BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Moderator: Moderator Team
Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Iemand enig idee wat dit kan zijn: Als ik de wagen start ruik ik een lichte uitlaatgas lucht in de auto. Dit houdt enkele seconden aan. Tijdens het rijden is er niets aan de hand. Stop ik even, bijvoorbeeld bij een stoplicht dan ruik ik het weer. Wederom enkele seconden en dan is het weer weg.
Ben benieuwd naar de reacties. Bij voorbaat dank.
Ben benieuwd naar de reacties. Bij voorbaat dank.
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Posts: 536
- Joined: 12 Mar 2009 00:13
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
- Location: Den Dolder
- Age: 43
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Mogelijk is je uitlaat lek. De leeftijd van je auto maakt dit minder waarschijnlijk, maar het feit dat nu gebeurt met de heftige pekel weer iets waarschijnlijker. Even langs de garage en je weet het...
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Thx. ik zat ook al aan zoiets te denken. Of wellicht het spruitstuk. Anyway, binnenkort moet hij toch voor een beurt, kunnen ze dat gelijk meenemen. Tis niet echt storend maar het valt wel op.
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Standverwarming (als die er op zit)?
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Ook een optie. Ben even naar de garage geweest. Helaas hadden ze niet veel tijd dus ik heb een afspraak voor de 25e.
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Weet inmiddels wat het is. Roetfilter moet vervangen worden. Dit is tevens de verklaring voor het nogal lang vasthouden van het toerental. Simpel gezegd probeert hij het roet te verbranden maar dit lukt dus niet meer. Hierdoor krijg je ook stank in het interieur.
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Posts: 536
- Joined: 12 Mar 2009 00:13
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
- Location: Den Dolder
- Age: 43
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Wow, hoe kan dat nou? Dat is toch bizar bij zo'n jonge auto? Productiefout?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
komt vaak voor bij km standen rond de 200000
2002 '75 +m3 '93+530D'02
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Posts: 536
- Joined: 12 Mar 2009 00:13
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
- Location: Den Dolder
- Age: 43
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
hmmm, ok, maar het blijft dan toch wel dicht bij een productiefout liggen, niet?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Vind het in ieder geval niet normaal. Afgelopen twee maanden roetfilter, schokbreker, spruitstuk (vanwege swirlflaps) en uitlaatspruitstuk moeten laten vervangen. Dit los van de reguliere beurt. Begin langzaam wat vragen te krijgen over "Duitse kwaliteit". 
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
alle moderne wagens hebben meer problemen dan vroeger.
maar ook ik schrik wel eens van de rekeningen.
je praat nu wel over een rekening van duizende euro's en daar word je niet vrolijk van.mercedes en volkswagen hebben vergelijkbare problemen.
en verder zijn er weinig vergelijkbare diesels op de markt dus veranderen van merk helpt dan ook niet.
maar wat koste deze grapjes bij de dealer?
maar ook ik schrik wel eens van de rekeningen.
je praat nu wel over een rekening van duizende euro's en daar word je niet vrolijk van.mercedes en volkswagen hebben vergelijkbare problemen.
en verder zijn er weinig vergelijkbare diesels op de markt dus veranderen van merk helpt dan ook niet.
maar wat koste deze grapjes bij de dealer?
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Re: Uitlaat lucht in interieur E61 (525D)
Het scheuren van de uitlaatspruitstukken van de 525D motoren na 2004 is een veel voorkomend probleem. Deze uitlaatspruitstukken zijn van RVS gemaakt en scheuren vaak op meerdere plaatsen.
Het uilaatspuitstuk van de eerdere 525D motoren is gemaakt van gietijzer en geeft geen problemen. Deze past ook op de 525D motoren van na 2004.
Ik heb hetzelfde euvel gehad en mijn spruitstuk vervangen door een gietijzeren exemplaar. Probleem verholpen.
Het uilaatspuitstuk van de eerdere 525D motoren is gemaakt van gietijzer en geeft geen problemen. Deze past ook op de 525D motoren van na 2004.
Ik heb hetzelfde euvel gehad en mijn spruitstuk vervangen door een gietijzeren exemplaar. Probleem verholpen.
