BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

ABS, snelheids-, en verbruikmeter uitgevallen

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
boudehen
Neutraal
Type Auto: bmw 530D Touring

ABS, snelheids-, en verbruikmeter uitgevallen

Post by boudehen »

Toen ik van morgen mijn BMW (530D Touring uit 2000) startte en wegreed zag ik dat er iets merkwaardigs aan de hand was. Op het dashboard bleef het controlelampje voor de ABS branden (dus kennelijk uitgeschakeld), mijn snelheidsmeter blijft op nul staan net als de verbruiksmeter.
Het lijkt me een rare combinatie maar drie van dit soort storingen tegelijkertijd zullen dan toch wat met elkaar te maken hebben.
Ik heb alle betrokken zekeringen gecontroleerd maar die zijn in orde. Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn ?
Alvast bij voorbaat mijn dank.

pmagistra
Neutraal
Type Auto: BMW530D

Re: ABS, snelheids-, en verbruikmeter uitgevallen

Post by pmagistra »

Plaats mijn reactie hierbij. Heb mogelijk hetzelfde, ABS valt uit om te beginnen, krijg allerlei andere foutmeldingen en als je doorgaat valt ook je display uit, je navigatiescherm, en tot slot kapt alle electra er mee en moet de wegenwacht er aan te pas komen om je te helpen met starten. Gek genoeg bij een kleine starthulp van de ANWB gaat hij weer laden en kan soms weer een maand goed rijden tot hij weer uitvalt. Rij nu met een starthulp rond.

el chiko
Neutraal
Type Auto: 530D

Re: ABS, snelheids-, en verbruikmeter uitgevallen

Post by el chiko »

Heb zelf zo een probleem gehad. oplossing bij mij was reparatie van ABS elektronica.

http://www.verotronics.nl/ heeft het ding gerepareerd. afspraak maken zij schroeven uit en weer in. met een uurtje weer rijden met werkende meters. zij repareren ook het pixel probleem als je wil. wel aangeven dat je een combinatie wil maken.

O ja. het is geen garage maar een elektronica reparatie bedrijf wat veel dashboards repareert. En fors goedkoper is als de dealer :D .
Locked

Return to “Archief”