Beste BMW-ers,
Ik ben nieuw op deze website en vraag om jullie advies c.q. ervaring rond onderhoud in Amsterdam en omgeving. Recent een leuke 3 cabrio gekocht en zoek nu nog naar een goede locatie voor onderhoud in de toekomst. Hierbij m'n (slechte)ervaring van afgelopen week rond onderhoud bij de BMW dealer in Amsterdam;
Recent heb ik een bijzonder slechte ervaring met onderhoud voor mijn BMW bij BMW-dealer aan de afslag S111 te Amsterdam. Er is mij ongeveer 160 euro in rekening gebracht voor een nieuw slot voor de achterklep terwijl het achteraf helemaal niet aan het slot lag (voorlaatste type van bouwjaar 2000, dus een elektronisch slot). Bij mijn eerste bezoek werd er een diagnose gemaakt waarbij de computer is uitgelezen. Men constateerde dat het slot defect was. Het haperde en de ene keer kon het slot wel en de andere keer niet sluiten. Men wist heel zeker dat met vervanging het slot weer optimaal zou werken

! Achteraf; indien het echt defect was geweest had het naar mijn mening nooit meer gewerkt, maar daar heb ik nu niet veel meer aan...

het is immers al vervangen voor een nieuw slot en vol in rekening gebracht en betaald. In de week erna constateer ik dat het defect nog steeds exact hetzelfde is en dus aanwezig... Ik maak opnieuw een afspraak omdat de reparatie immers niet goed is uitgevoerd. Vervolgens stelt men (na tweede diagnose en opnieuw uitlezen computer) dat het niet aan het slot ligt maar aan de kabelboom die is versleten tussen auto en klep. In totaal een reparatie van ergens rond 570 euro gezien kabelboom wel 320 euro of zoiets in die strekking moet kosten excl arbeid. Ik heb het maar even hierbij gelaten omdat ik het idee krijg dat men niet bepaald kundig te werk gaat bij dit bedrijf. Of ik wel even opnieuw een rekening wilde betalen voor het uitlezen van de computer... Sorry?

Jawel... binnen twee weken na de reparatie durft men hier opnieuw dezelfde rekening voor hetzelfde werk in rekening te brengen!!! Gewoon super onbeschoft en abslouut NIET service minded!!!!! Na wat stampij koos de chef werkplaatsbalie toch maar eieren voor z'n geld want hij zag bij nader inzien in dat hij inderdaad wat belachelijk over kwam met dezelfde rekening voor dezelfde diagnose te offreren voor hetzelfde euvel binnen twee weken achter elkaar...
Lang verhaal kort... Wie heeft de gouden tip voor een bedrijf dat nog WEL service gericht te werk gaat en waar men ook goed BMW kan onderhouden in Amsterdam of in de omgeving ervan? Graag verneem ik jullie advies en/of reactie. Bij voorbaat dank!