BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoopadvies E34

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
brian
Neutraal

Aankoopadvies E34

Post by brian »

hallo mensen, ik sta op t punt om een 89-er 520i te kopen , zijn er zaken waar ik beslist goed op moet letten? zwakke punten enzo, het is een automaat en rijdt op lpg, weet uit eerdere ervaringen dat de oudere bmw-blokken wel goed op gas lopen, alle advies welkom 8-)

El René
Neutraal
Type Auto: FF Bimmerloos

Re: Aankoopadvies E34

Post by El René »

Kijk voor aankooptips eens op http://www.e34.de. Met de zoekfunctie op dit forum moet je ook een heel eind komen. Succes!

Twan
Neutraal

Re: Aankoopadvies E34

Post by Twan »

op lpg let er dan wel op dat de cilinderkop zeer heet geworden kan zijn en dus de kleppen en nokkenas veel meer lijden dat hoor je meestal door tikkende kleppen.dus die sluiten dan niet meer 100procent waarmee je snel compressie verliest dus snelheid en mmer verbrijken kan gaan zowel olie als benzine.

ga altijd een proefrit maken over een hobbeligge weg en daarna over een vlakke weg en voel wat je voelen kan,als ie hobbels niet goed absorbeerd dan zijn de draag arm en fuce kogels (bussen)uitgelubbert en dat rijd niet relaxt.
verder moet je niet zo bang zijn want zo'n auto kan heel veel hebben.
let op olie verbruik,en of hij niet te veel druk opbouwd in de koel lijdingen.duid vaak op een gescheurde cilinderkop of kromgetrokken door de temperatuur,let wel op het zijn alluminium koppen geloof ik meestal dus heb geduld met het warm rijden,hou je zelf in de eerste 15 minuten na de start,daarna gaan zoals jij dat wilt, en hij zal je trouw dienen.
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”