BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Info compact gevraagd

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Info compact gevraagd

Post by 325i »

Nou mannen
Wellicht kunnen jullie me helpen met wat ik niet weet
Ja ook ik weet niet alles van autos :mrgreen:

Uiteraard ben ik er in BMW thuis en zal ik niet snel een frikandel kopen maar omdat de auto genoeg kost wil ik toch wel eens het fijne weten van de compact
ik ga vrijdag of zaterdag proefrijden in een 323Ti compact sport edition en ben er best verlieft op maar wil echt geen miskoop doen want ik heb het ook niet zo wonders breed
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: Info compact gevraagd

Post by nicolay »

Ik heb onze 316i compact uit 1997 net verkocht na ruim een jaar en 20K en dit is wat ik er van weet:
1. Zeer goede wegligging, zeer voorspelbaar en makkelijk op het randje te rijden. Ik had wel een M-onderstel dat in strakke staat verkeerde. Anyway, met de compact kon ik alles, met mijn huidige coupé zeker niet (die heeft ook M-onderstel). Maar dit wist je al.
2. Je gaat de vorm steeds meer waarderen. Bv. de C-stijl is echt heel dik... Maar nee, het is niet de mooiste variant m.i., dat blijft.
3. Het ding is verbluffend praktisch. 4 personen geen problemen, bagage geen probleem en ook nog eens makkelijk te laden als je een fiets of een kast oid moet vervoeren.
4. Over het algemeen verkeren compacts in aanzienlijk nettere staat dan de gemiddelde coupé... Terwijl de prijs juist gunstiger is...

De 316i wat tergend traag maar daar zul jij geen last van hebben zoals je weet. :ja:

Meer kan ik je niet vertellen. Succes!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Dat handige met ruimte enzo maakt me niet uit ik ben maar alleen en rij maar 100km per week dus daar ben ik niet zo bang voor
De looks vind ik zelf als die standaard is maar bagger echter heeft de sport edition een M pakket van fabriek en dan is die ineens wel mega dik
En het lopen en wegligging is geweldig 0 naar 100 in 7,8sec is op papier sneller dan een 325i en de compact is heel makkelijk op 192pk te brengen wat uiteraard ook gaat gebeuren als ik hem koop

Heb je geen dingen waar je van zegt dit of dat moet je opletten want dat heeft een coupe en 4 deurs bijv nooit
Coupe en 4 deurs kan ik dromen en weet ik toch wel erg veel vanaf alleen compacts heb ik nooit in onderhoud gehad dus daar heb ik geen ervaring mee
De starre achteras van de compact weet ik gewoon van die is bijv mega mega goed en heeft een coupe en sedan dus niet die is onafhankelijk

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Ok, helaas kan ik je niet heel veel verder helpen dan, maar 1 ding is nog wel een puntje dat je mee kan nemen en misschien nog niet bedacht hebt:
Het motorcompartiment is kleiner en dat komt het sleutelen niet altijd ten goede. Zo heb ik eens mijn startmotor willen vervangen, maar ik kwam er gewoon niet bij. Toen maar naar de garage gebracht..

Ach, daarvoor laat je hem natuurlijk niet staan. :lol:

En eens, een coupé kan ook mooi zijn zonder M-pakket, maar bij de compact maakt het echt een heel erg groot verschil. Zonder is ie wat braaf, met is ie helemaal af.

Nogmaals, succes!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

BeekMW
1e Versnelling

Post by BeekMW »

En, is de proefrit bevallen??

Topic Author
325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Ben helaas door een griep (niet mexicaans:P ) niet kunnen gaan
Wellicht deze week even een nieuwe afspraak maken als ik beter ben heet dat ;)

BeekMW
1e Versnelling

Post by BeekMW »

Okay, ben zeer benieuwd naar je bevindingen :ja:

toos
Neutraal
Type Auto: Bmw 316i compact e36

Post by toos »

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden want die dingen zijn mooi snel.

Topic Author
325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Proefrijden is er niet van gekomen prijs was te hoog aangezien er diverse dure reparaties waren
Wel heb ik een andere bimmer gekocht geen snelle maar wel een aparte
Welke het is lezen jullie nog wel ;)

BeekMW
1e Versnelling

Post by BeekMW »

IK ben benieuwd..... Is het een oldie of een redelijk recente??
Post Reply

Return to “Algemeen”