BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

740 I met slecht lopende motor HELP

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
mrdento
Neutraal
Type Auto: BMW 740 I EXE E38

740 I met slecht lopende motor HELP

Post by mrdento »

Goede middag,

Wie weet raad om het volgende probleem op te lossen :
BMW 740 I exe, E 38, M60, Bj1995, 250.000k.
Auto start warm en koud zonder problemen.
Motor loopt echter erg onregelmatig, geen trekkracht, en niet meer dan 2500 toeren.
Nieuwe bougies, nieuw brandstoffilter. Problemen blijven. Naar mate de luchttemperatuur toeneemt, neemt ook het probleem toe.
Aan de OBD2 tester gehangen : code P0177, en code P0203 komen naar boven. Eerste betekend fuel composition sensor circuit Range/Performance storing. Ik kan het nergens terug vinden wat deze storing precies inhoud. Zou het de sensor kunnen zijn die de luchttemp. van de inlaatlucht meet, net onder het gasklephuis ? Dat zou ook verklaren waarom met warme buitenlucht het probleem toeneemt.
De luchtmassameter is los getrokken geweest, dan helemaal slechte loop, dus m.i. werkt LMM wel naar behoren, komt ook niet als storing bij de OBD2 naar boven.
De P0203 storing, injector cilinder 3 malfunctie,zal wellicht schoon moeten worden gemaakt.

Weet iemand raad met dit probleem ? Kent iemand een BMW techneut in de regio midden Nederland die ik zou kunnen raadplegen ?

Ik lees graag jullie reactie, alvast bedankt,

F.J.
Locked

Return to “Archief”