BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

steptronic

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
frans120d
Neutraal
Type Auto: 120d

steptronic

Post by frans120d »

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen.

Ik ben Frans en heb sinds april een 120d aut. van 2006 met nu 53950 km op de teller. Deze auto is geimporteerd uit Dortmund. Tot nu toe een geweldige auto, maar vandaag deed zich iets vreemds voor. Met een gangetje van 120km op de A50 plotseling een harde bonk en kort inhouden van de auto. Alsof ik iets aanreed.( iets groots als hond of ree bv.) Ik reet niet op de cruisecontrole maar wel strak 120kmp/u. Net bekomen van de schrik 2 min. later nog een keer, BONK!! En weer kort maar hevig inhouden. Affijn toch op mijn werk aangekomen, zij het nogal humeurig! Ik heb het vermoeden dat het de bak is. Dus ik op de terugweg er alles aan gedaan die bak eens even flink aan de tand te voelen. Op automaat/sportstand/zelf schakelen, maar de bak werkte voorbeeldig! Heeft iemand een idee wat dat geweest kan zijn? En iemand ook zo'n ervaring?

Groet Frans 120D High executive aut.

G-J e39 530D
Neutraal
Type Auto: e39 530Da

Re: steptronic

Post by G-J e39 530D »

vaag probleem..
Mischien eens laten uitlezen?
mischien wel een koppeling probleem?
of een sensor, aangezien er tegenwoordig lekker veel electronica in onze auto's zit...

Topic Author
frans120d
Neutraal
Type Auto: 120d

Post by frans120d »

Bedankt voor je reactie G-J. Laten uitlezen is een goed idee. Vandaag eens een flink stuk gereden, pakweg 150 km over snelweg/landweg/stad maar niks vreemds meer gemerkt. Ik heb gelukkig nog tot april volgend jaar garantie. En nou maar hopen dat hij het snel begeeft, of nooit meer! Ik meld me weer als ik morgen bij nobracars geweest ben.

Garage vroeg 65 eurie voor het uitlezen! Ik zeg dan wacht ik het nog wel even af. Er heeft zich niks vreemds meer voor gedaan in de versnellingsbak.

Erik120D
Neutraal
Type Auto: 120D High Executive

Post by Erik120D »

hallo frans,

hoe is dit verder afgelopen ? probleem verholpen ?

Erik,
Post Reply

Return to “1 Series”