BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 320i 24v loopt slecht en slaat af

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Marco320i
Neutraal
Type Auto: e36 320i 24v

BMW 320i 24v loopt slecht en slaat af

Post by Marco320i »

Hallo

Ik heb een probleem met mijn BMW e36 320i 6 cilinder. Mijn auto sloeg af toen ik langzaam ging remmen, vervolgens wou hij niet meer starten. Ze hebben hem bij de garage laten uitlezen, het resultaat was dat hij geen benzine kreeg. Ze hebben de foutmelding toen verwijderd. Gelijk na het verwijderen van de foutmelding startte hij weer.

Daarna ging ik een rondje rijden en toen bleek dat hij ging stotteren. Vervolgens heb ik hem ongeveer 2 uur laten staan en toen weer geprobeerd te starten. Hij startte wel, maar hij liep heel erg beroerd, onregelmatig toerental en backfire.

Ik heb dit 1x eerder gehad toen ik door de wasstraat reed, toen heb ik de computer uit de auto gehaald en drooggemaakt. Er was toen ook een zekering gesprongen, die heb ik vervangen en toen liep hij weer perfect. Maar dit keer reed ik dus niet door de wasstraat, wel had het geregend. Ik heb gekeken of dit het probleem weer was, maar alles is droog en de zekeringen functioneren.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke groet,

Marco
Last edited by Marco320i on 20 Feb 2012 18:39, edited 2 times in total.

bemarjan
1e Versnelling
Type Auto: bmw e12 528 1976

Re: BMW 320i 24v loopt slecht en slaat af

Post by bemarjan »

water ergens in een contact geeft slechte stroom of geen stroom.. zal dat eens uitzoeken als ik jouw was..

Gr Arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]

328iHIOB
1e Versnelling

Post by 328iHIOB »

Hey,

Heb je je motorregeleenheid ook open geschroefd?

Het probleem is dat er water in komt wat je van buiten niet altijd kunt zien.

Ik heb de mijne afgekit dus dit probleem zal bij mij niet meer voorkomen.

Kijk ook je afwatering na en controleren of het water niet via de parafan in de box komt waar de rekeneenheid ligt.

Ik denk namelijk dat dat je probleem is omdat het een sporadische storing is en je het na de regen heb gekregen.

Zoek het daar in.

Groetjes en succes.

Topic Author
Marco320i
Neutraal
Type Auto: e36 320i 24v

Post by Marco320i »

Hallo,

Het probleem is nu opgelost (tijdje geleden, was helaas vergeten dit te melden). Het zat hem inderdaad in het motorregeleenheid. Ik heb hem opgeschroefd en vond daar water in. Dit heb ik opgelost door het motorregeleenheid te laten drogen. Daarnaast moest ik nog een zekering vervangen.
Bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

Marco
Locked

Return to “Archief”