BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
even voorstellen
Moderator: Moderator Team
even voorstellen
Even voorstellen: ik ben Chris, 32 jaar oud en heb net vandaag mijn eerste BMW gekocht
BMW 330 xd special edition touring (bouwjaar 02/2005, E46 model)
204 pk/410 nm
Kilometerstand: 39.000!!!
2 jaar Huisselectgarantie
Uitgerust met ondermeer:
- automaat
- 4WD!!!!
- xenon
- leren bekleding icm sportstoelen
- navi professional
- harmann en kardon soundsystem
- cd wisselaar
- 17 inch velgen
- elektr schuif-kanteldak
- parkeersensor
- dimmende spiegels
- regen en lichtsensor
- ESP
- stoelverwarming
- GSM en bluetooth voorbereiding
etc etc etc
Testrit gemaakt: auto rijdt goddelijk. Snel, soepel, geweldig geluid, briljant onderstel, schitterend interieur. Superuitrusting. Helemaal geweldig. Ik loop echt juichend door de huiskamer, ben echt diep diep en diepst gelukkig!!! Auto kan ik over ca. 1,5 week ophalen. Dan volgen snel de foto's!
Hiervoor reed ik een Octavia 2.0 TDI Abt (175 pk/390nm) voorzien van allerlei opties. Erg fijne auto, met bijzonder felle pompverstuiver motor. Auto was prima, maar deze BMW was te mooi om te laten lopen!
BMW 330 xd special edition touring (bouwjaar 02/2005, E46 model)
204 pk/410 nm
Kilometerstand: 39.000!!!
2 jaar Huisselectgarantie
Uitgerust met ondermeer:
- automaat
- 4WD!!!!
- xenon
- leren bekleding icm sportstoelen
- navi professional
- harmann en kardon soundsystem
- cd wisselaar
- 17 inch velgen
- elektr schuif-kanteldak
- parkeersensor
- dimmende spiegels
- regen en lichtsensor
- ESP
- stoelverwarming
- GSM en bluetooth voorbereiding
etc etc etc
Testrit gemaakt: auto rijdt goddelijk. Snel, soepel, geweldig geluid, briljant onderstel, schitterend interieur. Superuitrusting. Helemaal geweldig. Ik loop echt juichend door de huiskamer, ben echt diep diep en diepst gelukkig!!! Auto kan ik over ca. 1,5 week ophalen. Dan volgen snel de foto's!
Hiervoor reed ik een Octavia 2.0 TDI Abt (175 pk/390nm) voorzien van allerlei opties. Erg fijne auto, met bijzonder felle pompverstuiver motor. Auto was prima, maar deze BMW was te mooi om te laten lopen!
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Re: even voorstellen
als eerste welkom hier
leuke specs ben benieuwd naar de foto's
klinkt erg goed zo iets moet zeker gaan bevallen
wel een erge lage km stand voor een diesel van die leeftijd
ik rij met mijn TDI dat per jaar
leuke specs ben benieuwd naar de foto's
klinkt erg goed zo iets moet zeker gaan bevallen
wel een erge lage km stand voor een diesel van die leeftijd
ik rij met mijn TDI dat per jaar
-
- Website Beheerder
- Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
[ external image ]
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Welkom hier, en veel plezier met de Bimmer! 
PS: Dit gaat de langste 1,5 week van je leven worden denk ik......(ijsberen door de kamer, niet kunnen slapen,trillende handen, en maar aan 1 ding kunnen denken)...

PS: Dit gaat de langste 1,5 week van je leven worden denk ik......(ijsberen door de kamer, niet kunnen slapen,trillende handen, en maar aan 1 ding kunnen denken)...

BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
ja dat klopt ha ha. Dat wordt inderdaad afzien geblazen. Een voordeel: mijn huidige auto heb ik nieuw gekocht, toen moest ik 3 maanden ijsberen. Dit valt dus wel weer mee 

-
- 1e Versnelling
Hoi welkom hier!
Ben erg benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst! Een hele vooruitgang van een bijstands VW naar een BMW
Geintje, Ik moet zeggen dat een ocatvia ook helemaal geen gekke auto is. Heb wel eens in een Ocatavia RS gereden opzich ook fijne auto en veel meer waar voor je geld dan een VW! Maar goed het zal nooit een BMW worden he!
Nou veel succes met wachten.....
Ben erg benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst! Een hele vooruitgang van een bijstands VW naar een BMW

Geintje, Ik moet zeggen dat een ocatvia ook helemaal geen gekke auto is. Heb wel eens in een Ocatavia RS gereden opzich ook fijne auto en veel meer waar voor je geld dan een VW! Maar goed het zal nooit een BMW worden he!
Nou veel succes met wachten.....

Mijn eindbalans over de Octavia: erg positief. 90.000 fijne kilometers gereden.
Pluspunten:
- Prijs
- Uitrusting (xenon, parkeersensoren v+a, allerlei sensoren, dimmende spiegels, bandenspanningscontrolesysteem etc etc allemaal standaard. Meeropties kosten een fractie van wat audi/bmw er voor rekent)
- Afwerking en materiaalgebruik interieur (vergelijkbaar met VW, hier kan Seat nog heel veel vanleren)
- Imago (waarom een Audi als je ook een volle Skoda kan rijden. Nofi: maar ik vind mensen in een instap Audi, Merc of BMW behoren tot de categorie 'wil wel maar kan niet'. Koop dan bv een Skoda. Voor hetzelfde geld heb je veel meer power en lever je nauwelijks in op andere gebieden. Simply clever noemen we dat! Heeft ook wel weer wat)
- Explosiviteit (gechipte) pompverstuiver: 80-120 in 5,4 seconden (4e versnelling). Dat doet mijn nieuwe 330xd echt niet na denk ik. Duw in de rug van de turbo is fenomenaal. Sommige noemen het onbehouwen, ik vind het vooral erg leuk. Vanaf 1500 toeren giga veel trekkracht
- Kwaliteit en betrouwbaarheid. 90k op de teller met winter- en zomerbanden. Ik rijd nog steeds op eerste setje banden en eerste setje remmen. Onderhoud was 3 beurtjes a 200 a 250 per stuk. Verder geen enkel mankement aan auto gehad
- Auto is heel erg ruim. Hij zit in Golf/Focus klasse, maar achterin zit je riant en de kofferbak is 560 liter groot (hatchback)
- Fijn onderstel, ook op Autobahn tempo verrassend stabiel! Ook Autobahn bochten op de A3 Keulen - Frankfurt kun je met zeer hoog tempo nemen.
- Auto is zeer zuinig (rekening houdend met 175 pk/390 nm dankzij chip). Met stevig tempo rijd je 1 op 16, bij gemiddeld 130 a 140 naar je werk tuffen zelfs 1 op 18.
- VAG auto's schakelen goddelijk!
- Goede remmen (korte remweg, weinig slijtage)
- Chippen met garantie (Abt)
- Fijne ergonomie (alles zit waar het moet zitten en veel slimme details)
Minpunten
- Isolatie is slecht, veel teveel wind- en bandengeruis. Echt irritant
- Motor heeft hele matige 'laufkultur'
- Boven de 4000 toeren valt motor volledig dood. Vanaf de 3500 moet je eigenlijk al overschakelen. Hele kleine powerband dus.
- Slechte stoelen (zelfde als in Golf). Te klein, te hard op verkeerde plaatsen. Gewoon niet!)
- Imago: kun je niet omheen, heel veel mensen reageren spottend of negatief, overigens in mijn geval met name 2 collega's met een VW Golf Trendline 1.6. Dat is dan wel weer opvallend
