BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

APK regels vanaf 01-05-2009

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

Hieronder de wijzeging omtrent de regels voor de APK
Er gaan drastisch dingen veranderen omtrend de aftermarket Xenon verder valt het wel mee en worden sommige dingen zelfs versoepeld
hieronder dus meer dit is letterlijk overgetypd uit het RDW boekje ;)

Algemen bouwijze van het voertuig
Roest:
De roestnorm en de bijbehorende gradaties zijn ongewijzigd.
Ook de manier waarom een roestschade moet zijn gerepareerd is grotendeels hetzelfde gebleven.Als er een documentatie van de fabrikant aanwezig is waarin staat hoe roestschade gerepareerd moet worden,mag de reparatie straks ook volgens deze documentie zijn uitgevoerd

Motor-en brandstofsysteem

Controle van alle motor en brandstofsystemen
Alle brandstofsystemen moeten worden gecontroleerd op deugdelijkheid en op eventuele lekkage.
Dus niet alleen het hoofdbrandstofsysteem.Denk bijvoorbeeld aan een kookinstallatie van een kampeerauto of de brandstoftank voor een koel motor op een oplegger.
Ook moeten alle tanks indien van toepassing,zijn voorzien van een passende tankdok

Stofkap bij LPG-installatie
Op de vulaansluiting van een LPG-installatie moet een stofkap aanwezig zijn.
Deze bescherm de vulaansluiting tegen bijvoorbeeld zand dat bij het tanken tussen de afdichting van de terugslagkleppen kan komen,waardoor deze niet meer goed afdichten.
Zit een vulaansluiting bijvoorbeeld achter de benzineklep dan hieft er geen stofkap aanwezig te zijn/

Krachtoverbrenging
Snelheidsmeter:
Er hoeft alleen nog maar gecontroleerd te worden op een aanwezigheid van de snelheidsmeter,
De controle op goede werking en verlichting van de meter vervalt.

Eisen kruiskoppelingen aandrijflijn vervallen
De specifieke eis voor kruiskoppelingen in de aandrijflijn vervalt.
In plaats daarvan geld nu de eis dat alle onderdelen van de aandrijflijn deugelijk moeten zijn en deugelijk moeten zijn bevestigd.Dit geld bijvoorbeeld ook voor een homokinetische koppeling van een aandrijfas

Assen
Controle fuseekogel
De manier waarop een fuseekogel moet worden gecontroleerd,wordt niet meer voorgeschreven.De keurmeester is ervoor verantwoordelijk dat dit op een goede manier gebeurd.
Dat kan bijvoorbeeld zijn in de rijstand van het voertuig of door de wielen uit te laten hangen,
Ook kan het bij bepaalde constructies nodig zijn de draagarm de ondersteunen,Het gaat erom dat de eventuele speling zichtbaar wordt gemaakt.
De manier waarom dit gebeurd kan wisselen

Controle overige draaipunten wielophangingen
Bij een volledig onafhankelijke wielophanging geld de eis dat de overige draaipunen in deze wielophaingen niet meer dan 1mm speling mogen hebben,Ook mogen er geen contact plekken zijn.
De bevesteging van de draaipunten in een semi-onafhankelijke wielophanging en een starre as moeten deugelijk zijn.Dat kan dus ruimer zijn dan bij een onafhankelijke wielophanging

Roestvorming velgen
De velgen van een voertuig mogen niet te veel verroest zijn

Ophanging
Als er op de banden een draairichting staat aangegeven,dan moetde band goed op de velg zitten.De draairichting wordt meestal aangegeven door een pijl met de tekst "rotation".De pijl op de band moet de draairichting van de band aangeven als het voertuig naar voren rijd

Maataanduiding banden
Op 1 as moet de zelfde maat banden zijn gemonteerd.De breedte van de band,de verhouding tussen de bandbreedte en de bandhoogte en de diameter van de velg die op de band staat aangeven moeten dus links en rechts het zelfde zijn.

