BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW E30 Cabrio 320i '87
Moderators: Moderator Team, Service Team
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
BMW E30 Cabrio 320i '87
Hallo forumleden,
Eindelijk wat tijd achter de computer gevonden (ipv de telefoon) zodat ik wat foto's kan uploaden van ons project.
In november hebben mijn vader en ik een BMW E30 320i Cabriolet gekocht van 1987. Het was onze droom om een duitse e30 te kopen en helemaal op te knappen. Toen ons oog viel op deze cabrio zijn we maar wezen kijken.
Opzich voor de prijs is het inderdaad een restauratie project.
Wij kochten de auto met wat minpunten:
De auto heeft 232.xxx km gereden (het word een hobby en zomer auto dus er zal niet veel mee gereden worden)
De auto was origineel Cirrusblauw-metallic maar is door de vorige eigenaar met wat Motip-spuitbusjes over gepaint.
De auto is extreem verlaagd
Het interieur is totaal niet meer origineel
Het dak was lek
Linker deur ging slecht op slot
Rechts achter, en achterkant heeft wat schade
Achterbumper (chroom) heeft een rot plekje
Etc. Etc.
Zodoende de auto meegenomen en tijdelijk even gestalt. We waren een e36 aan het slopen voor onderdelen (ik heb een e36 318i en een e36 320i).
Uiteindelijk ruimte gekregen in de garage en de e30 hierin gestalt, zodoende langzaam aan het strippen gegaan.
Het eerste wat vervangen waren, waren de (oer)-lelijke velgen. Wel origneel BMW maar niet mooi onder deze auto.
Via een BMW-liefhebber een zeer net setje BBS honinggraat velgen (origineel BMW) 15'' gekocht.
Vervolgens het interieur eruit gehaald, opgepoetst (ik poets elk leer altijd op) en tekoop gezet (weg=weg en voor mij een opluchting en weer ruimte)
Het dak is er inmiddels ook vanaf, en de vloerbekleding eruit gehaald: was zeiknat.
De auto is van onder kei en kei hard, totdat de auto even in de regen heeft gestaan met het lekkende dak dus heeft de auto 2 rotte plekjes gekregen, deze worden eruit gesneden en gelast.
Vervolgens deurpanelen eraf gehaald want mijn rechter raam deed het niet (tja vind je het gek als er geen raammotor in zit).
Langzaam bumpers etc gedemonteerd en de auto compleet verwijderd van de mat-zwarte verflaag en overal geschuurd.
Mijn vader heeft de schades verholpen en de auto compleet geschuurd, de auto is bijna zo goed als klaar voor de spuiter.
Zie hieronder een kort foto verslag tot nu toe.
De restauratie zal zeer lange tijd in beslag nemen, doordat ik overdag werk en wij alleen zaterdags met en bij de auto kunnen hoop ik elke zaterdag een update te geven.
Eindelijk wat tijd achter de computer gevonden (ipv de telefoon) zodat ik wat foto's kan uploaden van ons project.
In november hebben mijn vader en ik een BMW E30 320i Cabriolet gekocht van 1987. Het was onze droom om een duitse e30 te kopen en helemaal op te knappen. Toen ons oog viel op deze cabrio zijn we maar wezen kijken.
Opzich voor de prijs is het inderdaad een restauratie project.
Wij kochten de auto met wat minpunten:
De auto heeft 232.xxx km gereden (het word een hobby en zomer auto dus er zal niet veel mee gereden worden)
De auto was origineel Cirrusblauw-metallic maar is door de vorige eigenaar met wat Motip-spuitbusjes over gepaint.
De auto is extreem verlaagd
Het interieur is totaal niet meer origineel
Het dak was lek
Linker deur ging slecht op slot
Rechts achter, en achterkant heeft wat schade
Achterbumper (chroom) heeft een rot plekje
Etc. Etc.
