BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Transmissie x5
Moderator: Moderator Team
Transmissie x5
ik heb de bak stuk van een x5 uit 2003
Is dit een bekend probleem.
Schijnt een GM bak achter te zitten en die zijn te slap voor deze auto's.
Is dit een bekend probleem.
Schijnt een GM bak achter te zitten en die zijn te slap voor deze auto's.
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Re: Transmissie x5
Wellicht een X5 3.0d..?
Tja...Ik weet niet wat hij gelopen heeft aan kilometers.
Ik ken 2 BMW monteurs, die aangeven dat het rampenauto's zijn / worden boven de 100.000 km.
Veel onderdelen (niet alleen de bakken) zijn erg slijtage gevoelig en erg prijzig.
Je hoort het wel vaker dat Automatische bakken van de X5 regelmatig kapot gaan. In een X5 zit namelijk dezelfde automatische versnellingsbak als in de (e39) 5 serie, inderdaad een GM.
Een gemiddelde 5 serie weegt 1500 kilo en een X5 iets meer dan 2000 kilo, en daar zit het probleem. Vooral als er met de X5 ook nog regelmatig een een zware aanhanger word/werd getrokken.
Een bak kost nieuw zo'n 3040 euro en een koppelomvormer 960 euro, dan zit je al op 4000 euro.
Losse onderdelen komen er dan denk ik ook nog bij, evenals arbeidsloon.
Tweedehands zijn ze waarschijnlijk iets goedkoper, maar de vraag is dan hoe lang die het vol houdt, en wie hem voor een leuk prijsje eronder schroeft.
De bak laten reviseren zou ook nog kunnen, afhankelijk van de schade maar daar heb ik geen ervaringen mee.
BMW zélf zal altijd gaan voor een nieuwe, die gaan nieteens meer kijken wat er mankeert, en of ze dat eventueel zouden kunnen repareren, tenzij het echt iets simpels is.
Tja...Ik weet niet wat hij gelopen heeft aan kilometers.
Ik ken 2 BMW monteurs, die aangeven dat het rampenauto's zijn / worden boven de 100.000 km.
Veel onderdelen (niet alleen de bakken) zijn erg slijtage gevoelig en erg prijzig.
Je hoort het wel vaker dat Automatische bakken van de X5 regelmatig kapot gaan. In een X5 zit namelijk dezelfde automatische versnellingsbak als in de (e39) 5 serie, inderdaad een GM.
Een gemiddelde 5 serie weegt 1500 kilo en een X5 iets meer dan 2000 kilo, en daar zit het probleem. Vooral als er met de X5 ook nog regelmatig een een zware aanhanger word/werd getrokken.
Een bak kost nieuw zo'n 3040 euro en een koppelomvormer 960 euro, dan zit je al op 4000 euro.
Losse onderdelen komen er dan denk ik ook nog bij, evenals arbeidsloon.
Tweedehands zijn ze waarschijnlijk iets goedkoper, maar de vraag is dan hoe lang die het vol houdt, en wie hem voor een leuk prijsje eronder schroeft.
De bak laten reviseren zou ook nog kunnen, afhankelijk van de schade maar daar heb ik geen ervaringen mee.
BMW zélf zal altijd gaan voor een nieuwe, die gaan nieteens meer kijken wat er mankeert, en of ze dat eventueel zouden kunnen repareren, tenzij het echt iets simpels is.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
- Posts: 313
- Joined: 17 Oct 2007 07:44
- Location: walcheren zld
- Age: 58
Re: Transmissie x5
jullie hebben het over bakken van gm.
waarom kost een bakrevesie van een gm dan maar 2000 en een koppelomvormer 500?
de ouwerwetse bakjes van gm doe ik zelf voor 800 aan onderdelen incl koppelomvormer.
maar wat is er stuk aan deze bak?
slippen? lawaai maken? ruw schakelen?
sckokkerig lopen bij 120km/u?
