BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Audio installatie E39 523i

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
kennethk1985
Neutraal
Type Auto: BMW E39 1997

Audio installatie E39 523i

Post by kennethk1985 »

Hej,

Ik ben van plan om mijn huidige audio set in mijn bmw eruit te halen en overal nieuwe boxen te plaatsen,alleen zit met een paar vraagjes;

- Ik kan niet bij mijn hoedeplank speakers,weet iemand hoe je daar bij komt? Ze zitten (als ik in mijn achterklep kijk) boven het metalen frame.... :(

- Hoe kom ik achter de huidige ingebouwde standaard radio op het dashboard? ik kan nergens klepjes vinden die ik open kan krijgen zodat ik bij de stekkers kom achter de radio,om eventueel nieuwe speakerdraden te leggen.

- Weet iemand misschien goed inbouw station in omgeving rotterdam die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Audio installatie E39 523i

Post by D@NNY »

Waarschijnlijk de kapjes van de speakers in de hoedenplank eraf klikken, en daaronder zul je schroeven op de hoeken van de speaker vinden. Je moet ze vanaf boven verwijderen, niet via de kofferbak.
Zoals al in eerdere topics vermeld is een BMW niet de ideale auto om zelf lekker aan audio te bouwen....
Het is idd. een hoop werk, overal zit ijzer in de weg, en ben je gebonden aan vaste maten als je niet wil hakken en breken, Wel zijn er voor de hoedenplank een soort adapters te koop zodat een groter formaat (verdiept) passend is.
Of je moet heel handig zijn, en van zagen en breken houden, of je moet dezelfde formaten aanhouden.
Het gemiddelde inbouwstation weet er meestal wel raad mee, alleen zitten hier natuurlijk de nodige kosten aan.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
kennethk1985
Neutraal

Post by kennethk1985 »

ja die adapters ken ik,alleen ik kan helemaal niet bij die hoedeplank speakers komen zonder inderdaad te gaan snijden en breken in het staal en dat was ik eigenlijk niet van plan,maar dan word het een moeilijk verhaal. ik gaat eens langs een inbouwstation denk en vraag daar wel wat ze er voor vragen,bedankt D@nny! :ja:

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Als je het kapje (dat gaas) eraf klikt van bovenaf, heb je de speaker in zicht, als het goed is zitten op de hoeken 4 schroeven in de hoedenplank. Als je deze los draait til je hem zo van bovenaf, zittend op de achterbank, uit de hoedenplank.
Problemen met het ijzer ondervindt je pas als je een grotere diameter speaker wil terugplaatsen, want de diepte en de omtrek zijn vaak beperkt.

Topic Author
kennethk1985
Neutraal

Post by kennethk1985 »

ok dan gaat ik dat s ff proberen,ik laat het weten als ik wat heb uitgevonden ;) bedankt!

Topic Author
kennethk1985
Neutraal

Post by kennethk1985 »

ik heb eens zitten neuzen op internet en kwam een subwoofer tegen die 'standaard' voor een BMW gemaakt is ofzoiets,dit is de link; http://link.marktplaats.nl/265353447

weten jullie of dit iets is?

Zo ja dan ben ik van plan om deze misschien te kopen en alle boxen in de auto te vervangen door hoge kwaliteit boxen.

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Vraag wel ff de specificaties van die subwoofer op aan de verkoper......
want "standaard voor BMW" komt op mij niet echt over als een lekkere bass-pipe of iets dergelijks met 400 watt.... ;)
Locked

Return to “Archief”