Zodoende de auto meegenomen en tijdelijk even gestalt. We waren een e36 aan het slopen voor onderdelen (ik heb een e36 318i en een e36 320i).
Uiteindelijk ruimte gekregen in de garage en de e30 hierin gestalt, zodoende langzaam aan het strippen gegaan.
Het eerste wat vervangen waren, waren de (oer)-lelijke velgen. Wel origneel BMW maar niet mooi onder deze auto.
Via een BMW-liefhebber een zeer net setje BBS honinggraat velgen (origineel BMW) 15'' gekocht.
Vervolgens het interieur eruit gehaald, opgepoetst (ik poets elk leer altijd op) en tekoop gezet (weg=weg en voor mij een opluchting en weer ruimte)
Het dak is er inmiddels ook vanaf, en de vloerbekleding eruit gehaald: was zeiknat.
De auto is van onder kei en kei hard, totdat de auto even in de regen heeft gestaan met het lekkende dak dus heeft de auto 2 rotte plekjes gekregen, deze worden eruit gesneden en gelast.
Vervolgens deurpanelen eraf gehaald want mijn rechter raam deed het niet (tja vind je het gek als er geen raammotor in zit).
Langzaam bumpers etc gedemonteerd en de auto compleet verwijderd van de mat-zwarte verflaag en overal geschuurd.
Mijn vader heeft de schades verholpen en de auto compleet geschuurd, de auto is bijna zo goed als klaar voor de spuiter.
Zie hieronder een kort foto verslag tot nu toe.
De restauratie zal zeer lange tijd in beslag nemen, doordat ik overdag werk en wij alleen zaterdags met en bij de auto kunnen hoop ik elke zaterdag een update te geven.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Tevens zit er een nette hartge demper onder, die blijft er ook heerlijk onder zitten.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Morgen (donderdag 8 mrt) krijgen mijn pa en ik bericht over een E30 cabrio met schade, deze schijnt een nette dak te hebben, chrome bumpers (let we hope hele) en een leder interieur (achja als tijdelijke oplossing kan dat ook dienen, het zwarte interieur komt op den duur dan wel).
Last edited by DominiqueL-E36 on 07 Mar 2012 21:55, edited 1 time in total.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Zodoende tot nu toe een paar zaterdagen werk zijn we wat opgeschoten.
Zaterdag aanstaande weer verder de laatste dingen doen (ramen voor elkaar maken, naar beneden etc. zodat de auto naar de spuiter kan en pa en ik de schade cabrio kan gaan demonteren.
Wel of niet doen?
Ik hou wel van de look dat de cabrio wat verlaagd is (ik was eerder van compleet origineel maar mijn vader gaf de mening dat hij de verlaging netjes vond staan. Op internet wezen kijken en vergelijken maar inderdaad staat de verlaging wel bruut).
Commentaar, complimenten, opmerkingen, tips, verbeteringen, vragen of toch misschien informatie / ervaringen delen?
Twijfel niet om wat neer te zetten.
We houden van diverse opmerkingen en complimenten.
Ik onderbouw iedere reactie.
Zaterdag aanstaande weer verder de laatste dingen doen (ramen voor elkaar maken, naar beneden etc. zodat de auto naar de spuiter kan en pa en ik de schade cabrio kan gaan demonteren.
Wel of niet doen?
Ik hou wel van de look dat de cabrio wat verlaagd is (ik was eerder van compleet origineel maar mijn vader gaf de mening dat hij de verlaging netjes vond staan. Op internet wezen kijken en vergelijken maar inderdaad staat de verlaging wel bruut).
Commentaar, complimenten, opmerkingen, tips, verbeteringen, vragen of toch misschien informatie / ervaringen delen?
Twijfel niet om wat neer te zetten.
We houden van diverse opmerkingen en complimenten.
Ik onderbouw iedere reactie.