Bij een amerikaanse wagen worden de bakken iedere 50 000km ververst en een nieuw filter gemonteerd.
en het eerste wat ik aan een amerikaanse auto doe is er een externe grote olie koeler op monteren.
de levens duur van de atf word erg verkort als deze te heet word en dan praat ik over een 20 graden te warm.
word hij 40 graden te warm dan is de levensduur nog maar de helft.
ieder automaten specialist verkoopt temp stickers die de maximale temp van de bak aan geeft.
zie je dat de kleur temparatuur te hoog is geweest verversen en de koeling controleren.
waarom kost een bakrevesie van een gm dan maar 2000 en een koppelomvormer 500?
de ouwerwetse bakjes van gm doe ik zelf voor 800 aan onderdelen incl koppelomvormer.
maar wat is er stuk aan deze bak?
slippen? lawaai maken? ruw schakelen?
sckokkerig lopen bij 120km/u?
Bij een amerikaanse wagen worden de bakken iedere 50 000km ververst en een nieuw filter gemonteerd.
en het eerste wat ik aan een amerikaanse auto doe is er een externe grote olie koeler op monteren.
de levens duur van de atf word erg verkort als deze te heet word en dan praat ik over een 20 graden te warm.
word hij 40 graden te warm dan is de levensduur nog maar de helft.
ieder automaten specialist verkoopt temp stickers die de maximale temp van de bak aan geeft.
zie je dat de kleur temparatuur te hoog is geweest verversen en de koeling controleren.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Posts: 952
- Joined: 24 Apr 2008 10:19
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
- Location: Den Haag
- Age: 47
- Contact:
Re: Transmissie x5
Ik beschreef de officiele weg, de prijzen zijn nieuwprijzen en komen uit de onderdelen catalogus.
Tuurlijk, als je wat connecties hebt, en gezegend bent met 2 rechterhanden, kan het al voor de helft
Ik schreef al dat ik geen ervaringen heb met revisie, ook niet met de prijzen ervan, of iemand die ze uitvoerd.
Wellicht is dat financieel gezien een betere optie ipv nieuw.
Maar volgens mij zit er toch een grens aan? Als de bak al te ver heen is, is reviseren toch ook geen optie meer?
Tuurlijk, als je wat connecties hebt, en gezegend bent met 2 rechterhanden, kan het al voor de helft
Ik schreef al dat ik geen ervaringen heb met revisie, ook niet met de prijzen ervan, of iemand die ze uitvoerd.
Wellicht is dat financieel gezien een betere optie ipv nieuw.
Maar volgens mij zit er toch een grens aan? Als de bak al te ver heen is, is reviseren toch ook geen optie meer?
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Re: Transmissie x5
Revisie kost rond de 1500ex btw bij mn oude werk en uit en inbouwen vanaf 450ex btw.Uit en inbouwen ken ik ook voor je doen en de bak laten maken ken ik ook regelen.Zit een jaar garantie op je revisie.
Maar moet wel weten wat er aan de hand is
Maar moet wel weten wat er aan de hand is
Re: Transmissie x5
Ik heb dus een e39 met een GM bak, hoe vaak moet de olie vervangen worden ? en wie is daar goed in ? ik heb namelijk weinig vertrouwen in de dealers. kosten plaatje is ook gewaardeerd.
ik hoef dus geen omvormer, ik wil graag onderhoud zoals dat ook bij ZF gebeurd
Groet,
Coert
ik hoef dus geen omvormer, ik wil graag onderhoud zoals dat ook bij ZF gebeurd
Groet,
Coert
Re: Transmissie x5
Beste BMWers,
Ik heb een x5 4.4i (e53 286pk) uit 2001, helaas begint mijn automaat het te begeven is ook wel duidelijk als ik naar de km stand. Probeer al voor een lange tijd een revisie set te bemachtigen van de automaatbak maar kan het helaas maar neit vinden. heb verschillende revisie bedrijven benaderd maar die willen die sets niet losverkopen
verder heb ik het ook geprobeerd bij de BMW dealers maar die die verkopen geen revisie set los
.
ze verkopen alleen een hele nieuwe automaat bak (wat erg prijzig is natuurlijk koop ik een 2e handse x5 van hhaha) dus mijn vraag is of iemand een adresje kent waar je deze revisie set inclusief omvormeronderdelen kan kopen. en als het ook mogelijk is ook een richtprijs heeft.
