Ik ben Dave en ben sinds 4 jaar woonachtig in oost-Brabant (en nog steeds snap ik niet waar de 'd' in Brander vandaan komt..) op zo'n 30 minuten (met inachtneming van maximum snelheden) van Duitsland. In het verleden heb in een E46 320 uit 2002 (lease auto) gehad en dat vond ik een erg fijne en complete auto. Later heb ik nog gereden in een Audi A3 (1.8) en momenteel rijd in in een Peugeot 207 1.6 welke toch nog zo'n 120 pk's uit zo'n motorblokje weet te persen. Ik werk in de ICT als software architect voor een bedrijf dat oplossingen (platformen) schrijf voor financiele instanties (zoals banken en verzekerings maatschappijen).
Voordat ik min of meer gratis auto's van de baas kreeg, heb ik met allerlei soorten auto's gereden. Van een Renault Twingo tot een Opel Manta B2 (110PK uit een 2 liter blok) en tegenwoordig vooral bekend van New Kids. En voordat ik mijn (auto) rijbewijs had heb ik nog op brommers (Puch Maxi) en Scooters (Puch Thunderbold en Puch NRG). Dat was in de periode 1993 - 1998 en toen heb ik ook menig brommertje opgevoerd en begrenzers ingebouwd. Vooral de Puch's scooters hadden voor het afstellen van de lichtbundel een mooie opening waarin ik een tuimer schakelaartje kon plaatsen. De schakelaartje werd met teflonspray zwart gespoten zodat je echt heel erg goed moest gaan kijken om hem te zien. Met je vinger kon je de schakelaar naar 'binnen' duwen waardoor de brommer niet meer harder ging dan 60-65 km/u. Als je eerst met 100+ voorbij een politie auto flitst is het niet geloofwaardig als je brommer vervolgens op de rollenbank netjes 45 gaat. Met een aangepaste paperclip kon je het schakelaartje weer terug 'trekken' zodat de begrenzer zijn werk niet meer deed.
Nadat ik geslaagd was voor mijn rijbewijs (hoera!) en op het gemeentehuis mijn roze papiertje had opgehaald (dezelfde dag, niet zoals tegenwoordig met stevige bijbetaling de volgende dag) ben ik de volgende dag direct een auto gaan komen. Een Peugeot 205 GTI. Een auto waarvan ik 6 heerlijke uurtjes van heb mogen genieten. Nee ik heb niet de motor opgeblazen en ook heb ik heb niet tegen een boom geparkeerd. Ik reed netjes op een voorrangsweg toen iemand met volle snelheid geen voorrang verleende en vol de zijdeur ramde en een automobilist achter mij er bovenop (kon niet meer remmen). Dat autootje kosten toen 1500 gulden en werd door de verzekering total loss verklaard. De eerste persoon welke mij een auto kado heeft gedaan was mijn werkgever in 2002 en dus begon weer het sparen voor een volgende auto. Dat werd een Golf 2 GTI. Alleen omdat ook een hoop vrienden van mij in golfjes (zowel Golf 1 als 2) rondreden ben ik op zoek gegaan naar iets minder gangbaars. En zo kwam ik uit bij de Opel Manta B2 uit 1988 (het jaar waarin Nederland wel kampioen werd). Ik heb zeker 4 jaar in de Manta rond gereden en heb toch een traantje moeten wegpikken toen hij niet meer door de APK kwam. Was geen verrassing want als de passagier iets te hard zou stampen, dan had waarschijnlijk de vloer eruit gelegen.. De opvolger was een Opel Kadett GSi (model E) en 1,5 jaar later een Renault Twingo welke ik gratis kon overnemen van een vriend die net de lotto had gewonnen. Ik vroeg nog of ik zij lot mocht overnemen, maar ik moest het toch echt doen met de Twingo. Een paar maanden nadat ik de Twingo had kreeg ik mijn eerste lease auto.
Mijn bijnaam RaceSmurf kreeg ik al op jonge leeftijd toen ik naar school moest fietsen met vrienden en zij mij nooit konden c.q. wilden bijhouden en nog steeds ben ik met 33 jaar dol op tekenfilms zoals Looney Tunes, Duck Tales, Snorkels en uiteraard de smurfen.. Ook korte strips (zoals Dirk Jan, Eugene, FC Knudde, etc) kan ik erg waarderen.
Mijn baas heeft naast een Lexus LS460, ook een Audi R8 (V8 versie) en met die laatste zijn we al enkele keren naar het Circuit van Zolder geweest. Voor 180 euro kun je daar vanaf 13:00 tot 18:00 rondjes gaan rijden. Zandvoort en Assen zijn met 20 euro per 20 minuten een stuk duurder en tevens ook verder weg.
En nu kan ik natuurlijk wel 'braaf' met mijn 207 over het circuit gaan rijden, wat ik al een keer heb gedaan in Weeze (Vliegveld). Daar werden na afloop ook enkele drag races gedaan. En als je denkt dat een 207 het moet opnemen tegen een Seat Ibiza of Renault Clio dan heb je het mis. Wat kwam er naast mij te staan. Een Mercedes AMG en op het moment dat ik van twee naar drie ging was de Mercedes al klaar..
Omdat ik vooral het driften erg leuk vind wil ik ook een auto aanschaffen welke daarvoor geschikt is en dus is mijn oog gevallen op een BMW M3 (3.0) uit 1993. Ook mag ik van de garage eigenaar op zaterdag in de garage met mijn auto aan de gang. Nadat ik enkele catalogi had aangeschaft volgen mij de termen om het hoofd. Natuurlijk kan ik de meeste termen welke achterhalen via Google, maar meestal kom je dan uit op de omschrijving van de fabrikant en mis je dus de ervaringen van anderen.
Wat betreft motorsport terminologie ben ik een echte noob, dus ik hoop dat jullie watgeduld met mij hebben.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Laat ik mij eerst even voorstellen
Moderator: Moderator Team
Laat ik mij eerst even voorstellen
Last edited by RaceSmurf on 27 Jul 2010 14:40, edited 1 time in total.
Re: Laat ik mij eerst even voorstellen
Leuk zo'n automatische reactie, alleen jammer dat bij mij alle linkjes het niet doen..BF Robot wrote:Hallo RaceSmurf!
Van harte welkom hier op BMWForum.nl, Het forum voor BMW liefhebbers!
Om een Avatar of Onderschrift in te stellen kijk je in het onderwerp Avatar en Signature/Onderschrift instellen of als je wilt weten hoe je een foto plaatst lees dan even het onderwerp foto's plaatsen!
Verder kan je hier de regels lezen van dit forum en als je wat wilt verkopen lees dan deze(#1n) regel even door.
Veel plezier op BMWForum.nl!
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Leuk verhaal, welkom. Kan het waarderen. Draggen met een 207 tegen een AMG, spannend.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
- Website Beheerder
- Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
idd, zal het gelijk aanpassen en welkom hier!RaceSmurf wrote:Leuk zo'n automatische reactie, alleen jammer dat bij mij alle linkjes het niet doen..BF Robot wrote:Hallo RaceSmurf!
Van harte welkom hier op BMWForum.nl, Het forum voor BMW liefhebbers!
Om een Avatar of Onderschrift in te stellen kijk je in het onderwerp Avatar en Signature/Onderschrift instellen of als je wilt weten hoe je een foto plaatst lees dan even het onderwerp foto's plaatsen!
Verder kan je hier de regels lezen van dit forum en als je wat wilt verkopen lees dan deze(#1n) regel even door.
Veel plezier op BMWForum.nl!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
[ external image ]