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
ik vind die verlaging ook wel netjes staan
je zou hem wel nog ietsjes omhoog kunnen zetten denk dat het dan even goed wel netjes blijft
gr dave
je zou hem wel nog ietsjes omhoog kunnen zetten denk dat het dan even goed wel netjes blijft
gr dave
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Beste Dave,
Dank voor je reactie, ik zit nog wel in de twijfel maar het eindsultaat bepaald de verlaging uiteindelijk.
Er zitten 195/65 banden onder, officieel moet er 205/55 onder, het scheelt heel iets maar vaak geeft dit al een ander beeld.
Ik bekijk de verlaging als laatste met de originele banden eronder en dan kijken we hoe het staat.
Dank voor je reactie.
Dank voor je reactie, ik zit nog wel in de twijfel maar het eindsultaat bepaald de verlaging uiteindelijk.
Er zitten 195/65 banden onder, officieel moet er 205/55 onder, het scheelt heel iets maar vaak geeft dit al een ander beeld.
Ik bekijk de verlaging als laatste met de originele banden eronder en dan kijken we hoe het staat.
Dank voor je reactie.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Even een lange stil-staande-pauze
Last edited by DominiqueL-E36 on 11 May 2012 22:05, edited 1 time in total.
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
hmm ben je mooi klaar mee dan... ik heb het ook eens meegemaakt...
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Het heeft eventjes geduurd maar ik heb ''weer wat kunnen opschieten''.
Vergis jullie niet, ik doe het in me vrije tijd en die heb ik spijtig genoeg al heel weinig (avond uren lukt niet aangezien er geen stroom in de garagebox zit).
Niet afgelopen zaterdag, maar die week daarvoor (21 april) hebben mijn vader en ik een mooie. complete interieurset opgehaald in Maastricht (even rijden (Zwolle - Maastricht) maar toch de moeite waard). Ik moest voor de cabrio ook deurpanelen hebben en vele adverteerders op marktplaats bezocht, maar de woorden van de verkoper zijn ''mooier'' dan de stoelen in werkelijkheid zijn. Daarom, deze set opgehaald.
* 2 voorstoelen, handmatige bediening en stoelverwarming
* Achterleuning + achter zitting zonder de bekende scheuren
* Deurpanelen voordeuren
* Deurpanelen achter''deuren'' incl. speakers (origineel BMW)
* Cabrio dak afdekplaat
Afgelopen zaterdag in Rouveen (15km van Zwolle) een raammotortje opgehaald, deze er inmiddels ingeplaats en 1 kant afgewerkt (zie foto's). Zaterdag gelijk het radio bekabeling aangesloten, toen ik klaar was trok ik een afgeknipte kabelbundel ergens achter vandaan, hopelijk jullie mening wat het eventueel kan zijn.
Misschien weten jullie dit of kan iemand mij dit vertellen/laten zien:
Bij mijn BMW E36 moest ik een speciale ISO verloopkabel kopen (van 1 groot blok naar de bruine en zwarte blokjes die in de ISO-kabel van iedere radio past), alleen hoe zit dit met de BMW E30? Het lijkt met sterk dat het ''standaard'' hoort zoals het bij mij in elkaar zit (direct het bruine en zwarte blokje). Wie weet vandaar de conclusie waarom die afgeknipte kabelbundel los ligt, kan daarom iemand mij een fotootje maken/sturen van de originele radio aansluiting?
EDIT: Ik kan geen foto's uploaden doordat hij aangeeft: Bijlagequota is bereikt. Iemand suggesties?? Hopelijk dat iemand mij nog kan helpen met de radio aansluiting.
Vergis jullie niet, ik doe het in me vrije tijd en die heb ik spijtig genoeg al heel weinig (avond uren lukt niet aangezien er geen stroom in de garagebox zit).
Niet afgelopen zaterdag, maar die week daarvoor (21 april) hebben mijn vader en ik een mooie. complete interieurset opgehaald in Maastricht (even rijden (Zwolle - Maastricht) maar toch de moeite waard). Ik moest voor de cabrio ook deurpanelen hebben en vele adverteerders op marktplaats bezocht, maar de woorden van de verkoper zijn ''mooier'' dan de stoelen in werkelijkheid zijn. Daarom, deze set opgehaald.
