BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

slecht lopende motor(320i) houd soms erg in!

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
frank63
Neutraal
Type Auto: BMW e36 320i 1993

slecht lopende motor(320i) houd soms erg in!

Post by frank63 »

Hallo, ik Frank en heb een BMW e36 met een 320i motor van 1993 en in het begin, wanneer het een beetje koud begint te worden (herfst) begint ie af te slaan bij het stoplicht, wanneer de meter net uit het blauwe gedeelte is.
Okë dat is eerst heel even, maar nu wordt dit steeds erger en heb ik stilgestaan met een auto die niet vooruit wilde, anwb erbij en accu even eraf gehaald, dus resetten van de computer.
Ik dacht zelf eerst, de bougies, nieuwe erin en bobines doorgemeten en één plek verplaats, ook heb ik de lambda sonde vervangen en nu de inlaat sensor, stationairklep schoongemaakt plus een scheurtje in slang ontdekt, gemaakt.
Heb ook de kachelslangen kort gesloten omdat ik telkens koelvloeistof bij moet vullen en uit wil sluiten dat de koppakking
lek is, maar deze blijft nu goed op peil.
Benzinepomp nagekeken/schoongemaakt, maar werkt goed plus het benzinefilter vervangen(erg moeilijk bij dit model).
Bij het starten, wat ie vroeger zo goed deed, moet ik echt flink gas geven anders slaat ie niet aan, eenmaal lopen doet ie het
redelijk met weg één hobbel, onderweg wilt ie bij het stoplicht moeilijk doen en ben bang dat ik niet wegkom.
Ook heb ik olie in de inlaat gezien, door de carterontluchter en de sensor was vol olie.
Heeft iemand een idee waar ik het nu zoeken moet?

Topic Author
frank63
Neutraal
Type Auto: BMW e36 320i 1993

Re: slecht lopende motor(320i) houd soms erg in!

Post by frank63 »

Hallo BF Robot, bedankt voor de verwelkoming en ik hoop dat iets meer te weten kan komen en zal alles ook vertellen om anderen te helpen.

Retard
Neutraal
Type Auto: e39 540iT

Post by Retard »

waarom dit soort vragen in een voorstel topic.
lijkt mij dat je dat in een ander gedeelte doet van het forum.

Ps welkom hier :)

dublover
Neutraal
Type Auto: bmw 318 1997

Post by dublover »

ja stel je even voor :ja:
Listen to Kimbo
Post Reply

Return to “Stel je even voor”