BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

START STOPSYSTEEM BMW LEVENSGEVAARLIJK

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
hans de man
Neutraal
Type Auto: 1181

START STOPSYSTEEM BMW LEVENSGEVAARLIJK

Post by hans de man »

Beste mensen,

ik ben vandaag speciaal lid geworden van het forum om jullie te waarschuwen voor het startstop systeem.

Gisteravond was ik met mijn 118i op weg naar huis toen ter hoogte van Giesendam plotseling het start/stopsysteem spontaan werd geactiveerd waardoor de motor afsloeg.
Ik zat op de linkerbaan en werd tijdens mijn poging de vluchtstrook te bereiken bijna verpletterd door een aanstormende vrachtauto. dat ik het nog kan navertellen mag een wonder heten. Toen ik na 5 minuten enigszins was bijgekomen trapte ik de koppeling in en ....ja hoor hij startte weer gewoon

ik ben totaal verbijsterd dat dit zomaar kan gebeuren met deze (overigens fantastische) auto en heb ook direct BMW Nederland op de hoogte gebracht.

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen maar zet in godsnaam dat idiote systeem uit tijdens het rijden

vriendelijke groeten

Hans de Man
Zuidwolde dr

328iHIOB
1e Versnelling

Re: START STOPSYSTEEM BMW LEVENSGEVAARLIJK

Post by 328iHIOB »

Hey Hans,

Dat is een raar geval houd ons maar op de hoogte.

Groetjes

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Ai ai, ja, niet helemaal uit te sluiten met al die elektronica.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
hans de man
Neutraal
Type Auto: 1181

Post by hans de man »

Dag allemaal.

nog even een update.
Dit verhaal had nog een staartje. Aangezien BMW de klacht in eerste instantie niet heel serieus nam heb ik het verhaal maar naar de krant gestuurd. dagblad van het noorden heeft er een artikel over geschreven. Inmiddels zijn ze bij BMW heel serieus met de zaak bezig. Daar ben ik heel blij om want eerst zoiets meemaken en daarna niet serieus genomen worden daar word je natuurlijk niet vrolijk van. Ook mensen van BMW Nederland hebben de auto bekeken. Waarschijnlijk ligt een probleem met de brandstof pomp hier aan ten grondslag. Het lijkt erop dat daardoor de motor is afgeslagen en op de een of andere manier het start stop systeem 'dacht' dat de auto al stil stond. Het startstop systeem was sowieso niet erg stabiel want soms moest je de handrem gebruiken om het systeem in werking te stellen. Ook dit was voor BMW een volstrekt onbekend fenomeen.

Of het lek ooit boven water komt is maar de vraag. Al met al een heel zeldzaam verschijnsel. Als er nog belangrijke
zaken naar voren komen horen jullie het nog.

groeten Hans

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Heel goed dat je het via de krant hebt gespeeld, ik hou daar altijd wel van. Eigen schuld dikke bult voor BMW, moet je het maar ineens goed doen. Keep us posted!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Reflxxx
Neutraal
Type Auto: E36

Post by Reflxxx »

Heb het ook op mijn nieuwe auto, vind het helemaal niks. Zet het altijd uit

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Post by WdePundert »

Goed dat je ons op de hoogte stelt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, maar een gewaarschuwd mens...
Overigens zet ik het ook meestal uit.
Verba volant, scripta manent.
Post Reply

Return to “Algemeen”