Klusje te doen, de deurgreep aan de achterdeur van mij E39 touring is afgebroken. Ik heb inmiddels een nieuwe deurgreep in de juiste kleur. Ik ben ook in staat geweest het panel aan de binnenkant netjes open te krijgen, maar nu moet de oude deurgreep er nog uit. De deurgreep wordt op zijn plaats gehouden door een clip aan de onderkant van de handgreep aan de binnenzijde van de deur. Ik lees op internet dat ik deze clip 2,5 cm richting de bestuurderskant moet verschuiven (als ik het goed begrijp). Het schuiven van deze clip wordt tegengehouden door een plastic vierkantje dat verschuiven voorkomt. Ik kan er niet goed bij en kan het niet verschuiven. Iemand ervaring hiermee? Hoe moet ik de deurgreep er uit krijgen?
Thx, Frank
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E39 touring deurgreep achterdeur aan buitenzijde afgebroken
Moderator: Moderator Team
Re: E39 touring deurgreep achterdeur aan buitenzijde afgebro
hallo Frank,
Buiten handgreep van linker of rechter achterportier uitbouwen/vervangen.
Haal de afsluitpluggen uit, plak wel de omgeving af om beschadiging te voorkomen.
Monteer aan het einde van de montage wel nieuwe pluggen!!
Snijd de schuimband in de omgeving met een stanleymesje af, ( in het gat van de uitgenomen plug ).
geleid een schroevendraaier onder de borglip, en wip dezeborglip van de vergrendelingsplaat over de borgnok.
Druk met een kleine schroevendraaier 0,4 x 2mm. de vergrendelingsplaat met de opgelichte borglip naar voren, en neem beide schroevendraaiers weg
Wip de buitenhandgreep aan de onderzijde los en trek hem schuin naar benden toe weg.
** pas wel goed op dat u niets beschadigd aan de lak, tape anders de omgeving af, maak wel eerst de lak stof vrij en schoon!!
Voor de montage:
Zoals u de buitenhandgreep heeft verwijderd, monteert u deze weer!
Geleid de schroevendraaier 0,4 x 2 mm. in de vergrendelingsplaat, en trek deze naar achteren, tot de borglip hoorbaar inklikt.
Voer een functie test uit met een geopend portier!!
Zorgt u er wel voor dat u de deur in geopende stand uitprobeert en druk de vergrendelplaat net zoals hij in geslotenstand staat, de lip van het slot ingedrukt, dit kunt u doen met een schroevendraaier tegen de lip te drukken, u ziet nu het slot sluiten, en druk de lip geheel in tot deze niet verder wil, doe dit overigens niet met teveel kracht, want dat is echt niet nodig, doe ook het slot afsluiten zoals u de auto afsluit, enkel voor een controle.
Als alles nu goed werkt, kunt u de deur weer geheel afmonterenen bent u klaar met het vervangen van de buitenhandgreep.
succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Buiten handgreep van linker of rechter achterportier uitbouwen/vervangen.
Haal de afsluitpluggen uit, plak wel de omgeving af om beschadiging te voorkomen.
Monteer aan het einde van de montage wel nieuwe pluggen!!
Snijd de schuimband in de omgeving met een stanleymesje af, ( in het gat van de uitgenomen plug ).
geleid een schroevendraaier onder de borglip, en wip dezeborglip van de vergrendelingsplaat over de borgnok.
Druk met een kleine schroevendraaier 0,4 x 2mm. de vergrendelingsplaat met de opgelichte borglip naar voren, en neem beide schroevendraaiers weg
Wip de buitenhandgreep aan de onderzijde los en trek hem schuin naar benden toe weg.
** pas wel goed op dat u niets beschadigd aan de lak, tape anders de omgeving af, maak wel eerst de lak stof vrij en schoon!!
Voor de montage:
Zoals u de buitenhandgreep heeft verwijderd, monteert u deze weer!
Geleid de schroevendraaier 0,4 x 2 mm. in de vergrendelingsplaat, en trek deze naar achteren, tot de borglip hoorbaar inklikt.
Voer een functie test uit met een geopend portier!!
Zorgt u er wel voor dat u de deur in geopende stand uitprobeert en druk de vergrendelplaat net zoals hij in geslotenstand staat, de lip van het slot ingedrukt, dit kunt u doen met een schroevendraaier tegen de lip te drukken, u ziet nu het slot sluiten, en druk de lip geheel in tot deze niet verder wil, doe dit overigens niet met teveel kracht, want dat is echt niet nodig, doe ook het slot afsluiten zoals u de auto afsluit, enkel voor een controle.
Als alles nu goed werkt, kunt u de deur weer geheel afmonterenen bent u klaar met het vervangen van de buitenhandgreep.
succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad,
Dank je voor je reactie. Ik ga er mee aan de slag dit weekend!
gr,
frank
Dank je voor je reactie. Ik ga er mee aan de slag dit weekend!
gr,
frank
hallo beste Frank,
Pas wel op voor het kunststof, dit kan na een tijdje uitharden en afbreken als je daar teveel kracht op uitoefent.
Je treft lekker weer van het weekend!
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Pas wel op voor het kunststof, dit kan na een tijdje uitharden en afbreken als je daar teveel kracht op uitoefent.
Je treft lekker weer van het weekend!
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Hoi Ad, ik ben er vanavond al mee aan de slag gegaan. Het is gelukt.
Ik moest wel weer even het panel aan de binnenkant van de deur af halen om wat beter zicht te krijgen. Toen was het zo voor elkaar. Leuk om het zelf op te lossen op deze manier. Dank voor je advies.
gr,
frank
Ik moest wel weer even het panel aan de binnenkant van de deur af halen om wat beter zicht te krijgen. Toen was het zo voor elkaar. Leuk om het zelf op te lossen op deze manier. Dank voor je advies.
gr,
frank
hallo beste Frank,
Geen dank hoor, dat is erg graag gedaan.
Ik ben blij dat het gelukt is.
Prettig weekend.
met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank hoor, dat is erg graag gedaan.
Ik ben blij dat het gelukt is.
Prettig weekend.
met vriendelijke groet,
Ad