BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

e36 320i loopt slecht

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
barry82
Neutraal
Type Auto: e36 320i

e36 320i loopt slecht

Post by barry82 »

Hallo,

Zoals jullie kunnen lezen in het voorstel topic rij ik sinds zaterdag me eerste bmw.

maar sinds maandag heb ik een probleem met het lopen en verbruik van de auto.

hij loopt niet goed stationair toerental schommelt tussen de 100 en 1500 toeren.

als ik dan weg wil rijden dan is het net als ik wat gas geef of die in houd en dan in eens wel weer ff wil en dan weer niet.

het verbruik is als de auto zo slecht loopt ook erg hoog 80 km op een kwart tank en dan rij ik echt rustig ook zie je dan de verbruik meter tussen de 15 en 20 staan als ik 80 of 120 rij.

heb zelf al het gasklephuis schoon gemaakt en lucht massa meter vervangen meer helaas heeft dat niets geholpen.

ook heb ik gekeken of ik een lek had in de slangen van het luchtfilter huis maar deze zijn goed.

waar zou ik nog naar kunnen kijken? en waar zit de stappenmotor die kan ik zo ook niet vinden :oops:

alvast bedankt

groetjes barry

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: e36 320i loopt slecht

Post by D@NNY »

Vul even als zoekterm op het forum stappenmotor in, er zijn diverse lijntjes over geweest incl. foto's.
Heb even geen tijd, anders had ik het voor je opgezocht.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
barry82
Neutraal

Post by barry82 »

misschien doe ik iets niet goed maar kan niet echt iets vinden als ik op stappenmotor zoek. het trouwens alleen als die warm is dat die zo slecht loopt

Topic Author
barry82
Neutraal

Post by barry82 »

stappenmotor gevonden en er onderweg gehaalt deze was erg zwart aan de binnen kant heb hem schoon gemaakt met remreiniger en hem terug gezet maar er is neits veranderd wat me wel op viel is dat als ik eht slangetje van de carterontluchting van de kleppendeksel los haal dat die wel goed stationair loopt maar nog niet zo als het hoort lijkt wel of die hem verzuipt

xifiz
Neutraal

Post by xifiz »

Hallo,
Ik zou eens naar je lambdasonde gaan kijken, had hetzelfde probleem met mijn vorige bmw en nu weer met deze.
Als hij koud is rijd hij goed maar zodra hij warm is en je geeft gas gaat hij stotteren en inderdaad alsof hij teveel benzine krijgt.
Ook mijn verbruik liep de spuigaten uit, met een tank van 80 ltr reed in net 400km mee.

Mvg,
Ryan
Locked

Return to “Archief”