* 2 voorstoelen, handmatige bediening en stoelverwarming
* Achterleuning + achter zitting zonder de bekende scheuren
* Deurpanelen voordeuren
* Deurpanelen achter''deuren'' incl. speakers (origineel BMW)
* Cabrio dak afdekplaat
Afgelopen zaterdag in Rouveen (15km van Zwolle) een raammotortje opgehaald, deze er inmiddels ingeplaats en 1 kant afgewerkt (zie foto's). Zaterdag gelijk het radio bekabeling aangesloten, toen ik klaar was trok ik een afgeknipte kabelbundel ergens achter vandaan, hopelijk jullie mening wat het eventueel kan zijn.
Misschien weten jullie dit of kan iemand mij dit vertellen/laten zien:
Bij mijn BMW E36 moest ik een speciale ISO verloopkabel kopen (van 1 groot blok naar de bruine en zwarte blokjes die in de ISO-kabel van iedere radio past), alleen hoe zit dit met de BMW E30? Het lijkt met sterk dat het ''standaard'' hoort zoals het bij mij in elkaar zit (direct het bruine en zwarte blokje). Wie weet vandaar de conclusie waarom die afgeknipte kabelbundel los ligt, kan daarom iemand mij een fotootje maken/sturen van de originele radio aansluiting?
EDIT: Ik kan geen foto's uploaden doordat hij aangeeft: Bijlagequota is bereikt. Iemand suggesties?? Hopelijk dat iemand mij nog kan helpen met de radio aansluiting.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Het is weer even een tijdje geleden maar het projectne schiet alweer op.
Jammer dat ik de foto's niet kan uploaden wegens een fout.
Inmiddels zijn alle 4 de speakers aangesloten met nieuw speakerdraad.
Achterbank is erop geklikt (moet er welw eer vanaf want ik moet wat o-ringetjes vervangen bij de pomp).
Achterpanelen zitten erop.
Woensdag rij ik riching staphorst om een slotenset op te halen, wat is dit makkelijk vervangen. Sleutel in contact, stand1, kleinste inbussleutel in het gaatje pielen, trekken aan de sleutelen en flop hij komt er zo uit.
Gelijk de sloten erin zetten, raam vastzetten en dat paneel kan er ook op.
Dan rest alleen nog:
Lassen
Vloerkleed goed reinigen
2 gaten in de bodem lassen
Voorstoelen erin en aansluiten
Voorstoelen behandelen met compleet setje Colourlock
Cabriodak vervangen
Naar de spuiter ermee
Alles weer vast zetten aan het exterieur.
Het schiet al mooi op, kon ik jullie maar fotos laten zien.
Jammer dat ik de foto's niet kan uploaden wegens een fout.
Inmiddels zijn alle 4 de speakers aangesloten met nieuw speakerdraad.
Achterbank is erop geklikt (moet er welw eer vanaf want ik moet wat o-ringetjes vervangen bij de pomp).
Achterpanelen zitten erop.
Woensdag rij ik riching staphorst om een slotenset op te halen, wat is dit makkelijk vervangen. Sleutel in contact, stand1, kleinste inbussleutel in het gaatje pielen, trekken aan de sleutelen en flop hij komt er zo uit.
Gelijk de sloten erin zetten, raam vastzetten en dat paneel kan er ook op.
Dan rest alleen nog:
Lassen
Vloerkleed goed reinigen
2 gaten in de bodem lassen
Voorstoelen erin en aansluiten
Voorstoelen behandelen met compleet setje Colourlock
Cabriodak vervangen
Naar de spuiter ermee
Alles weer vast zetten aan het exterieur.
Het schiet al mooi op, kon ik jullie maar fotos laten zien.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Update 8mei 2012:
Vanavond even naar Staphorst gereden, nieuwe slotenset gehaald.
