BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
316 e 36 coupe meer vermogen?
Moderator: Moderator Team
316 e 36 coupe meer vermogen?
ik zoek al een tijdje naar hoe ik mijn bmw 316 wat kan opfokken, heb al heel wat rondgezocht en heb nog nniet echt zoveel gevonden waardoor ik hem meer vermogen kan geven,
als ik er een ganse nieuwe uitlaat zou ondersteken met sportkatalysator zou dit mij wel wat meer vermogen geven klopt dit ?
en hebben jullie nog andere ideen hoe ik er meer vermoeen uit krijg?
als ik er een ganse nieuwe uitlaat zou ondersteken met sportkatalysator zou dit mij wel wat meer vermogen geven klopt dit ?
en hebben jullie nog andere ideen hoe ik er meer vermoeen uit krijg?
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Re: 316 e 36 coupe meer vermogen?
Beste,
Welkom hier
Vat het niet gelijk verkeerd op, maar had dan een 325i ofzo gekocht, die heeft standaard al bijna 100 PK meer die je niet uit een 316i geperst krijgt.
Ik heb zelf ook maar een 316i, dus het is niet denigrerend bedoeld.
Om een beetje winst te behalen ben je meer geld kwijt, dan dat je vermogen wint.
Losse ingrepen zoals chippen, uitlaat, luchtfilter enz levert bijna niets meer op dan een paar PK. ik neem aan dat je dat niet echt voor ogen hebt....
Wie voor een dubbeltje geboren is, wordt nooit een kwartje, of anders gezegd: Een 1.6 wordt nooit een 2.5 zeg maar.
laatste mogelijkheid met veel tijd, geld, en handigheid is om er een ander blok in te hangen, alleen komen er dan weer een zooi andere aanpassingen bij kijken zoals remmen enz.
Dus, deal with it, of koop wat anders als het je echt om het vermogen gaat.
Welkom hier
Vat het niet gelijk verkeerd op, maar had dan een 325i ofzo gekocht, die heeft standaard al bijna 100 PK meer die je niet uit een 316i geperst krijgt.
Ik heb zelf ook maar een 316i, dus het is niet denigrerend bedoeld.
Om een beetje winst te behalen ben je meer geld kwijt, dan dat je vermogen wint.
Losse ingrepen zoals chippen, uitlaat, luchtfilter enz levert bijna niets meer op dan een paar PK. ik neem aan dat je dat niet echt voor ogen hebt....
Wie voor een dubbeltje geboren is, wordt nooit een kwartje, of anders gezegd: Een 1.6 wordt nooit een 2.5 zeg maar.
laatste mogelijkheid met veel tijd, geld, en handigheid is om er een ander blok in te hangen, alleen komen er dan weer een zooi andere aanpassingen bij kijken zoals remmen enz.
Dus, deal with it, of koop wat anders als het je echt om het vermogen gaat.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Of je doet zoals mij en swapt er een 2.5i 24v motor in van een 525i (of 325i)..
Ik heb zelf een 318i automaat die origineel 115PKtjes had, nog slomer dan een 316i die handgeschakeld was..
Nu ligt er een 525i motor in (M50B25) en hij gaat als een speer met zijn 200PK'tjes onder de kap + er komt volgende maand een Turbokitje op dan is het pas echt feest met me 318tje..

Ik heb zelf een 318i automaat die origineel 115PKtjes had, nog slomer dan een 316i die handgeschakeld was..
Nu ligt er een 525i motor in (M50B25) en hij gaat als een speer met zijn 200PK'tjes onder de kap + er komt volgende maand een Turbokitje op dan is het pas echt feest met me 318tje..
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Een 316i is op zich wel te tunen ik heb ooit ene gezien met een brok power meer maar dat kost wat.
Swapen is ook een optie alleen hou wel rekening met keuren wat meestal ook kosten met zich mee brengt net als ellende om te keuren.
318iS is dan wel weer een optie om erin te gooien zonder keuren dan heb je om te beginnen alweer 140pk.
Sportkat doet wel iets maar die kan je beter gebruiken icm andere tuning wilt die echt het effent geven
Swapen is ook een optie alleen hou wel rekening met keuren wat meestal ook kosten met zich mee brengt net als ellende om te keuren.
318iS is dan wel weer een optie om erin te gooien zonder keuren dan heb je om te beginnen alweer 140pk.
Sportkat doet wel iets maar die kan je beter gebruiken icm andere tuning wilt die echt het effent geven
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
supercharger erin stoppen. kost je een x 750 a 1000 euries heb je al 150 pktjz
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Denk dat je die bedragen maal 3 kunt doen 
Fun is not a straight line
kijk maar marktplaats / speurders / ebay - trefwoord: supercharger
edit: sorry bedoel 1000 a 1200
edit: sorry bedoel 1000 a 1200
-
eric-328
- 2e Versnelling
- Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Allen voor een simpele eaton ja.. Vriend van mij heeft een kompressor op zijn 330i, kosten 6500,- Naast de compressor heb je een ander uitlaatsysteem (flow), motormanagement, koppeling, remmen etc nodig...
Fun is not a straight line
ja klopt, maar zoals gezegd, zoveel meer komt er niet uit een 316 dus zou hem inruilen klein btje geld bijleggen niet al te veel en dan gewoon een 6 cilinder halen.
eric-328 wrote:Allen voor een simpele eaton ja.. Vriend van mij heeft een kompressor op zijn 330i, kosten 6500,- Naast de compressor heb je een ander uitlaatsysteem (flow), motormanagement, koppeling, remmen etc nodig...
Zou kiezen voor ook een compressor mits jezelf handig ben en wat wil knutselen!
Heb er zelf een van een MB 200 of 230 inliggen. Ding koste mij € 350,- toen en rest van het hobbywerk heb ik maar niet geteld!
Helemaal een nieuwe alleen wat beschadigingen....boeie!!
Zo goedkoop mogelijk zo hard mogelijk rijden gaat meestal niet samen ..maar ik neem aan dat je dat al wist 
Inderdaad wat hier al gezegd is ga dan voor een 318is of de 6cil vanaf de 323i ...maar die brengen weer meer kosten met zich mee.....net als zo'n mp turbo/charger
Inderdaad wat hier al gezegd is ga dan voor een 318is of de 6cil vanaf de 323i ...maar die brengen weer meer kosten met zich mee.....net als zo'n mp turbo/charger
ik zou een bmw nooit opvoeren gewoon orgineel houden
ik heb een 318 rijd super lekker als je power wil koop dan een m3 o m5 gelijk helemaal klaar
ik heb een 318 rijd super lekker als je power wil koop dan een m3 o m5 gelijk helemaal klaar
Listen to Kimbo