- Topsnelheid begrensd bij 4000 toeren in 6e versnelling vanwege roetfilter (is standaard voor alle VAG modellen met filter). Echt hinderlijk. In geval Octavia was het bij 218 km/h op teller (210 echt) terwijl de auto wel doorwilde. Veel mensen vinden me dan een zeikerd, maar ik vertoef regelmatig op de Autobahn en rijd daar heel vaak volgas. Het is niet leuk als je iemand eerst wegrijdt, maar daarna op topsnelheid het toch moet afleggen dankzij die kl*te begrenzer.
- Afschrijving (de dieselmarkt is slecht dat dan weer wel, maar qua afschrijving word ik niet vrolijk van de Octi!)
- Voor het echte sportieve werk is onderstel net niet scherp genoeg.
- Audio installaties ondermaats qua ontvangst. Standaard radio is bagger qua geluid, gelukkig heb ik upgrade naar soundsystem.
- Auto is ondanks power motor wat saai. Bij een BMW stap je met zwaar verhoogde hartslag in, bij de Octi heb je dat minder.
Over de BMW: ik krijg hem volgende week woensdag. Ik zal direct foto's nemen.
Pluspunten:
- Prijs
- Uitrusting (xenon, parkeersensoren v+a, allerlei sensoren, dimmende spiegels, bandenspanningscontrolesysteem etc etc allemaal standaard. Meeropties kosten een fractie van wat audi/bmw er voor rekent)
- Afwerking en materiaalgebruik interieur (vergelijkbaar met VW, hier kan Seat nog heel veel vanleren)
- Imago (waarom een Audi als je ook een volle Skoda kan rijden. Nofi: maar ik vind mensen in een instap Audi, Merc of BMW behoren tot de categorie 'wil wel maar kan niet'. Koop dan bv een Skoda. Voor hetzelfde geld heb je veel meer power en lever je nauwelijks in op andere gebieden. Simply clever noemen we dat! Heeft ook wel weer wat)
- Explosiviteit (gechipte) pompverstuiver: 80-120 in 5,4 seconden (4e versnelling). Dat doet mijn nieuwe 330xd echt niet na denk ik. Duw in de rug van de turbo is fenomenaal. Sommige noemen het onbehouwen, ik vind het vooral erg leuk. Vanaf 1500 toeren giga veel trekkracht
- Kwaliteit en betrouwbaarheid. 90k op de teller met winter- en zomerbanden. Ik rijd nog steeds op eerste setje banden en eerste setje remmen. Onderhoud was 3 beurtjes a 200 a 250 per stuk. Verder geen enkel mankement aan auto gehad
- Auto is heel erg ruim. Hij zit in Golf/Focus klasse, maar achterin zit je riant en de kofferbak is 560 liter groot (hatchback)
- Fijn onderstel, ook op Autobahn tempo verrassend stabiel! Ook Autobahn bochten op de A3 Keulen - Frankfurt kun je met zeer hoog tempo nemen.
- Auto is zeer zuinig (rekening houdend met 175 pk/390 nm dankzij chip). Met stevig tempo rijd je 1 op 16, bij gemiddeld 130 a 140 naar je werk tuffen zelfs 1 op 18.
- VAG auto's schakelen goddelijk!
- Goede remmen (korte remweg, weinig slijtage)
- Chippen met garantie (Abt)
- Fijne ergonomie (alles zit waar het moet zitten en veel slimme details)
Minpunten
- Isolatie is slecht, veel teveel wind- en bandengeruis. Echt irritant
- Motor heeft hele matige 'laufkultur'
- Boven de 4000 toeren valt motor volledig dood. Vanaf de 3500 moet je eigenlijk al overschakelen. Hele kleine powerband dus.
- Slechte stoelen (zelfde als in Golf). Te klein, te hard op verkeerde plaatsen. Gewoon niet!)
- Imago: kun je niet omheen, heel veel mensen reageren spottend of negatief, overigens in mijn geval met name 2 collega's met een VW Golf Trendline 1.6. Dat is dan wel weer opvallend

