BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Vragen/ Tips aanschaf bmw
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: Nog zoekende
Vragen/ Tips aanschaf bmw
Hallo,
Ben dus opzoek naar een bmw touring. Liefst vanaf 2005. maar een mooie e 46 is ook nooit weg.
Wat zijn nou sterke benzine motoren en welke types moet ik juis niet naar kijken.
Ook hoe is het met de automaat versies. enz. heb nu een 325 gezien uit 2005 (e91) maar die heeft al 170dkm op de teller.
Wat kunnen die blokken nou aan van bmw kwa km stand...??
Ben dus opzoek naar een bmw touring. Liefst vanaf 2005. maar een mooie e 46 is ook nooit weg.
Wat zijn nou sterke benzine motoren en welke types moet ik juis niet naar kijken.
Ook hoe is het met de automaat versies. enz. heb nu een 325 gezien uit 2005 (e91) maar die heeft al 170dkm op de teller.
Wat kunnen die blokken nou aan van bmw kwa km stand...??
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Re: Vragen/ Tips aanschaf bmw
Al 170.000 km..??? dan issie net ingereden
Minder is natuurlijk fijner, maar die stand hoeft geen beletsel te zijn.
Liever 2 ton aan snelweg km, dan 1 ton aan stadsverkeer en korte ritjes.
Mits het onderhoud en de omgang ermee goed is geweest, zijn bijna alle BMW motoren oersterk.
Zeker de 6-cilinders. Kan makkelijk nog een ton bij, als het niet meer is.

Liever 2 ton aan snelweg km, dan 1 ton aan stadsverkeer en korte ritjes.
Mits het onderhoud en de omgang ermee goed is geweest, zijn bijna alle BMW motoren oersterk.
Zeker de 6-cilinders. Kan makkelijk nog een ton bij, als het niet meer is.

BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Belangrijker is denk ik waarvoor ga je de auto gebruiken, hoeveel kilometers wil je gaan rijden, hoeveel funfactor moet er inzitten, wat wil je eraan uitgeven etc.
Deel dat eens met ons zodat wij gericht een antwoord kunnen geven op je vraag, want iedereen kan hier wel een auto roepen maar daar helpen wij jou niet mee!
Je zegt touring, maar dat kan dus ook een E39 zijn in mijn optiek, etc.
Wij horen het wel!
Deel dat eens met ons zodat wij gericht een antwoord kunnen geven op je vraag, want iedereen kan hier wel een auto roepen maar daar helpen wij jou niet mee!
Je zegt touring, maar dat kan dus ook een E39 zijn in mijn optiek, etc.
Wij horen het wel!
-
- Neutraal
Nou wil ongeveer +- 17.000 uitgeven aan de auto denk richting de 3 serie. Ik rij maar 15 a 20.000 perjaar dus.
moet wel benzine zijn. Wat zijn goede motoren en ben zelfs aan het overwegen om voor een automaat te gaan.
En wat zijn nog verantwoorde km standen weet niet precies hoelang zo'n blok meegaat. Vroeg was het bij een 2 liter 2 ton. weet niet wat het nu is.
moet wel benzine zijn. Wat zijn goede motoren en ben zelfs aan het overwegen om voor een automaat te gaan.
En wat zijn nog verantwoorde km standen weet niet precies hoelang zo'n blok meegaat. Vroeg was het bij een 2 liter 2 ton. weet niet wat het nu is.
Ik denk dat je nog verbaasd zal staan hoeveel een blok kan hebben. Voorwaarde is wel dat je TLC toepast (Tender, Love and Care) Ik ken Mazda MX-5 modellen met een 1.6 motor die 4 ton gelopen hebben en nog steeds sportief te bereiden zijn door hun eigenaars. Dat gaat dus ook op voor de BMW bij goede zorg denk ik dat je met 2 ton pas op de helft zit van wat hij kan!
En dan voor je bedrag, dan moet je in de 3 kalsse zeker met een laatste model kunnen slagen, alhoewel in ook een 330D touring ken die voor 16.000 weg kan bij een kennis van mij, en dan heb je een echt monster want wat een trekkracht komt er uit zo'n diesel! Maarja de wegenbelasting is dan wel wat hoger dan die van een benzine, echter de brandstofkosten weer wat lager. Het is dus maar net wat je wilt!
En dan voor je bedrag, dan moet je in de 3 kalsse zeker met een laatste model kunnen slagen, alhoewel in ook een 330D touring ken die voor 16.000 weg kan bij een kennis van mij, en dan heb je een echt monster want wat een trekkracht komt er uit zo'n diesel! Maarja de wegenbelasting is dan wel wat hoger dan die van een benzine, echter de brandstofkosten weer wat lager. Het is dus maar net wat je wilt!
-
- Neutraal
Diesel is me gewoon te duur. Rij ook teweing ervoor.
ja ben al goed aan het zoeken. Voorkeur zwart en sportief.!!
ja ben al goed aan het zoeken. Voorkeur zwart en sportief.!!
-
- Neutraal
Zijn er dingen waar ik op moet letten. Zie namelijk ook versies met i drive.
-
- Neutraal
Niemand verdere tips of problemen bij bepaalde motertypes en dingen waar ik echt op moet letten.????
Turbo - en is deze dan al vervangen (bij normaal verkeerd gebruik rond de 160k)
Uitlaatlekkage - even de flexibele pijp vervangen en je bent ineens 800 euro verder
Automaat - ATF al eens vervangen BMW stopt er longlife olie in maar ervaring geeft dat er iedere 50k deze het best vervangen kan worden (volgens dealer € 1000,-
)
Uitlaatlekkage - even de flexibele pijp vervangen en je bent ineens 800 euro verder
Automaat - ATF al eens vervangen BMW stopt er longlife olie in maar ervaring geeft dat er iedere 50k deze het best vervangen kan worden (volgens dealer € 1000,-

-
- 2e Versnelling
1000 euro om automaatbak olie te verversen?
die is nieuw voor me,leg eens uit.
voor dat geld kan je m bijna laten reviseren
die is nieuw voor me,leg eens uit.
voor dat geld kan je m bijna laten reviseren
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Ja dat is ook waarom ik het niet heb laten uitvoeren door de dealer.
Ik ga lekker zelf Castrol ATF aanschaffen (te zien op foto's ZF) en het hier bij de "doe het zelf garage" aan de slag mee!
Ik ga lekker zelf Castrol ATF aanschaffen (te zien op foto's ZF) en het hier bij de "doe het zelf garage" aan de slag mee!
Sorry,
Ik heb twee dingen door elkaar gehaald, het vervangen van de ATF zou op een kleine € 375,- komen.
Mijn standkachel is defect en die kwam op een kleine € 1000,- uit.
Ik heb twee dingen door elkaar gehaald, het vervangen van de ATF zou op een kleine € 375,- komen.
Mijn standkachel is defect en die kwam op een kleine € 1000,- uit.