Voor mijn 'nieuwe' E39 - 530d wil ik nog een setje wintervelgen
op de kop tikken. Standaard zit er 17" op (8J ) maar dat lijkt me
wat groot voor een winterband. Passen 'alle' 16"BMW velgen ook
op mijn auto ? en zoja, moet ik dan nog rekening houden met een
bepaalde velgmaat.
Ik heb nog een setje originele velgen van m'n 525TD ( model 96-2000)
maar da's eigenlijk ook geen gezicht op een face lift model, of wel...
Velgen styling 33 blijven ook mooi (ook van voor de face lift.)
dus styling 83 past beter , maar zie ik alleen in 15" op ebay.....
Wie heeft tips
Gr.
Rob
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Wintervelgen E39
Moderator: Moderator Team
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Re: Wintervelgen E39
Standaard af fabriek zit er geloof ik vaak 15 inch onder met redelijke hoge band 60 of 65 hoog.
Vaak nog met gewoon stalen wiel en wieldop als je geen (sport) pakket of lichtmetaal als optie koopt.
Niet alle BMW velgen passen onder een 5 serie.ET waarde, naaf, en boutgaten kunnen verschillen onderling.
Meestal passen nieuwere of oudere 5 serie wielen wel op elkaars modellen.
De essentie van een winterband is de veiligheid en grip verhogen, "mooiheid" komt op de laatste plaats.
Ik heb zelf een setje in de schuur liggen met zwarte stalen wielen 15 inch. Kan me weinig schelen of het er mooi uit ziet. Heb je mooi lichtmetaal voor een klein prijsje dan is het een ander verhaal, maar ik ga geen dure lichtmetalen velgen aanschaffen voor winterbanden om in de prut en de pekel te rijden
Vaak nog met gewoon stalen wiel en wieldop als je geen (sport) pakket of lichtmetaal als optie koopt.
Niet alle BMW velgen passen onder een 5 serie.ET waarde, naaf, en boutgaten kunnen verschillen onderling.
Meestal passen nieuwere of oudere 5 serie wielen wel op elkaars modellen.
De essentie van een winterband is de veiligheid en grip verhogen, "mooiheid" komt op de laatste plaats.
Ik heb zelf een setje in de schuur liggen met zwarte stalen wielen 15 inch. Kan me weinig schelen of het er mooi uit ziet. Heb je mooi lichtmetaal voor een klein prijsje dan is het een ander verhaal, maar ik ga geen dure lichtmetalen velgen aanschaffen voor winterbanden om in de prut en de pekel te rijden

BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Re: Wintervelgen E39
@ Danny klopt, 15 inch met 60 of 65 banden erom.
- Heb zelf nog een setje winterbanden die in de verkoop gaan, Gaat om 4x bmw velg style 31 met 4x ContiWintercontact ( met goed profiel). Komen onder een e39 528 vandaan.
- Heb zelf nog een setje winterbanden die in de verkoop gaan, Gaat om 4x bmw velg style 31 met 4x ContiWintercontact ( met goed profiel). Komen onder een e39 528 vandaan.
rust = roest