BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Sanchos
Neutraal
Type Auto: Geen

Even voorstellen

Post by Sanchos »

Goededag,

Ik ben Alberto, Ik ben 23 en kom uit Almere.
Ik rijd op dit moment al 5 jaar in een 20 jaar oude 60pk sterke peugeot 106 (student heeft het niet breed ;)) Na 5 jaar en 75.000 km trouwe dienst zit ik nu te kijken voor een van A naar b auto (werk woon verkeer) De peugeot gaat denk ik nog een halfjaar mee want er zit ondertussen al 260.000 op te teller, dus ben ik ondertussen aan het sparen voor een E46 op gas. Waarom nu een BMW op gas? beetje degelijk toeren zonder duur te rijden, ik rijd namelijk heel veel en vind de meeste sedans of lelijk of niet degelijk. Hatchbacks zijn leuk maar ik zoek iets chiquers ;).
Ik ben zelf lid van wat peugeot forums, en rij zelf ook circuit met een andere 106.

Dus ik meld me aan op een BMW forum om te kijken wat kan en niet kan :).

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Re: Even voorstellen

Post by bimmer »

Welkom op het forum. Ik heb in een ver verleden ook nog eens een 106-je gehad, die van mij was helaas niet zo betrouwbaar als de jouwe. :lol: (na veel ergernis en reparatie's, is hij ergens op de sloop verdwenen)

Ik denk dat er een wereld voor je open gaat als bmw-rijder. En gas wordt steeds populairder bij bmw-rijders. In duitsland rijden er ook steeds meer op LPG.

Topic Author
Sanchos
Neutraal

Post by Sanchos »

Ja, je kan goed pech hebben ;), die van mij had in het begin 2 kapotte aandrijfassen en een lekke koppakking. Ik heb een haynes werkplaatshandboek gekocht, alles gefixt en de motor een kleine revisie gegeven (distru/multiriem/spanrol/koppakking/kleppen inslijpen enz enz enz)

Ik moet nog kijken wat ik ga doen qua aanschaf, ik hoop een mystic blue te vinden, want dat is persoonlijk de mooiste kleur ;)

Vanaf welke km stand is het niet meer waard? peugeot blokjes gaan maar tot max 2 ton mee, en als je zuinig erop zelfs 3, hoe zit dit met bmw? Ik hoor hier en daar, ah joh, gaan makkelijk 4 ton mee. Dus kan ik er een met een blok met 2 ton erop kopen? en waar moet ik eigenlijk op letten?

AndreZH
Neutraal
Type Auto: BMW 318I Executive

Post by AndreZH »

Welkom Sanches,

Je wordt vanzelf verliefd op die duitse bimmers :)

Groetjes, Andre

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Welkom hier :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

bimmer
4e Versnelling

Post by bimmer »

Ik zou persoonlijk geen 4 cilinder (niet meer) met > 3ton op de teller kopen. Het kan best zijn dat deze nog 1 ton of 2 meegaat bij goed onderhoud, maar wil jij dat risico lopen? Ik denk dat je veel bij de garage staat met de auto.

Mijn hoogste km-stand bij een 4 cilinder die ik nog een hele tijd heb gereden was 324 dkm. Toen ik hem verkocht liep hij nog als een zonnetje. (alleen de waterpomp lekte een beetje)

Een 6 cilinder kan wat meer hebben, bij goed onderhoud kun je de klok zelfs rond rijden. :lol:

Topic Author
Sanchos
Neutraal

Post by Sanchos »

Ik wil er 1 met 2 ton op de teller. Budget is 6000 euro en ben als ex autoverkoper goed in onderhandelen dus dat komt wel goed ;)

Ik ben al jaren verliefd op BMW :) vooral op de e30 m3, de e28 m1 en de e46 M3.

bimmer
4e Versnelling

Post by bimmer »

een m3 voor 6000 zal moeilijk worden, zeker een e46 of e30.

Je mag mijn auto ook overnemen voor 6000. :mrgreen:
Post Reply

Return to “Stel je even voor”