Deze inmiddels erin gezet maar blijkt nu ook mijn deurslot zelf verrot te zijn.
Najah morgenochtend hier maar na kijken en och wat was het een heerlijk gevoel na het plaatsen van het contact en die lekkere 6-cilinder te laten brullen. Van de week mijn zwager even bellen om de bodem te lassen.
Vanavond even naar Staphorst gereden, nieuwe slotenset gehaald.
Deze inmiddels erin gezet maar blijkt nu ook mijn deurslot zelf verrot te zijn.
Najah morgenochtend hier maar na kijken en och wat was het een heerlijk gevoel na het plaatsen van het contact en die lekkere 6-cilinder te laten brullen. Van de week mijn zwager even bellen om de bodem te lassen.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Update 11mei:
Gisteren wederom naar Rouveen gereden voor wat onderdelen, ik kon het niet laten om het kleine rubbere spoilertje mee te nemen. Nu heb ik een M-Tech spoiler en dat kleine spoilertje voor 1 auto.
Verder een gasveer voor de koffer meegenomen en een ander deurslot.
Vandaag het slot ingebouwd en de gasveren.
Alles werkt weer perfect en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat de cabrio cv had, alleen rechts mist het motortje. Maar aan de rechterkant moest ik nog wezen, de bekabeling vd micro switch was gebroken, opnieuw solderen dus.
Morgen raam erin bouwen en deurpaneel erop zetten.
Het enigste wat nog rest is het spuiten en de kap.
Morgen (12mei) hopelijk wat foto's weer.
Gisteren wederom naar Rouveen gereden voor wat onderdelen, ik kon het niet laten om het kleine rubbere spoilertje mee te nemen. Nu heb ik een M-Tech spoiler en dat kleine spoilertje voor 1 auto.
Verder een gasveer voor de koffer meegenomen en een ander deurslot.
Vandaag het slot ingebouwd en de gasveren.
Alles werkt weer perfect en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat de cabrio cv had, alleen rechts mist het motortje. Maar aan de rechterkant moest ik nog wezen, de bekabeling vd micro switch was gebroken, opnieuw solderen dus.
Morgen raam erin bouwen en deurpaneel erop zetten.
Het enigste wat nog rest is het spuiten en de kap.
Morgen (12mei) hopelijk wat foto's weer.
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: BMW E30 Cabrio 320i '87
Zo,
Ik ben lang bezig geweest met foto's up te loaden maar krijg iedere x een fout melding.
Zal snel via een andere computer eens proberen.
Afgelopen week druk bezig geweest met de cabrio, lekkende brandstof verholpen (slangetje en klemmetje vanaf de tank naar voren (10cm slangetje direct vanaf de tank) was verrot en dus vervangen). Ook de bekabeling van de rechter deur in orde gemaakt, hier zat veel weerstand van corrosie ed.
De cabrio staat nu te wachten op de lasser en de spuiter en dan is hij eindelijk klaar.
Hopelijk kan ik het eind resultaat hier showen.
Zodra de cabrio klaar is beginnen wij met een E30 met een E36 325i of E34 540i motorblok.
Ik ben lang bezig geweest met foto's up te loaden maar krijg iedere x een fout melding.
Zal snel via een andere computer eens proberen.
Afgelopen week druk bezig geweest met de cabrio, lekkende brandstof verholpen (slangetje en klemmetje vanaf de tank naar voren (10cm slangetje direct vanaf de tank) was verrot en dus vervangen). Ook de bekabeling van de rechter deur in orde gemaakt, hier zat veel weerstand van corrosie ed.
De cabrio staat nu te wachten op de lasser en de spuiter en dan is hij eindelijk klaar.
Hopelijk kan ik het eind resultaat hier showen.
Zodra de cabrio klaar is beginnen wij met een E30 met een E36 325i of E34 540i motorblok.