Noodwiel
Bij een APK-keuring mag er geen noodwiel op 1 van de assen zitten

Stuurinrichting
Speling koppelingen
Alle koppelingen in de stuurinrichting moeten zichtbaar spelingsvrij zijn

Controle stuurbekrachtiger
De stuurbekrachtiger moet goed werken.Dit wordt gecontroleerd door eerst aan het stuur te draaien als de motor niet loopt en vervolgens nog eens aan het stuur te draaien als de motor wel loopt .Het moet merkbaar zijn dat de stuurbekrachtging het doet.De slangen van de stuurbekrachtiger mogen niet te veel beschadigd zijn.Dit houd in dat het wapeninsmateriaal van de slang niet zichtbaar mag zijn.Ook mogen de slangen niet tegen bewegende onderdelen aankomen.De stuurbekrachtiger mag geen ergniste lekkage vertonen.Om dit te controleren moet het stuur bij draaiende motor in de uiterste stand worden gedraaid

Reminrichting
Dikte remschijf
Een remschijf mag niet te dun zijn.als de remschijf zo dun is dat er een grote kans op afbreken is,moet deze worden afgekeurd.

Antiblokeersysteem (ABS)
De onderdelen van het ABS moeten aan dezelfde eisen voldoen als de andere onderdelen van het remsysteem.Dat betekend bijvoorbeeld dat tanden van het ringwiel van het ABS-systeem niet afgebroken mogen zijn.
Ook het controle lampje van het ABS goed werkt.

Controle waarschwuingsinrichting remvloeistofreservoir vervallen
De controle van het waarschuwingslampen van het remvloeistofniveau vervalt.
Vanzelfsprekend moet nog wel worden gecontroleerd of er voldoende remvloeistof in het reservoir zit

Carroserie
Deuren.
De deuren van een personen auto of bedrijfsauto moeten nu van binnen en van buiten zijn te openen.Het gaat om alle deuren moet uitzondering van die in de laadruimten.Dit was al het geval bij aangepaste taxi`s,maar is dus nu een eis voor alle voertuigen.

Ruiten
bij een APK-keuring hoeft niet meer gecontroleerd te worden of de voorruit en de ruiten links en rechts van de bestuurder (en als er geen rechterbuitenspiegels in ook de achterruit) zijn voorzien van onnodige voorwerpen.Denk aan bijvoorbeeld folie of het tinten van ruiten.Een voertuigeigenaar kan hiervoor wel door de politie voor worden bekeurd.

Spiegels.
Er hoeft niet meer gecontroleerd te worden of de linkerbuitenspiegels vanuit het voertuig verstelbaar is.
Ook hoeft niet meer gecontroleerd te worden of deze spiegels bij voertuigen van voor 1975 omklapbaar is

Airbags en gordelspanners
Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn,als ze van fabriekswegen zijn gemonteerd.Ook moet het controlelampje goed werken.Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op de plaats waar in de auto AIRBAG staat vermeld of als het controlelampje blijft branden of niet werkt,moet hiervan melding worden gemaakt.Er moet dan op het keuringsrapport een reparatieadvies worden gegevens.
Het voeruit wordt dus hierop niet afgekeurd

Lichten
Gasontladingslichten(XENON-lichten)
Als de dimlichtingen gasontlandigslampen (Xenonlichten) hebben,dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei-installatie hebben.Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht.
Reden is dat het soms even duurt voordat en lamp met gasontlading op volle sterkte is.Bij het overschakelen van groot naar dimlicht,moet het dimlicht eerst nog op sterkte komen,waardoor er korte tijd weinig licht is.
Als na het inschakelen het dimlicht feller wordt, is te zien dat het gasontladigslampen zijn.Dit is ook te zien aan de spanningstransformator voor de gasontladingslampen.Hierop staat een waarschuwingssymbool voor hoge spanning.

Handmatige verstelling dimlicht
Als ht voertuig een handmatige verstelling vor het dimlicht heeft,moet deze werken.Dit kan bijvoorbeeld worden gecontroleerd door op het koplamptestapparaat te kijken of de licht/donker-scheiding van het dimlicht verschuift als de handmatige verstelling wordt bediend.

