BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Banden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Banden

Post by Mike »

Ik ben bijna toe aan 4 nieuwe banden kan iemand mij helpen,

er zitten nu Michelin Primacy's onder, als ik deze opzoek staat er ook (BMW) achter, moet dit er perse onder dan?

of weten jullie nog andere opties?

het is voor een 530i

PS: hij trilt nu heel licht tot niet, en soms wel en soms niet, bij het remmen, kunnen de banden hier de oorzaak van zijn?

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Banden

Post by MAd »

Hallo beste Mike,

Welk merk banden je onder je auto wilt monteren dat maak ja altijd zelf nog wel uit.
De keuze die je maakt is ook voor jezelf, ik zou eens kijken voor een set banden die toch goed zijn, en ook prijstechnisch goed zijn.

Google anders eens "de goedkoopste autobanden"

Zo vind je vaak de goedkoopste adressen en toch een A merk band en voor vaak een leuke prijs!

Gewoon even kijken dus.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Post by Mike »

Bedankt voor je reactie Ad,

Ik heb wel al gegoogled en dan kom ik voor die banden op 145 p/st
Van een andere kreeg ik een bericht met banden voor 115 p st alleen van het
merk fulda maar dat zegt mij niets

Michelin ken k natuurlijk wel maar welke merken verder ook goed zijn weet ik niet
En ze moeten natuurlijk ook lekker rijden want k rijd elke dag 140km

Groetjes Mike

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo beste Mike,

In de buurt van welke stad woon je, misschien dat ik je dan kan helpen.

Ik ga altijd bij ons in de omgeving voor banden, die is best redelijk met de banden.

Wat ik ook wel eens doe, ga eens naar de site van "autobanden@ Delti.com "
Je kan daar de banden bestellen, best tegen redelijke prijzen, enkel je dient de banden bij een garagebedrijf te laten monteren, je kan op post code zoeken bij welke garage je terecht kan, en let goed op de monbtage prijzen, hier zit een groot verschil in de montage prijzen, dus let goed op.
Ik heb een adresje in Bergen op Zoom ( Zuid - West Brabant ) dan worden ze gemonteerd voor 12,50 per band, wel licht metalen velgen, want daar zit ook verschil in in prijs! Pas dus even goed op.

De banden komen vaak met DPD mee, en deze bezorgd de banden thuis.

Goede banden:
De A merken:

Michelin
Toyo
Bridgestone
Goodyear
Pirelli
Continental ( vaak de duurste )

Ja, nu kan ik wel andere merken gaan noemen, maar daar ben ik zelf niet eens tevreden over!
Ik heb wel eens Barum geprobeerd, op aanraden van de bandenboer, ik heb deze een dag later er onderuit laten halen.
Hij zei dat dit een beregoede band was, ik vond het niks.
Zo zijn er nog een aantal.
Maar daar ben ik van terug gekomen.

Wat je ook nog kan doen, kijk eens op Marktplaats, en koop een complete set met velgen erbij, en let dan wel goed op de aantal mm's van het profiel.

Ik kocht pas geleden een mooie setje velgen met hele mooie Michelins, bijna 7 mm profiel, mooie lichtmetalen BMW velgen.
Daar kan ik weer jaren mee verder.
Ik heb de velgen netjes schoon gemaakt aan de binnen en buitenzijde, en heb deze set opnieuw laten ballanceren.
Ik kocht deze 4 mooie velgen en haast nieuwe banden voor slechts 225,00 euro, en dat is goedkoop, en dat moet je net treffen! Het was dus geen jonge knul waar ik deze set van kcht, niet dat dit iets wil zeggen, maar vaak als er geen stoeprandschade aan de velgen is, dan zijn ze ook niet krom.
Anders even monteren en even mee rijden, dan weet je het vaak snel genoeg

Ik heb je wat ideetjes aan de hand gedaan, dus even goed bekijken wat je gaat doen, je kan dus best aardig wat kosten besparen, als je dat wilt.
Ik heb wel een aantal weken zitten zoeken hoor, en het loont vaak wel.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”