BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

X1 voor een weekendje

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
franquore
Neutraal
Type Auto: 320D E91

X1 voor een weekendje

Post by franquore »

Dit weekend een verjaardagscadeautje geregeld voor m'n pa......

[ external image ]

nouja, voor een weekendje dan. Reed best lekker. Was een 1.8I. Tjah niets spannends, maar reed toch wel lekker.

[ external image ]

Eigenlijk had ik niet eens het gevoel dat ik in een nieuwe BMW reed. Het dashboard voelde erg vertrouwd als bmw 3 rijder. Eigenlijk ook wel weer best saai dan weer.

Veder is de X1 lekker geveerd, goede wegligging. Wel dacht ik te merken dat er bij goed gasgeven nogal wat software aan het rekenen was om een goede verdeling te maken tussen vermogen geven en uitstoot te verminderen. Kortom, af en toe heel licht een soort hapering. Dat klink nou ook weer erg zwaar een hapering, maar je het voelde wel een beetje zenuwachtig aan.

Een minpuntje vond ik de grote spiegels. Neemt naar mijn mening best wat zicht weg. Verder vond ik de startknop in een rare hoek weggemoffeld.

Maar over het algemeen, lekker auto en nog best ruim!

Ik stapte daarna overigens weer met volle tevredenheid in m'n 'oudje' de 320D!

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: X1 voor een weekendje

Post by nicolay »

Niet helemaal mijn ding zo'n X1, maar leuk deze recensie. Wat je schrijft over het merkbare rekenen van de software herken ik ook als ik in de nieuwste BMW's rijd. Ik vind het nog altijd onprettig en heb grote voorkeur voor een mechanischer gevoel in het pedaal, maar misschien als je er langer mee rijdt dat het wel went.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
franquore
Neutraal
Type Auto: 320D E91

Re: X1 voor een weekendje

Post by franquore »

Ik moet zeggen dat ik met net zo (of nog beter, met meer) plezier weer in m'n e91 320D stapte. Dan merk je pas hoe snel je aan gadgets went en aan dieselpowerrrrrrrrrrr.

De X1 was redelijk kaal, ik miste gelijk de xenon met bochtenverlichting, panoramadak, stoelverwarming, Hifi Logic 7, navi pro..... maargoed als bmw rijder voel je je wel gelijk thuis in zo'n X1.

Zojuist een uitnodiging op de deurmat gevallen voor de nieuwe X3. Ben benieuwd wat dat wordt....
Post Reply

Return to “Algemeen”