BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Nieuw hier

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Aves
Neutraal
Type Auto: 3 serie 1995

Nieuw hier

Post by Aves »

Hallo, ik ben wouter en wil me binnenkort een bmw 3serie aan gaan schaffen wellicht uit het jaar 1995 omdat ik deze het mooiste vind[urlhttp://link.marktplaats.nl/292503054]zoiets[/url] of deze. Alleen ben ik erg aan het twijfelen of ik inderdaad een 3 serie ga aanschaffen. Mijn budget is beperkt 2000-3000 euro maximaal!

Meestal krijg je voor dit geld alleen auto`s die 150k op de klok hebben staan of nog meer :? . Niet dat direct een teken is dat de auto op is, maar sommige dingen zouden toch aan vervangen toe moeten zijn. Of mits vervangen, moeten binnenkort weer vervangen worden.

Dus daarom de vraag: Wat en hoeveel kost het onderdeel wat nog al snel stuk gaat bij deze auto`s.

Want heb natuurlijk geen zin om na 2 maanden een reparatie van 1000 euro voor mijn neus te krijgen.

Hopelijk kan iemand mij dat vertellen. :D

gr Aves

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: Nieuw hier

Post by nicolay »

Welkom!

Goed nieuws: met jouw budget moet je een goede E36 kunnen vinden. Wel zou ik veel minder focussen op de km-stand en meer op de historie (en indien onbekend laten staan...). Zoek naar een auto van een eigenaar die de hem langere tijd heeft gehad en aantoonbaar netjes onderhoud heeft uitgevoerd.
Motor, bak, koppeling, remmen, banden moeten in orde zijn, anders ga je direct tegen kosten aanlopen en dat wil je niet. Als je dit niet zelf kan beoordelen neem dan iemand mee die het wel kan.
Er is niets mis mee als zo'n auto 20.000 per jaar heeft gereden, maar dan is de teller wel de 2 ton voorbij. Persoonlijk begin ik pas te twijfelen bij 3 ton op de teller, maar er zijn prima auto's te vinden met nog meer dan dat op de teller. Als het een import-auto is en hij heeft geen NAP, dan heb je sowieso geen garanties over de km-stand, ook al staat er 130k op de teller.

De advertenties die jij laat zien vind ik erg twijfelachtig, verlopen apk, pas net bij de huidige eigenaar enz. enz. Dit zijn vermoedelijk probleemauto's, dat straalt mij in de advertentie al tegemoet.

Succes
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Welkom hier!

En inderdaad wat Nicolay al zegt, daar heb ik eigenlijk geen directe aanvulling voor. Succes met het uitzoeken. Enneh... laat je inderdaad niet afschrikken door een hoge km-stand. Die van mij staat inmiddels op 360.000 en rijdt nog als een zonnetje. :)
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars

Ik zoek leden ;)

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Welkom, Ik ben ook niet helemaal weg van die advertenties....
Persoonlijk zou ik nog een iets jongere nemen, dus zeker van na de facelift,en het liefst een 97 of 98 er.
Hier zijn een hoop kinderziektes uitgehaald, en heb je een ketting ipv een distributieriem, ook de roestvorming is minder in de latere jaren.
De prijzen zijn dermate gezakt de afgelopen jaren dat dat niet zo'n probleem meer is.
Een zes cilinder is over het algemeen motorisch betrouwbaarder dan een 4 cilinder, en kunnen meer km aan.

Kostbare problemen die deze auto op leeftijd kan krijgen:
Subframerubbers, wiellagers, fuseekogels, draagarmen, veerpootlagers.

Ga niet af op dikke wielen, en teveel "verbouwde" modellen, en let op de eigenaar, en de geschiedenis van de auto.

Kijk ook zeker hier eens: http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=32&t=38 voor nuttige tips!
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Aves
Neutraal

Post by Aves »

Oke bedankt allemaal!

Ja, een compleet verbouwde bak hoef ik sowieso niet! Velgjes zijn al genoeg. Goeie punten die je aangaf Danny :)

Zal er eens op gaan letten.

De punten die je opsomde
D@NNY wrote:Kostbare problemen die deze auto op leeftijd kan krijgen:
Hoeveel kosten deze zoal?

Ik hou jullie op de hoogte, of ik wat vind :D

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Post by Mickroz »

welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Aves wrote:De punten die je opsomde
D@NNY wrote:Kostbare problemen die deze auto op leeftijd kan krijgen:
Hoeveel kosten deze zoal?

Ik hou jullie op de hoogte, of ik wat vind :D
Tja... moeilijk te zeggen, het zijn niet eens zozeer de onderdelen om van te schrikken, het is vaak het werkplaats tarief. 80-100 euro per uur is zowat normaal tegenwoordig, en niet alleen bij BMW.
Meeste van genoemde defecten zijn zeer arbeidsintensief, dwz een monteur is er even mee bezig.
Dus als je geen leuk adresje hebt die het even voor je doet, gaat het bij de BMW dealer aardig in de papieren lopen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Aves
Neutraal

Post by Aves »

Hmm, voor zoiets was ik al bang. Gelukkig kan ik bij mijn vader terecht voor de kleinere dingen :D

Hou jullie op de hoogte.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”