BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Probleem met warm worden van motor bmw 316i

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BMWVSMERCEDES
Neutraal
Type Auto: Bmw 316i 2001

Probleem met warm worden van motor bmw 316i

Post by BMWVSMERCEDES »

Goeieochtend ik heb een bmw 316i bwj 2001 heeft altijd goed gewerkt maar na 2 jaar rijden begon oppeens mijn motor warm te worden na een tijdje wilde de motor niet eens normaal doorijden in zijn 1 of 2 dus heb ik de motor laten vervangen een maal vervangen werd de auto motor weer warm dus ik denk het ligt misschien aan de radeateur nou een maal radeateur vervangen werd de auto niet meer warm joepie :D maar na 15km a 20km rijden wordt de auto weer warm kan iemand hier misschien mij helpen ? thermostaat heb ik gewoon der uit gehaald en aan de kabels kan het niet liggen dus eigenlijk kan het de waterpomp zijn of de koppakking van de motor maar de koppakking is in orde dus het moet toch aan de waterpomp liggen>

MVG , 316i

raymond1977
Neutraal
Type Auto: BMW 318i - BJ 1997

Re: Probleem met warm worden van motor bmw 316i

Post by raymond1977 »

Hmmm, als het de waterpomp is, dan wordt hij echt wel heel snel warm. (15 t/m 20 km is dan wel ver hoor)
Ik had dat probleem namelijk ook met de waterpomp, en de kookte over na circa 5 minuten rijden....

Schommelt de warmte meter in je dashboard toevallig ? (kan ook je sensor zijn op je radeateur.. zit meestal voorstaand links, en is koper kleurig)

Groeten,
Raymond

frankye36
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by frankye36 »

als de waterpomp niet werkt zou hij ook druk opbouwen in het koelsysteem
bij inbouw van een nieuwe motor plaats ik altijd een nieuwe waterpomp en eventueel distributie set

je zal de waterpomp eruit moeten halen en kijken of alle schoepen nog heel zijn

http://start.mijngrossier.nl/catalog/ar ... S&s=OKPOPM
one life one chance

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

koelsysteem gevacumeerd voor het afvullen??
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Ik heb wel eens gezien dat er stukjes van de kunststof schoepen in de waterpomp afbreken. Dat kan verklaren waarom hij te warm wordt. Hij werkt dan nog wel maar niet meer optimaal.

Reflxxx
Neutraal
Type Auto: E36

Post by Reflxxx »

Misschien lopen je leidingen niet goed meer door?
Post Reply

Return to “Algemeen”