BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

verbruik snorfiets

Alles wat niet met bmw te maken heeft kan je hier posten.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MOB_Figga
Neutraal

verbruik snorfiets

Post by MOB_Figga »

hallo,

"huh? snorfiets? dit is toch een bmw forum?" hoor ik mensen denken.. ja, maar ik wil dit toch wel weten. ik heb een snorfiets aangeschaft (mijn bmw kan ik nog niet onderhouden qua maandelijkse kosten en ik word gek van het openbaar vervoer gebruiken, red.) en ik vroeg me af wat ie zou verbruiken. wat gegevens: het is een tomos (niet verassend) en hij heeft een tankinhoud van 4 liter, waarvan 0,5 liter als reserve geldt, zodat je naar een tankstation kunt rijden als je officieel (de overige 3,5liter) de tank hebt 'leeggereden'. ik heb de indruk dat dit wel zuinig is, maar hoe zuinig? btw: het is een tweetakt motor en heeft een gescheiden smeersysteem (dus ik tank gewoon euro 95 en in een ander gat stop ik olie)...

bij voorbaat dank :P
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

glasya
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i

Re: verbruik snorfiets

Post by glasya »

een brommertje rijdt toch al snel iets van 1/25 schat ik.

mijn scooter is enigsinds "getweaked" en kan af en toe de 90/95 halen, die verbruikt zo'n 1/17.
standaard tomosje moet je echt wel endje op kunnen tuffen :D
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Ik heb een viertakt injectie scootertje voor erbij, zou een snor zijn, maar haalt met gemak de 60-65 terwijl ie standaard is.
1:50 haal ik met gemak ;)

De Tomos die we gehad hebben haalde 1:20, ligt er ook aan hoe je hem afsteld qua mengsel (rijk of arm).
Het grote verschil zit hem in het motortje, of je dus een 2-takt heb of een viertakt.
Deze maakt minder toeren en loopt veel rustiger dan een 2-takt.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
MOB_Figga
Neutraal

Post by MOB_Figga »

dank je wel danny en glasya voor de eerste reacties...

zijn er nog meer mensen met schattingen van het verbruik? mijn vermoeden was ook iets van 1:25 grofweg...
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

Draco
Neutraal
Type Auto: E36 316

Post by Draco »

Zal ook zoiets zijn...

Ik reed zelfs met mijn Aprilia RS 50 ongeveer een 3,6l/100km (ik mis het wel, ermee rijden)

1:28 ongeveer.

En met dat ding reed ik rond de 100, dus niet echt zuinig. Maar ja, Italiaans racemonster :p
Post Reply

Return to “Off-Topic”