BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E46 316 Slecht stationair draaien
Moderator: Moderator Team
E46 316 Slecht stationair draaien
Ik heb een 316 E46 model van 2000 en zit sinds kort met een probleem, mijn wagen draait met momenten slecht stationair. Het gebeurd niet altijd, meestal met warme motor, sta ik voor een rood licht of ik bol uit en trap de koppeling in, en hij begint tussen de 500 en 1000 toeren rond te springen op de toerenteller. Je voelt de motor meer vibreren, en het geluid geeft aan dat hij helemaal niet lekker draait, net een te rijk of licht mengsel of slechte ontsteking. Ook heb ik gemerkt dat zowel warm als koud, ik met momenten de koppeling intrap en uitbol, hij naar de 500 toeren dropt, op het randje van uitslaan, om dan terug op te lopen naar 900 toeren. Ik heb ondertussen de bougies al vervangen, de luchtmassameter is recentelijk vervangen, de vacuumslang en klep van het kleppendeksel en alle kleine vacuumslangetjes heb ik vervangen en de wagen geeft geen foutmeldingen...iemand een idee of zoiets zelf megemaakt? Dacht zelf nog aan injectoren of lambda sonde, maar daar dit prijzige onderdelen zijn en de uitleescomputer geen fout aangeeft zou ik toch meer zekerheid willen voor ik die kosten doe. Grtzzz en al bedankt voor de respons.
-
WdePundert
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Re: E46 316 Slecht stationair draaien
Wellicht is injectoren (laten) reinigen nog een optie.
Verba volant, scripta manent.
Zit er op deze wagens geen stationair regeling? Wil nl wat zekerheid voor ik de moeite en kosten doe om de injectoren te demonteren en te laten reinigen. Voor de rest draait ie ook perfect, reageerd vlot en correct, verbruik is normaal, enkel met momenten stationair heeft ie het probleem. Heeft niemand ooit soortgelijk of zelfde probleem gehad met dit type van motor?
-
Rene500sec
- Neutraal
- Type Auto: 316i Compact
Zou ook zomaar de lambda sonde kunnen zijn.
deze had ik ook, wat bij mij de valvetronic motor. Deze was al een keer vervangen (hielp niet), bleek dat er een relais kapot was. Nu geen enkel probleem meer.
Om te testen of je hetzelfde probleem hebt kun je dit doen:
stationair draaien een klein beetje gas geven (net een haartje), bij mij ging hij dan onregelmatig lopen en sloeg soms zelfs af....
Om te testen of je hetzelfde probleem hebt kun je dit doen:
stationair draaien een klein beetje gas geven (net een haartje), bij mij ging hij dan onregelmatig lopen en sloeg soms zelfs af....
Heb vd week heel de inlaatcollector eraf gehaald omdat ik merkte dat ik daar soms een gefluit hoorde wanneer het probleem zich voordeed, net valse lucht die aangezogen werd.
En idd, er bleek een klepje te zitten op de inlaatcollector (ik denk om de lucht voor het stationair draaien aan te zuigen of een ontluchting) dat wat braampjes vertoonde en daarmee niet meer volledig afsloot, waardoor hij met momenten valse lucht aanzoog en daarmee onregelmatig begon te draaien...probleem is volledig van de baan. Bedankt voor jullie input.
En idd, er bleek een klepje te zitten op de inlaatcollector (ik denk om de lucht voor het stationair draaien aan te zuigen of een ontluchting) dat wat braampjes vertoonde en daarmee niet meer volledig afsloot, waardoor hij met momenten valse lucht aanzoog en daarmee onregelmatig begon te draaien...probleem is volledig van de baan. Bedankt voor jullie input.