BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Knopjes stuurbediening blijven hangen

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
dabanli
Neutraal

Knopjes stuurbediening blijven hangen

Post by dabanli »

Dag allemaal,

De knopjes aan de rechterkant van mn stuur die zijn lastig in te drukken en blijven vervolgens hangen. Ze komen na verloop van tijd wel weer terug. De knoppen aan de linkerzijde zijn nog soepel. Een voorbeeld van het stuur heb ik in de bijlage opgenomen.

Mijn vraag nu:
Hoe kan ik deze knopjes aan de rechterzijde van het stuur weer soepel krijgen? Moet ik het element losmaken of kan ik er zelfs een bepaalde olie in doen?

Ik heb in de DIY wel voor andere sturen gezien dat deze losgeschroeft kunnen worden bij andere stuur-typen. Ik heb helaas geen schroefopeningen aan de achterzijde van het stuur (kunnen ontwaren) om deze los te kunnen schroeven. Ik hoop niet dat eerst de airbag losmoet omdat de schroeven onder het airbag-element zitten.

Graag jullie adviezen...
Attachments
Voorbeeld van het stuur in mn E90
Voorbeeld van het stuur in mn E90
Stuur E90.JPG (11.14 KiB) Viewed 4114 times

RaceSmurf
Neutraal
Type Auto: E36 M3.0

Re: Knopjes stuurbediening blijven hangen

Post by RaceSmurf »

Knopjes op sturen welke moeilijk zijn in te drukken en vervolgens blijven hangen komt meestal door vuil.

Je kunt het beste een spuitbus "3M Electronic Cleaner Spray" gebruiken. Deze spray is op alcohol basis en laat geen residu achter. Indien je een compressor bij de hand hebt, dan kun je ook een burst lucht ertussen spuiten. Als de knoppen weer los zijn, spuit de spray dan rondom elke knop.

Op deze manier maak ik vaak afstandbedieningen schoon, dus grote kans dat het ook met je stuur werkt. Olie (zoals MD-40) is meestal geen goed idee. Olie (ook uit een spuitbus) is een vloeistof, en de vloeistof moet ergens heen.

Olie is ook een isolator (veel transformators worden tegenwoordig in een bak met olie gezet. Omdat olie een betere isolator is dan lucht, kan met hogere stromen door de transformator sturen. De olie kan in het ergste geval dus zelfs een isolerende laag tussen de contacten vormen. Probeer dus eerst een elektronica spray omdat deze verdampen.
Locked

Return to “Archief”