BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

RUNFLAT Vervangen voor gewoon

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
veltrop
Neutraal
Type Auto: BMW X5 HE

RUNFLAT Vervangen voor gewoon

Post by veltrop »

Hallo lezers,
Ben al 125000km in het bezit van een X5 3.0 d 2008 en zeer tevreden (E70)
Met mijn winterwielen maat 255/50/19 runflat verbruik ik bij 120km 9.5 liter op 100 km
De zomer wielen maat voor 275/40/20 - achter 315/35/20 runflat model nr. 214 10.8 liter op 100 km
Mijn vraag: Als ik de zomerbanden vervang voor gewone banden b.v. Good Year F1,
hoe gedraagt de auto zich dan:zoekerig???
Runflat is duur,meer verbruik,minder comfort,sneller slijten.
De prijs schilt de helft in aanschaf,en met de verdienste koop ik graag een reservewiel/thuiskomer van 200 euro
Graag zien ik jullie ervaringen tegemoet,
Bertram

the joker
Neutraal
Type Auto: E36 318ti compact

Re: RUNFLAT Vervangen voor gewoon

Post by the joker »

goeiendag

mijn mening is dat je beter runflat kunt blijven rijden ik weet niet of je dure velgen rijdt maar als je dat doet zou ik persoonlijk runflat blijven rijden uit bescherming voor me velgen. want banden zijn altijd goedkoper dan velgen ;)

mvg the joker
hey,ho,let's go

guido27
Neutraal
Type Auto: 645 ci Cabrio

Re: RUNFLAT Vervangen voor gewoon

Post by guido27 »

Hey Bertram,

Zelf heb ik mijn runflat banden onder mijn 645 ci cabrio er na 5000 km al onderuit gegooid. De rijconfort is met die banden ver te zoeken en ze maken veel meer lawaai. Bovendien als je er op rijdt als ze lek zijn kun je de band vrijwel zeker weggooien ondanks dat ze runflat zijn. Inderdaad daalt het verbruik ook zonder runflats.

Enige minpunt is dat BMW wel rekening heeft gehouden met de draagkracht van de runflats bij het onderwerp van de velgen. Ik heb al een keer een achtervelg moeten vervangen omdat deze een scheurtje had (en nee ik heb geen stoprand gepakt). Deze is veroorzaakt door het op de snelweg door een kuil te rijden. Met runflats komt er meer gewicht en kracht op de velg.

Grtz,

Guido
Locked

Return to “Archief”