handel ala brezan of zo?
Zal eens kijken wat origineel mij moet kosten.
100 euro is nog wel te overzien.
Ik neem aan bij de lokale onderdelen handel ala brezan of zo?
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 43
Re: e36 318i trilt bij remmen
Wel opletten dat je geen HITEC blokken krijgt maar TRW/LUCAS 

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000