BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tikken klepstoters bij warme motor

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
peterboskamp
Neutraal
Type Auto: E60 523i 2006

Tikken klepstoters bij warme motor

Post by peterboskamp »

Hallo BMW vrienden.
Ik heb een E60 523ia van 2006 bij warme motor hoor ik de klepstoters behoorlijk tikken met gas geven.
Ben bij een BMW dealer geweest om dit te beoordelen die zijden dat dit normaal is bij deze motoren.
Is bij jullie hierover iets bekend??

GR Peter

Emile_E36
Neutraal
Type Auto: E39 523i ('97)

Re: Tikken klepstoters bij warme motor

Post by Emile_E36 »

Ik weet dat het ook voorkomt bij de motoren van Mercedes. Kort gezegd heeft het te maken met het gebrek aan voldoende bovensmering. Dit ontstaat vooral als er met de wagen bijna alleen maar (korte) stukken in de stad gemaakt worden. Meestal is het bij de MB's weg wanneer er een aantal lange stukken op de grote weg zijn gereden.

Er is ook een speciale motorolie (of een aditief) voor te verkrijgen om dit probleem te verhelpen (zonder steeds de grote weg op te moeten), maar ben even de naam kwijt.
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”