Motor-en brandstofsysteem
Mileuboek vervalt
Het mileuboek is komen te vervallen.Voor auto`s waarop het mileuboek van toepassing was geld een CO-percentage van 4,5% of 3,5%.Welke van deze twee percentages is afhankelijk van de datum eerste toelating van de auto

Geen emissietest vaan hybrides
Auto`s met een hybride aandrijving zijn vrijgesteld van de emissietest.
De stationaire meting van het CO,de lambdameting en de CO-metingen bij verhoogd toerental hoeven niet te worden uitgevoerd.
Wel moet de auto worden gecontrleerd op de aanwezigheid van een katalystator en een lambdasonde

Aanwezigheid katalysator en lambdasonde
De eisen voor de aanwezigheid van een katalysator en een lambdasonde bij benzinemotoren zijn verander.Personenauto`s met een datum eerste toelating van na 31-12-1995 moeten een katalysator en lambdasonde hebben.Bedrijfsauto`s lichter dan 3500kg en een datum eerste toelating van na 31-12-1997 moeten ok een katalysator en een lambdasensor hebben.Deze eisen gelden als op het kentekenbewijs bij bijzonderheden staat dat de betreffende auto hiervan is vrijgestelt.
Bij personen auto`s toegelaten na 31-12-1992 en bedrijfsauto`s toegelaten na 31-12-1994 moeten een viergasmeting worden uitgevoerd als er een katalysator en een lambdasonde is gemonteerd

EOBD gebruik
bij auto`s met een EOBD-systeem mag met een EOBD-scantool het motormanagment worden uitgelezen.Als hierin geen fouten (-codes) zitten en de Readiness is afgerond,hoeft bij stationair toerental geen CO-precentage meer gemeten te worden.Readiness houd in dat het EOBD in ht motormanagment een aantal controles heeft afgerond en klaar is om uitgelezen te worden.De viergastester,bij verhoogd toerental,moet nog wel met de viergasteter worden gedaan.Als er fouten in het motormanagment zitten of de Readiness is niet klaar moet er wel een CO-meting,met een viergastester,bij stationair toerental worden gedaan.

Assen
Eisen stabilisator
De stabilisatoren van personenauto`s en bedrijfsauto`s moeten goed vastzitten en mogen geen breuken of scheuren hebben.

Bandenspanning
De banden moeten de juiste spanning hebben.Dit is de spanning dit in de auto staat of op de tabel van een bandenfabrikant.Bij een te lage spanningen moeten de banden tijdens de keuring worden opgepompt.
De bandenspanning moet op 1 af gelijk zijn
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by eric-328 »

Pfff, voorheen nooit problemen gehad met het ontbreken van mijn airbagstuurwiel. Zal nu wel gezeur gaan krijgen, ondanks het feit dat hij er niet op afgekeurd mag worden...
Fun is not a straight line

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

eric-328 wrote:Pfff, voorheen nooit problemen gehad met het ontbreken van mijn airbagstuurwiel. Zal nu wel gezeur gaan krijgen, ondanks het feit dat hij er niet op afgekeurd mag worden...

Ze kunnen idd hooguit zeuren maar als iemand dus de auto wil afkeuren straks erop kan je er dus tegenin gaan. ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

BeekMW
1e Versnelling
Posts: 67
Joined: 16 Feb 2009 12:30

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by BeekMW »

Dit zal toch hoop ik alleen voor auto's van kracht zijn die vanaf nu op kenteken gezet worden???

Vind het mbt xenon echt belachelijk. ruim anderhalf jaar geleden voor 300euro een goede set gekocht maar mis helaas de koplampsproeiers (maak de koplampen meerdere malen per week schoon, zo'n moraalridder ben ik). Nu kan dus die 300euro's door de plee spoelen volgens mij :nou: :bah:

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

BeekMW wrote:Dit zal toch hoop ik alleen voor auto's van kracht zijn die vanaf nu op kenteken gezet worden???

Vind het mbt xenon echt belachelijk. ruim anderhalf jaar geleden voor 300euro een goede set gekocht maar mis helaas de koplampsproeiers (maak de koplampen meerdere malen per week schoon, zo'n moraalridder ben ik). Nu kan dus die 300euro's door de plee spoelen volgens mij :nou: :bah:
Nee dit geld voor alle auto`s met uitzondering van de punten waar het duidelijk bij staat.
adtermarket Xenon mag maar niet op de keuring dus even eruit halen en daarna erin zetten is een optie
Hoe het zit straks met oom agent weet ik niet dit komt immers van RDW af en niet van justitie.
Voor de mensen die dus geen zin hebben om het om te zetten is een wasinstallatie een optie of eruit halen en als je dan toch vee licht wil heben Philips bleu vision erin zetten ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

BeekMW
1e Versnelling
Posts: 67
Joined: 16 Feb 2009 12:30

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by BeekMW »

Ja, je poste het inderdaad al ;) maar fok me mbt deze regels wel op zeg....

