Ben sinds twee weken eigenaar van een 530D van bouwjaar 2002 Lifestyle edition. Sinds een week loopt mijn accu leeg na een nachtje.
Vorige week zondag is het alarm uit het niets afgegeaan (oorzaak bleek dat de accu spanning te laag was geworden). Met startkabels kom je heel end. De volgende dag was het weer raak.'s Ochtends wilde mijn auto weer niet starten, dus heb ik de dealer maar gebeld. Na een half uurtje stond er een X5 die mijn auto op kon starten. Voor de zekerheid ben ik meegereden naar de dealer om een lektest uit te laten voeren.
Na drie kwartier wachten bleek dat er 0.02 A lekstroom was gedetecteerd. 0.08A was toegestaan, dus geen probleem volgens de dealer.
Dus starten en rijden naar mijn werk. 's avonds stapte ik in mijn auto en reed ik zo weer weg. voor de zekerheid heb ik diezelfde avond aan de acculader gedaan, maar de volgende ochtend bleek mijn accu weer leeg te zijn
Startkabels er bij en na een kwartier liep hij weer. Weer terug naar de dealer. De monteur merkte op dat de kachel onregelmatig blies, dus 99% kans dat de kachel weerstand (egel) stuk is. Dus dezelfde dag maar een egel gekocht en er in gezet.
Maar de volgende ochtend was de accu gewoon weer leeg. De accu is net drie maanden oud en is zelfs positief uit de accu test gekomen. Om dit voor mezelf te bevestigen heb ik zelfs een andere accu in de auto gezet, maar deze was ook de volgende dag leeg.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen en hun ervaringen met mij willen delen??
Ter info.
- Accu loopt ook leeg bij niet in geschakelde alarm
- P lampje van de steptronic blijft de hele nacht branden (deze zou volgens mij uit moeten gaan)
- Originele telefoon is ontkoppeld
Graag hoor ik jullie reacties..
Bij voorbaat dank