na 1,5 jaar zoeken naar een ''goeie'' e36 coupe ( van 318 tot m3) kwam ik op de site van een BMW dealer in velhoven: T. Meulenbroek. en keek bij occasions. ik zag daar een e36 328i coupe individual staan met automaat. de automaat is wel een pre voor mij omdat ik elke dag in de file sta omdat ik er ook naar mijn werk mee rijd en zelf taxichauffeur ben en daarmee ook automaat rij.
hij had nog geen foto's staan maar wel de text.
dit stond o.a. in de advertentie:
Km stand: 117000! aantoonbaar met NAP
alle onderhoudsboekjes van 1995 tot 2009
van 1e eigenaar
gebruikt als auto voor erbij en altijd binnen gestaan.
instructieboekjes aanwezig en alles compleet
M- onderstel
Mica schwarz metallic (zeer zeldzame individual kleur)
individual 16 inch velgen
wit lederen bekleding ( in zeer goede staat)
nooit in gerookt
full options: automaat,cruise control, goed werkende airco, volledige boordcomputer, elecktrisch verstelbare lendensteun, schuif/kanteldak, elecktrische ramen voor+ achter, centrale deurvergrendeling op afstand, alarm, afneembare trekhaak
hartge sportuitlaat
m3 voorbumper + spiegels (elecktrisch en verwarmd)
prijs: 6500 euro
Dit zag er zeer aantrekkelijk uit en heb gelijk de dealer gebeld en gevraagd of ze fotos voor me hadden, het was toevallig precies op t goede moment want de auto kwam net van de poetser en er waren net fotos gemaakt. de fotos heeft hij om mij snel van dienst te zijn meteen naar mijn mail gestuurd en op de fotos zag het er goed uit.
dit zijn ze:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
ik ben de volgende dag gelijk naar veldhoven gegaan en de auto gezien.
hij zag er inderdaad uit alsof hij net uit de fabriek was gerold, in deze staat heb ik hem nog nooit gezien.
er zat alleen een plekje op de lak van ingebrand vogelpoep, dit kreeg de poetser er helaas niet uit maar voor de rest was de auto helemaal strak, geen 1 krasje of deukje!
ik heb met de verkoper gesproken en alles kwam heel vertrouwlijk over. De auto is van een bmw liefhebber geweest. na jarenlang in een e30 te hebben gereden heeft hij die in 1996 ingeruild en heeft een nieuwe bmw 328i coupe en een 318 touring gekocht bij T. Meulenbroek in veldhoven. de 318 gebruikte hij voor woon/werkverkeer en de 328 voor speciale gelegenheden en om af en toe na goed warmgereden te hebben even lekker mee te scheuren. hij hield blijkbaar wel van sportiviteit want hij heeft hem besteld met M-onderstel, heeft later een originele m3 voorbumper en originele m3 spiegels laten monteren. ook een hartge sportuitlaat t.w.v. van 1300 euro met een prachtig geluid is er onder gekomen. onlangs heeft deze man de 2 e36's bij T.meulenbroek ingeruild voor een nieuwe 3 serie.
na urenlang gepraat te hebben over de auto en z'n achtergrond want de man was al 20 jaar klant bij die dealer en een proefrit was de keus snel gemaakt.
wat een mooie auto! heb de auto meteen gekocht maar kon hem helaas niet meteen meenemen want de apk was net verlopen en er zat nog een beurt bij de prijs. ook was de linkerspiegel niet meer elecktronisch verstelbaar dus ook daar zou hij even naar kijken. 2 dagen later was de auto klaar met nieuwe apk, grote beurt en de spiegel was gerepareerd. heb hem meteen opgehaald.
ik rij nu een maand in de auto en heb er nog steeds even veel plezier van, wat een geweldige auto! heb hiervoor een ford fiesta 1.4 gehad uit 1990 dus dit is wel andere koek. ik rijd elke kilometer met plezier! het enige nadeel is het verbruik. dit wist ik van te voren maar ik rijd veel meer dan dat ik dacht dus mijn halve inkomen gaat op aan benzine. ik moet elke dag ongeveer 100 km rijden voor woon/werkverkeer.
ik ben van plan om er een g3 installatie in te bouwen, ben aan het kijken voor een goed systeem voor deze auto, wil zowiezo een sequentieel systeem voor minimale vermogensverlies, een tank op de plek van t reservewiel en de vulopening achter het benzinedeksel. ik weet nog niet wat een goed systeem is voor deze auto dus hoop ik met behulp van dit forum tot enige ervaringen met andere g3 gebruikers tot een goede oplossing te komen.
ook wil ik de auto nog enig aanpassen en hoop ook op goeie hulp en meningen van mensen van dit forum.
ik wil het volgende veranderen:
g3 installatie
19 inch DOTZ Mugello velgen.