Hoe kan je nu weer normale halogeenlampjes erin zetten dan?? die van mij is destijds ingebouwd dus zou het even niet weten....

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

BeekMW wrote:Ja, je poste het inderdaad al ;) maar fok me mbt deze regels wel op zeg....

Hoe kan je nu weer normale halogeenlampjes erin zetten dan?? die van mij is destijds ingebouwd dus zou het even niet weten....

Op de transformator zitten de orginele kabels aangesloten die moeten nu weer op de orginele stekker komen van je koplampen
Meestal is het bij een BMW gelukkig zo aangesloten dat de orginele stekker er nog is.
De auto die de orginele stekker niet meer hebben zoals bijv. veel bij golfjes zo is die kunnen met kabelschoentjes werken of de orginele stekker er weer aanmaken

En ik denk wel dat meerdere zich gaan ergens omtrend de Xenon regels.

TIP: als je auto toch gekeurd moet worden doe dit dan voor 1 mei 2009 minder dan 2 maanden APK dan gaat de rest APK gewoon mee

Mijn auto is bijvoorbeeld gekeurd tot 5-5-2009 nu laat ik hem morgen keuren en dan is de APK dus tot 5-5-2010 en val je dus gewoon binnen de oude regels ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

sebasel wrote:Lichten
Gasontladingslichten(XENON-lichten)
Als de dimlichtingen gasontlandigslampen (Xenonlichten) hebben,dan moeten deze lichten een goedwerkende koplampsproei-installatie hebben.Ook mag het dimlicht niet uitgaan als er wordt overgeschakeld van dimlicht naar grootlicht.
Reden is dat het soms even duurt voordat en lamp met gasontlading op volle sterkte is.Bij het overschakelen van groot naar dimlicht,moet het dimlicht eerst nog op sterkte komen,waardoor er korte tijd weinig licht is.
Als na het inschakelen het dimlicht feller wordt, is te zien dat het gasontladigslampen zijn.Dit is ook te zien aan de spanningstransformator voor de gasontladingslampen.Hierop staat een waarschuwingssymbool voor hoge spanning.


GEEN automatiche hoogte nivelering verplicht :)

dus de xenon lampen in mijn E36 M3 kunne blijven helaas in mijn Seat heb ik dan een uitdaging geen koplampsproeiers :(

Ja die ninveauregeling is een mazzeltje de wasinstallatie is immers veel makkelijker om te maken maar of mensen dit ook gaan doen
Ik ga ervanuit dat je straks amper aftermarket Xenon gaat zien of nog meer slecht afgestelde lampen omdat mensen het voor de keuring gaan wisselen.
Maarja we zullen zien feit is dat je wel een wasinstallatie moet hebben voor door de APK te komen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 47
Contact:

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by D@NNY »

Wat een poppenkast en geldklopperij blijft dit toch ook :twisted:

Ja meneer uw voorbanden lopen aan bij uiterste uitslag, voor de keuring zet ik er even een reserve setje op van een ander. Zooooo goedgekeurd, zet ik uw banden weer terug!
Man,man,man.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

D@NNY wrote:Wat een poppenkast en geldklopperij blijft dit toch ook :twisted:

Ja meneer uw voorbanden lopen aan bij uiterste uitslag, voor de keuring zet ik er even een reserve setje op van een ander. Zooooo goedgekeurd, zet ik uw banden weer terug!
Man,man,man.
Het is niet echt geldklopperij van het keuringstation
En als jij een reserve setje erop hebt en die loopt niet aan tijdens het afmelden voor de APK is het voor de keurmeester best.
Je snapt wel dat bij 300keuringen per jaar wel eens hier en daar iets vlug gefietst wordt om toch een auto door de APK te krijgen.
Terwijl de auto waarschijlijk bij het van de brug afrijden weer afkeur zou zijn.
Wellingswaar kleine dingen maar een bandje,lampje ruitensproeier die niet werkt wielen die aanlopen z`n kleine dingen eigenlijk maar het moet op het moment van afmelden voor de APK wel in orde zijn.
Je wilt niet weten hoe streng RDW is bij een keuring een kenteken niet goed leesbaar is 3 strafpunten en bij 4 ben je de keuringslicentie kwijt
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

BeekMW
1e Versnelling
Posts: 67
Joined: 16 Feb 2009 12:30

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by BeekMW »

