BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

stuur

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
dennisbmw
Neutraal

stuur

Post by dennisbmw »

hallo
ik had een paar dagen terug tijdens het rijden ineens een raar getik achterin en mijn stuur stond wat naar rechts
naar de garage geweest en bleek een rubber te zijn links achter (draagarmrubber ofzoiets)
dus die laten vervangen en uitgelijnd, maar toen ik weer ging rijden stond mijn stuur ineens naar links(dus als ik recht vooruit rij staat mijn stuur wat naar links) terug geweest naar garage hebben ze hem weer uitgelijnd maar het is nog steeds zo
heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen en hoe het mischien te verhelpen zou zijn?
mvg, dennis

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: stuur

Post by 325i »

Stuur scheef erin heeft toch echt met uitlijnen te maken.
Altans de uitlijner moet zorgen voor het stuur wat recht staat en als ze het na 2x nog niet voor elkaar krijgen is het een pruts bedrijf ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
dennisbmw
Neutraal

Post by dennisbmw »

bedankt zal het eens bij een ander bedrijf proberen :D

hwim
Neutraal

Post by hwim »

Dennis.

Ik heb hetzelfde, nieuwe banden, uitlijnen en ik heb het gevoel dat ie iets naar links staat. Heb je al een oplossing?

groeten

Henk

sebasel
2e Versnelling
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring

Post by sebasel »

jongens

terug gaan naar dat bedrijf en eisen dat ze het opnieuw doen en zorgen dat je stuur recht staat dat hoort zo

en niks betalen dus !!!!!!

hwim
Neutraal

Post by hwim »

He Sebasel.

Bedankt voor je reactie maar ik heb niet veel vertrouwen meer in die betreffende monteur. Was bij de Sprint in Spijkenisse een bandenhandel. Ga wel op zoek naar een ander adres.

Henk

Topic Author
dennisbmw
Neutraal

Post by dennisbmw »

ik ben er wel geweest zeiden ze moeten we even de banden omwisselen (voor naar achter en andersom)
maar nog geen tijd gehad om heen te gaan
en ik denk dat ik naar een ander bedrijf ga
en heeft dat trouwens nut de banden wisselen om het stuur recht te krijgen :?:

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Grootste prutsers die er zijn! Het stuurwiel moet recht gezet worden en in een standaardje geklemd worden voordat ze aan uitlijnen! Anders zijn de wielen wel goed uitgelijnd, alleen je stuur staat dus nog scheef.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

hwim
Neutraal

Post by hwim »

Bedankt Danny. Ik vond het al zo vreemd. Dat vastzetten bij het uitlijnen daar hebben ze bij de Sprint nog nooit van gehoord.

328iHIOB
1e Versnelling

Post by 328iHIOB »

goede dag

wat ook het geval kan zijn is dat je stuur door een ander persoon al verdraait is op je stuurstang om je stuur recht te zetten

als je de auto uitlijnt moet je zorgen dat de markering op je stuurhuis goed staat dit heeft te maken met het terug komen van je stuur in de rechtuit stand na een bocht genomen te hebben als die goed staat

hoef je alleen het stuur nog maar recht te zetten door middel van je stuur de en monteren

je kan ook je stuur recht zetten en hem dan uitlijnen maar wat je dan vaak krijg is dat je stuur niet meer goed in je rechtuitstand komt na het nemen van een bocht

zo hebben wij het bij de bmw dealer altijs uitgevoerd en nooit klachten gehad

ps: als je je bout van het stuur los haalt kun je ook zien of de streepjes gelijk staan

groetjes

hwim
Neutraal

Post by hwim »

Bedankt voor je reactie 328iHIOB.

Dacht al dat het zoiets zou moeten zijn. Je hebt zeker bij BMW gewerkt?

Henk

328iHIOB wrote:goede dag

wat ook het geval kan zijn is dat je stuur door een ander persoon al verdraait is op je stuurstang om je stuur recht te zetten

als je de auto uitlijnt moet je zorgen dat de markering op je stuurhuis goed staat dit heeft te maken met het terug komen van je stuur in de rechtuit stand na een bocht genomen te hebben als die goed staat

hoef je alleen het stuur nog maar recht te zetten door middel van je stuur de en monteren

je kan ook je stuur recht zetten en hem dan uitlijnen maar wat je dan vaak krijg is dat je stuur niet meer goed in je rechtuitstand komt na het nemen van een bocht

zo hebben wij het bij de bmw dealer altijs uitgevoerd en nooit klachten gehad

ps: als je je bout van het stuur los haalt kun je ook zien of de streepjes gelijk staan

groetjes
Locked

Return to “Archief”