Verlagen
m3 sideskirts, achterbumper en lijsten
dakspoiler
betere audio installatie
Ben maar gelijk begonnen en heb gisteren de velgen al gekocht en gemonteerd, ze staan op Dunlop 235/35/19 banden met ong. 2 mm profiel. Het past wel maar je achterbank+bak kan je maar beter niet gebruiken want dan komt de wielkast achter op de band. drempels moet je ook belachelijk langzaam nemen wil je hem niet raken en je band komt net tegen de zijkant van je wielkast aan bij volledig uitsturen Heb maar gelijk Vredestein Ultrac Sessenta 225/35/19 banden besteld uit duitsland. daar zijn ze veel goedkoper dan hier. heb 146 euro per stuk betaald en dat is inclusief verzendkosten naar Nederland. Ik krijg ze als het goed is aankomende donderdag binnen. ik ga vandaag mijn wielkasten ook ongeveer een centimeter laten uitrollen dan zouden de velgen moeten passen onder mijn auto. voor laat ik ook gelijk uitrollen want wil hem voor nog omlaag gooien en met standaard wielkasten gaat dat niet lukken ben ik bang. en oja ik heb vandaag de auto naar een goed aangeschreven poetser in purmerend gebracht en die heeft het plekje van de vogelpoep er helemaal af gekregen dus hij is nu helemaal vlek/deuk/krasloos.
foto's volgen snel!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW E36 328i coupe individual
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW E36 328i coupe individual
BMW E36 328i coupe individual
Last edited by TDF1989 on 25 Jan 2010 18:26, edited 4 times in total.
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Re: BMW E36 328i coupe individual
Welkom hier
mooi een leuk verhaal over de aanschaf van je bmw zier er goed uit als je eenmaal verslaafd bent kom je er slecht vanaf
een aantal tips
19" op een E36 is vrij groot (ik persoonlijk vind het te groot en vele met me ) 18" staat zeer goed onder een E36 maakt er een kloppend geheel van 255.35r18 achter en 225.40R18 voor staat super
voor ringen de beste kan je hier verkrijgen : http://www.hyperlight.nl vraag daar naar de Orion V2 echt super led techniek
hier http://www.bmwforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=55&t=4170 een paar fotos op mijn E46 op mijn E36M3 heb ik de oude techniek nog http://www.sebastiaanvanbaarsen.com/del ... index.html
en inderdaad Hartge uitlaat geeft zeer mooi geluid ik heb hem onder mijn M3 ook (Compleet Hartge)
kan je mij ook dat poets adres geven Purmerend is niet zo ver weg bij mij vandaan
mooi een leuk verhaal over de aanschaf van je bmw zier er goed uit als je eenmaal verslaafd bent kom je er slecht vanaf
een aantal tips
19" op een E36 is vrij groot (ik persoonlijk vind het te groot en vele met me ) 18" staat zeer goed onder een E36 maakt er een kloppend geheel van 255.35r18 achter en 225.40R18 voor staat super
voor ringen de beste kan je hier verkrijgen : http://www.hyperlight.nl vraag daar naar de Orion V2 echt super led techniek
hier http://www.bmwforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=55&t=4170 een paar fotos op mijn E46 op mijn E36M3 heb ik de oude techniek nog http://www.sebastiaanvanbaarsen.com/del ... index.html
en inderdaad Hartge uitlaat geeft zeer mooi geluid ik heb hem onder mijn M3 ook (Compleet Hartge)
kan je mij ook dat poets adres geven Purmerend is niet zo ver weg bij mij vandaan
-
- Neutraal
- Type Auto: bmw E36 325i track auto
Re: BMW E36 328i coupe individual
vet! aleen vind ik de automaat persoonlijk wat minder
maja tis maar wat je zelf wilt natuurlijk 

for speed, add lightness