- Topsnelheid begrensd bij 4000 toeren in 6e versnelling vanwege roetfilter (is standaard voor alle VAG modellen met filter). Echt hinderlijk. In geval Octavia was het bij 218 km/h op teller (210 echt) terwijl de auto wel doorwilde. Veel mensen vinden me dan een zeikerd, maar ik vertoef regelmatig op de Autobahn en rijd daar heel vaak volgas. Het is niet leuk als je iemand eerst wegrijdt, maar daarna op topsnelheid het toch moet afleggen dankzij die kl*te begrenzer.
- Afschrijving (de dieselmarkt is slecht dat dan weer wel, maar qua afschrijving word ik niet vrolijk van de Octi!)
- Voor het echte sportieve werk is onderstel net niet scherp genoeg.
- Audio installaties ondermaats qua ontvangst. Standaard radio is bagger qua geluid, gelukkig heb ik upgrade naar soundsystem.
- Auto is ondanks power motor wat saai. Bij een BMW stap je met zwaar verhoogde hartslag in, bij de Octi heb je dat minder.
Over de BMW: ik krijg hem volgende week woensdag. Ik zal direct foto's nemen.
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Welkom hier en lekker z`n 4wd bimmer
Ik denk dat van je pluspunten kwa rijden met de octavia weinig overblijft nadat je eens flink wat kilometers gemaakt hebt met de bmw
Die 6cylinder diesel is toch wel heerlijk krachtig , stil en super soepel dat haal je met geen enkele 4cylinder diesel.
De 4wd heb ik zelf geen ervaringen mee kwa rijden maar als ze net zo rustig zijn in het stuur als de RWD 330d`s dan zit het wel goed.
Ik kon er in ieder geval met gemak met 200km/h even 150km duitsland inrijden en terug en dat zonder chip of wat dan ook

Ik denk dat van je pluspunten kwa rijden met de octavia weinig overblijft nadat je eens flink wat kilometers gemaakt hebt met de bmw
Die 6cylinder diesel is toch wel heerlijk krachtig , stil en super soepel dat haal je met geen enkele 4cylinder diesel.
De 4wd heb ik zelf geen ervaringen mee kwa rijden maar als ze net zo rustig zijn in het stuur als de RWD 330d`s dan zit het wel goed.
Ik kon er in ieder geval met gemak met 200km/h even 150km duitsland inrijden en terug en dat zonder chip of wat dan ook

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
ik heb de BMW natuurlijk niet voor niets gekocht. Verschil in rij-eigenschappen is het verschil tussen goed (Skoda) en fantastisch (BMW). En qua prestaties scheelt het niet heel veel, maar qua sound en beleving is een zescilinder 7400 klassen beter dan de bokkige viercilinder pompverstuiver. De 330xd is echt rijden met hoofdletter R! Kan niet wachten tot ik hem heb. Nog een weekje.....
-
- 1e Versnelling
Mooi lijstje met voor en na delen!! Maar al die nadelen worden bij de BMW ook voordelen!!! 

Foto's!!!!
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Last edited by sitechris on 24 Jan 2009 23:37, edited 1 time in total.
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Fotos doen het niet heb je geen url rechtstreeks ?
als je niet ingelogd bent op het andere forum waar ze staan werken ze dus niet
als je niet ingelogd bent op het andere forum waar ze staan werken ze dus niet
je hebt gelijk, ik heb ze op andere forum even in openbaar album geplaatst. Nu zijn ze weer zichtbaar! Thanks voor de tip. Mijn vorige post heb ik direct even aangepast.
-
- 2e Versnelling
Welkom op het bmwforum!
zeer mooie E46!
daar mag je trots op zijn
mvg,
rodney
zeer mooie E46!
daar mag je trots op zijn

mvg,
rodney