BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

530D Accu loopt leeg na een nachtje

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Lifestyledition
Neutraal
Type Auto: 530D

530D Accu loopt leeg na een nachtje

Post by Lifestyledition »

Hallo allemaal,

Ben sinds twee weken eigenaar van een 530D van bouwjaar 2002 Lifestyle edition. Sinds een week loopt mijn accu leeg na een nachtje.

Vorige week zondag is het alarm uit het niets afgegeaan (oorzaak bleek dat de accu spanning te laag was geworden). Met startkabels kom je heel end. De volgende dag was het weer raak.'s Ochtends wilde mijn auto weer niet starten, dus heb ik de dealer maar gebeld. Na een half uurtje stond er een X5 die mijn auto op kon starten. Voor de zekerheid ben ik meegereden naar de dealer om een lektest uit te laten voeren.
Na drie kwartier wachten bleek dat er 0.02 A lekstroom was gedetecteerd. 0.08A was toegestaan, dus geen probleem volgens de dealer.
Dus starten en rijden naar mijn werk. 's avonds stapte ik in mijn auto en reed ik zo weer weg. voor de zekerheid heb ik diezelfde avond aan de acculader gedaan, maar de volgende ochtend bleek mijn accu weer leeg te zijn :(

Startkabels er bij en na een kwartier liep hij weer. Weer terug naar de dealer. De monteur merkte op dat de kachel onregelmatig blies, dus 99% kans dat de kachel weerstand (egel) stuk is. Dus dezelfde dag maar een egel gekocht en er in gezet.
Maar de volgende ochtend was de accu gewoon weer leeg. De accu is net drie maanden oud en is zelfs positief uit de accu test gekomen. Om dit voor mezelf te bevestigen heb ik zelfs een andere accu in de auto gezet, maar deze was ook de volgende dag leeg.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en hun ervaringen met mij willen delen??

Ter info.
- Accu loopt ook leeg bij niet in geschakelde alarm
- P lampje van de steptronic blijft de hele nacht branden (deze zou volgens mij uit moeten gaan)
- Originele telefoon is ontkoppeld

Graag hoor ik jullie reacties..

Bij voorbaat dank

joepie007
Neutraal
Type Auto: E39

Re: 530D Accu loopt leeg na een nachtje

Post by joepie007 »

Ik kan je helaas niet helpen aan een oplossing, maar ik kan je wel vertellen dat ik zelf het gevoel had dat mijn 'P' lampje van de automaat ook bleef branden. Auto op slot en dat lampje blijft maar branden.

Bij mij gaat hij blijkbaar na een kwartier of zo wel uit. Druk je een keer op de achterklep openen knop (kan natuurlijk niet omdat hij op slot zit), dan brandt hij ook weer. Uiteraard ook zodra je de auto weer ontgrendeld.

Misschien dat hij bij jou ook wel gewoon uit gaat, maar dat het niet opvalt.

Henk
Neutraal
Type Auto: E39 530D

Post by Henk »

Hej toeval mischien maar mijn 530d heeft sinds kort ook z,n accu leeg (ik dacht al vorst) ben nog niet op onderzoek geweest dacht zelf aan een zwakke accu,ik zal s avonds eens kijken of er nog iets blijft branden ff,,

Had het ook met m,n vorige 730i maar de anwb vertelde mij dat er veel elektronica op deze autos zit o.a alarm en door de best hevige vorst trekt de accu snel leeg.

succes in ieder geval.

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hall Henk en Joepie,

Laat de motor en het contact uitstaan, ook de binnen lichtjes dienen uit te zijn, precies zoals de auto voor de nacht word neer gezet!

Maak de - pool eens los, zet nu een multimeter tussen de pool van de accu en de accupool.
Kijk nu eens hoeveen ampere er word weggetrokken.
Laat een tweede persoon eens een voor een een zekering er uithalen en weer terug plaatsen, en kijk of er iets verandert in het verbruik, ga zo de hele riedel aan zekeringen af, en laat de hulp een aantekening maken welke zekeringen, die verbruik hebben.

Dit is de beste manier van zoeken!
Zo weet je direct welke groepen en verbruikers de oorzaak kunnen zijn!

Meten is weten!

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

540iS2
Neutraal

Post by 540iS2 »

Dit heb ik van de winter ook gehad, en bleek de kachelweerstand te zijn. Hierdoor bleef bij contact uit de ventilatie zachtjes draaien. :lol:

De ene keer wel, de andere keer niet, was nog een hele zoektocht bij een volle e39.
Audi S2 Coupe -- BMW 540iA Touring -- Mercedes E300 (500E body)

memo1973
Neutraal
Type Auto: e39

Post by memo1973 »

ik heb het ook gehad met mijn auto het ligt aan je kachelweerstand is niet zo duur als je die veravangt probleem opgelocht heb het bij de dealer in debenter gedaan ik denk met alles was ik nog geen 100 euro kwijt dus dat is het je probleem

bemarjan
1e Versnelling
Type Auto: bmw e12 528 1976

Post by bemarjan »

Startkabels er bij en na een kwartier liep hij weer. Weer terug naar de dealer. De monteur merkte op dat de kachel onregelmatig blies, dus 99% kans dat de kachel weerstand (egel) stuk is. Dus dezelfde dag maar een egel gekocht en er in gezet.
is dus al vervangen bij Lyfestyle edition

ik sluit me aan bij Ad even doormeten..

kom je bij een zekering die veel trekt.. kan je in dat systeem dieper gaan graven..

0.2A en dan in 1 nacht je accu leeg(bmw heeft flinke) dat is heeeeel onwaarschijnlijk... daar is wel wat meer voor nodig..

gr Arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]

Kerim
1e Versnelling
Type Auto: E81 116i 2011

Post by Kerim »

Ze mogen tot 0.08A ruststroom hebben. Alarm enz. Heb je toevallig niet de standkachel ingesteld? Hebben ze op de massa gemeten met een amperetang? of op een pluskabel, miss net de verkeerde plusdraad te pakken.

Bij de E39 had je al dat de auto's nog even actief blijven voordat de auto in de slaapstand gaat. Dat duurt 16 min dus, pas na die tijd kan je pas de ruststroom meten. Maar zelfs bij kleine activeringen, zoals opentrekken van een deur. Gaat de auto weer uit slaapmodus. Slaap modus is makkelijk te herkennen aan het P lampje dat uit gaat. Bij nieuwere types aande start/stop knop waar het lampje van uit is.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”