BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

slijtage wiellager E91

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
franquore
Neutraal
Type Auto: 320D E91

slijtage wiellager E91

Post by franquore »

Ik vermoed dat de wiellagers niet goed meer zijn. bij een exacte snelheid van 25km/u hoor je een bepaald rolgeluid.

De teller staat nu op 124.000km en ik vind dit al best snel.
Voordat ik deze E91 kocht heb ik nog verschillende andere e91's gereden en bij twee hoorde ik ook al slijtage aan de lagers. De KMstand van die bmw's stonden ook om de nabij 120.000.

Meerdere mensen met deze ervaringen?

Volgende week gaat de BMW overigens naar de garage voor een oliebeurt en wordt er gelijk naar gekeken. Net als......IEIEIEIE het gekraak van de voorveren weer.... :x

328iHIOB
1e Versnelling

Re: slijtage wiellager E91

Post by 328iHIOB »

Het gekraak IEIEIEIE zullen wel stabilisator rubbers zijn.

Meestal hoor je wiellager bij wat hogere snelheden erger worden.

Topic Author
franquore
Neutraal

Post by franquore »

IEIEIEIE was een kwestie van opschuren vertelden ze me in de garage. Bij sommige een paar keer, bij andere snel verholpen.

Het geluid bij 25km/u wordt woensdag bekeken. Wellicht kan het ook gecupte banden zijn?

Houd jullie op de hoogte!

323tii
Neutraal
Type Auto: 323ti

Post by 323tii »

IEIEIE kan ook je aanslagrubbers van je schokbrekers zijn. Mocht het inderdaad niet je stabi-rubbers zijn ( zijn inmiddels aangepaste versies van verkrijgbaar bij de dealer.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Ik denk ook dat het niet je wiellagers zijn, maar je banden. Als een wiellager kapot is, is dit niet op 1 snelheid te merken maar wordt het erger naarmate je harder gaat rijden.

Het gepiep/gekraak kunnen 2 dingen zijn
Stabilisatorstang rubbers
Aanslagrubbers in je schokbrekers

Dit is opzich vrij makkelijk te controleren. Werk zelf bij een dealer en heb dit al vaak meegemaakt. Voor de aanslagrubbers moeten de veerpoten er vanonder en nieuwe (gemodificeerde) aanslagrubbers gemonteerd worden. (dit volgens een maatregel in het "problemensysteem" van BMW. Er zijn 2 klachten bekend voor dit geluid, en dat zijn de bovengenoemde dingen.

Ze komen er dus vast uit!

Topic Author
franquore
Neutraal

Post by franquore »

uiteindelijk waren het de banden. Volgens de dealer normaal voor de runflat banden.
Locked

Return to “Archief”