Zou het erg waarderen want op een gegeven moment kan ik niet meer rijden met me schatje
Alvast bedankt
Mvg
Sam
Ik heb een x5 4.4i (e53 286pk) uit 2001, helaas begint mijn automaat het te begeven is ook wel duidelijk als ik naar de km stand. Probeer al voor een lange tijd een revisie set te bemachtigen van de automaatbak maar kan het helaas maar neit vinden. heb verschillende revisie bedrijven benaderd maar die willen die sets niet losverkopen
verder heb ik het ook geprobeerd bij de BMW dealers maar die die verkopen geen revisie set los
ze verkopen alleen een hele nieuwe automaat bak (wat erg prijzig is natuurlijk koop ik een 2e handse x5 van hhaha) dus mijn vraag is of iemand een adresje kent waar je deze revisie set inclusief omvormeronderdelen kan kopen. en als het ook mogelijk is ook een richtprijs heeft.
Zou het erg waarderen want op een gegeven moment kan ik niet meer rijden met me schatje
Alvast bedankt
Mvg
Sam
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Posts: 289
- Joined: 26 Jun 2005 11:29
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
- Location: Nuth
Re: Transmissie x5
Sam,
Zoek even op ZF. De bak van de 4.4i is van ZF en op geen manier te vergelijken met de GM bakken zoals hierboven beschreven. Alles is uit te halen via ZF zelf. Wat scheelt er aan de bak? Vaak doet een service bij ZF wonderen
Zoek even op ZF. De bak van de 4.4i is van ZF en op geen manier te vergelijken met de GM bakken zoals hierboven beschreven. Alles is uit te halen via ZF zelf. Wat scheelt er aan de bak? Vaak doet een service bij ZF wonderen
Fun is not a straight line
Re: Transmissie x5
Beste eric 328,
Dank je wel voor het zo snel reageren
, ohh dan ben ik zeker op de verkeerde plek oeps. Mijn automaat bonkt heel erg tijdens het schakelen en reageert ook niet meer zo snel. (hij heeft ook een km stand van 260.000 momenteel staan dus ik nam aan dat hij gewoon op was) thnx voor de tip
Mvg
Sam
Dank je wel voor het zo snel reageren
Mvg
Sam
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Posts: 289
- Joined: 26 Jun 2005 11:29
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
- Location: Nuth
Re: Transmissie x5
Sam,
Voor alle info kun je terecht bij Dhr Sagert. Hij is bij ZF in Dortmund verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. De man is een goudeerlijke encyclopedie die jou zeker verder kan helpen.
Zijn emailadres is;
carl-joerg.sagert@zf.com
gr
Voor alle info kun je terecht bij Dhr Sagert. Hij is bij ZF in Dortmund verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. De man is een goudeerlijke encyclopedie die jou zeker verder kan helpen.
Zijn emailadres is;
carl-joerg.sagert@zf.com
gr
Fun is not a straight line
Re: Transmissie x5
Beste bmwers
Ik heb vandaag een nieuwe bmw x5 e53 3.0d gekocht uit bouwjaar 2003.
Ik heb een test rit gemaakt en auto klinkt en rijd perfect.
Nu wil ik alleen weten of mijn bak nog goed is en hoelang die het ongeveer nog volhoud.
Auto heeft 278.000 gelopen en heb geen revisie gezien op de onderhoudsboekjes.
Ik lees hier op de forum dat die bakken niet heel sterk zijn.
Wat kan ik het beste doen?
Langs specialist gaan om bak te laten controleren en de motor?
En/of hoe controleer ik die olie van die bak?
Auto heb ik even doorgetrapt en opzicht schakelde hij vooral in sport stand best snel en soepel.
Of is het verstandigste gewoon rijden en afwachten...
Ik heb vandaag een nieuwe bmw x5 e53 3.0d gekocht uit bouwjaar 2003.
Ik heb een test rit gemaakt en auto klinkt en rijd perfect.
Nu wil ik alleen weten of mijn bak nog goed is en hoelang die het ongeveer nog volhoud.
Auto heeft 278.000 gelopen en heb geen revisie gezien op de onderhoudsboekjes.
Ik lees hier op de forum dat die bakken niet heel sterk zijn.
Wat kan ik het beste doen?
Langs specialist gaan om bak te laten controleren en de motor?
En/of hoe controleer ik die olie van die bak?
Auto heb ik even doorgetrapt en opzicht schakelde hij vooral in sport stand best snel en soepel.
Of is het verstandigste gewoon rijden en afwachten...