Tsja, dalijk krijgen we volgend jaar dat de koplampwasinstallatie moet worden voorzien van een timer zodat deze per dag een aantal keer automatisch sproeit :duh: man man man wat een gezeik zeg :nee:

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

Er gaat nog veel meer veranderen hoorde ik.
in totaal 70punten, vanavond is er een bijeenkomst voor keurmeesters en de documentatie ervan krijg ik zodat ik het hier kan posten ;)
Dus dit is nog niet alles het zijn wel de belangrijkste punten ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

De koplampsproeiers worden nu blijkbaar weer pas verplicht vanaf b.j 1-1-2006 omdat gebleken is dat er toch auto`s zijn die standaard xenon hebben maar geen sproeiers :lol:
Wel wordt het nu blijkbaar gewoon strafbaar om xenon verlichting in je auto te hebben teminste ik ga een bekende eens vragen die bij de politie werkt maar ik zag het volgende bericht op autoweek.nl

Nieuwe verkeersregels per 1 mei

Het verkeersbeeld verandert constant en dus is het voor de overheid nodig om af en toe de regels even aan te passen. Op 1 mei veranderen er weer een paar zaken. Wij zetten ze even voor u op een rijtje.
De belangrijkste wijziging per 1 mei is dat u als u eenmaal op een uitvoegstrook rijdt niet meer terug in mag voegen op de rijbaan. De reden hiervoor is dat sommige bestuurders op deze manier andere auto’s in de file probeerden in te halen. Dat is een bron voor veel frustratie bij andere weggebruikers.
De wetgeving wat betreft parkeerschijven gaat ook op de schop. Vanaf 1 mei 2009 mag u het tijdstip van aankomst op de parkeerschijf alleen nog handmatig instellen. Een parkeerschijf met een mechanisme dat het tijdstip van aankomst automatisch verschuift, mag u dus niet meer gebruiken. Ook moet u vanaf 1 mei 2009 de parkeerschijf achter de voorruit van de auto plaatsen. De parkeerschijf moet van buitenaf duidelijk zichtbaar zijn.
Gehandicapten moeten eveneens de parkeerschijf gaan gebruiken. Vanaf 1 mei 2009 moet u op een gehandicaptenparkeerplaats waar met een bord een maximale parkeerduur is aangegeven ook een parkeerschijf gebruiken. Zo wordt tegengegaan dat hetzelfde voertuig te lang op een gehandicaptenparkeerplaats staat. Gehandicaptenparkeerplaatsen met een maximale parkeerduur hoeven niet voorzien te zijn van een blauwe streep.
Verder verandert de maximumsnelheid voor auto’s met een lichte aanhanger. Vanaf 1 mei 2009 mag u met een personenauto of bestelauto die een lichte aanhangwagen met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kilo trekt, op autowegen en autosnelwegen 90 kilometer per uur rijden. Tot 1 mei 2009 geldt de maximumsnelheid van 80 kilometer per uur.
Voor de bestuurders van zware kampeerauto’s gaat de maximumsnelheid juist omlaag. Vanaf 1 mei 2009 mag u met een zware kampeerauto met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kilo die afgeleid is van een vrachtwagen, op autowegen en autosnelwegen niet harder rijden dan 80 kilometer per uur. Vanwege de verkeersveiligheid geldt voor dit soort zware campers dezelfde maximumsnelheid als voor gewone vrachtwagens.
De laatste wijziging betreft de autoverlichting. Vanaf 1 mei 2009 mogen de lichtarmaturen van uw auto alleen het type lamp hebben waarvoor ze zijn goedgekeurd. Gasontladingslampen (xenonlampen) geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor xenonverlichting van belang dat deze alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

BeekMW
1e Versnelling
Posts: 67
Joined: 16 Feb 2009 12:30

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by BeekMW »

Gestoord gewoon :nou: eerst laten ze je er jaren lang mee rijden en dan "ineens" worden de regeltjes veranderd... Daar sta je dan met je goedgelovigheid, altijd de beste spulletjes kopen omdat je er dan "vanuit" kan gaan dat het goed zit.....Nou mooi niet dus :nou:

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 43

Re: APK regels vanaf 01-05-2009

Post by 325i »

najah z`n regels kan je op wachten natuurlijk maar het is ook gebeurd met de raamfolie ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Off-Topic”