BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Dashboard storing?

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
glasya
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i

Dashboard storing?

Post by glasya »

Hay,

Gisteravond had ik opeens een dashboard die last scheen te hebben van een soort slecht contactje.
Er gingen drie rode lampjes branden (handrem / remmen / onbekende) en alle vier de meters vielen terug naar hun startpunt, dit gebeurde tot 3x toe maar het duurde slechts een fractie van een seconde.

Is dit een bekend probleem? en is dit inderdaad zoals ik zelf vermoed een slecht contactje ergens?
Het is een E36 316i uit 1994
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Dashboard storing?

Post by D@NNY »

Schroef m er even uit als je er last van blijft houden, aan de achterzijde zitten 2 grote stekkers, vaak ligt het daaraan.
Foto achterzijde instrumentenpaneel ergens halverwege in dit topic: http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=2879
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Bekend probleem idd komt bij zo ongeveer elke E36 voor.
Weet even niet hoe het ding heeft maar het is 1 of andere weerstand die de boel verziekt
Resultaat of met handigheid los halen en nieuwe erin solderen of een andere teller erin
Stekkers nakijken kan natuurlijk altijd wel even het is een kleine moeite en kost niks
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
glasya
1e Versnelling

Post by glasya »

Hoe krijg ik die onderste plaat (onder het stuur))los dan, ik heb drie schroeven losgedraaid, en de rechterkant zit daardoor al los, maar aan de linkerkant (bij de deur zeg maar) zit hij nog vast, daar zie ik echter geen schroef zitten.

Of ben ik verkeerd bezig en moet ik ergens anders schroeven om de teller los te krijgen / de kabels te kunnen bekijken?
BMW E36 316i Coupé

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Je zit te laag...
Onder in de bovenrand, ter hoogte van je richting aanwijzer-lampjes, en vlak voor het plexiglas raam zitten torx schroefjes, deze los draaien en de gehele teller module naar je toe kantelen. stekkers loshalen en de gehele module door je stuurwiel heen naar je toe halen als hij er helemaal uit moet.

Op de foto staan de 2 schroeven die je moet losdraaien:

[ external image ]
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
glasya
1e Versnelling

Post by glasya »

Heb helaas geen inbus die daar inpast, ik heb een maat 2.5 en een maat 3, moet 1 daar tussenin hebben :nou:
BMW E36 316i Coupé

Topic Author
glasya
1e Versnelling

Post by glasya »

Sorry voor de bump, maar ik kan nergens een foto/beschrijving vinden van de weerstand die ik moet vervangen.
iemand die mij hiermee kan helpen?
BMW E36 316i Coupé

Tummy
Neutraal

Post by Tummy »

ik heb dit probleem ook.. soms een paar 100 km geen last van, en dan weer wel

valt opeens weg, en soms komt het een paar seconde terug, of met 'tikjes' en bij de motor opnieuw starten werkt het soms weer even (klopt dit???)

bij mij vallen ALLE meters terug naar hun startpunt..

ik vind dit echt zwaar storend en komt steeds vaker voor..
gebruikte vannacht als nood maar even de tom tom voor de snelheid ivm flitspalen hier.

dus iemand die weet hoe dit op te lossen is.. :(
scheelt ons misschien een ritje naar de dealer.

Basbmw
Neutraal
Type Auto: e36 325 cabrio

Post by Basbmw »

Had deze storing ook, net even de accu losgekoppeld. Nu is de storing weg. Vraag is natuurlijk voor hoe lang..

rush
Neutraal

Post by rush »

Goedemorgen,

Het gehele dashboard van mijn BMW 320 i coupé JJ-DD-73 is uitgevallen, er staat alleen nog maar pppppp op het schermpje.
Het dashboard alle meters, lampjes vielen wel vaker uit, maar dat herstelde zich tijdens de rit :roll:
Ben benieuwd waar dat pppp voor staat voordat ik de boel ga openen.
Voor de rest een prima auto, zit hier 10 km van de Duitse grens, laatst even uitgeprobeerd hoe snel deze oude dame nog kan, boven de 200 zijn er hele vreemde geluiden te horen, maar snel mee gekapt :lol:
Groeten
Jaap

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by pegro »

Basbmw wrote:Had deze storing ook, net even de accu losgekoppeld. Nu is de storing weg. Vraag is natuurlijk voor hoe lang..
Mij werd gezegd ""het is een massa problem" accupool- schoongemaakt en bijkomend, de klem 5 minuten los.....
Maandenlang was het vervolgens goed.....vorige maand begint het weer......
DE vraag is of het bv motoruitval tot gevolg kan hebben...
en wie weet wat er eigenlijk gebeurt voor/tijdens de uitval van die meters? :arrow:
Locked

Return to “Archief”